2026-08-08, 18:23
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vill.Ha.Den.I.2an
Jag är skeptisk, när rekryterande chefen yttrade "det här är ett vinnande cv". ändå fick jag inte jobbet, och samma chef rekryterar fortfarande till samma tjänst, med ett halvårs mellanrum, ungefär.

De måste lägga ut jobben på Platsbanken, annars har de inte rätt till att få lönerna för sina blattar betalda av svenska skattepengar.
Citera
2026-08-08, 18:26
Medlem
AndersABs avatar
Sök till Coop, där verkar dom ta in vad som helst.
Citera
2026-08-08, 18:30
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
De måste lägga ut jobben på Platsbanken, annars har de inte rätt till att få lönerna för sina blattar betalda av svenska skattepengar.

Inte helt omöjligt, det var en muslimsk kvinna, som enligt egen utsago var IT-analfabet, men försökte lära sig, som skulle svinga piskan för brukspatronens räkning. Inte omöjligt att åsnehjorden bestod av samhalls bidragsanställda. Lite konstigt dock, när det var fråga om ett viktigt kontrollorgan med en massa slipsnissar.
Citera
2026-08-08, 19:31
Medlem
Imnshos avatar
Sök till Samhall! Hälften av dem som jobbar i Willys butiker är från Samhall, i varje fall ute i butiken.
Citera
2026-08-14, 04:21
Medlem
Tranquility Bass avatar
Nu är inte utbildning eller erfarenhet det enda som är intressant när företag rekryterar, minst lika viktigt är hur personen kommer fungera med personerna man kommer arbeta med. Du kan ha hur bra CV som helst men om du inte fungerar ihop med dina kollegor kan det sluta med att företaget anställt en person men att två eller tre slutar.

Kunskap kan flertalet lära sig men att ändra sin personlighet kan få göra.
Citat:
Ursprungligen postat av bbclover22
Det är inte omöjligt. Jag ställer mig en aning skeptisk till det dock då tjänsten jag sökte inte krävde någon eftergymnasial utbildning. I mitt fall sökte jag jobbet via ett bemanningsföretag och inte direkt till företaget. Mina personliga erfarenheter av bemanningsföretag är att dessa är mycket inkompetenta och slösar gladeligen både tid och pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Vill.Ha.Den.I.2an
Jag är skeptisk, när rekryterande chefen yttrade "det här är ett vinnande cv". ändå fick jag inte jobbet, och samma chef rekryterar fortfarande till samma tjänst, med ett halvårs mellanrum, ungefär.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in