Igår, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Det kanske inte är så konstigt att alla verkar nöjda och glada med F35, planet ersätter ju vanligen maskiner från 70- och 80-talet, framför allt F16 och då inte de mest moderna versionerna av det planet. Lite som att man blir nöjd när man går från Volvo 740 till EX60.

Ska dock bli mycket intressant att följa hur det går i olika övningar där både F35 och 39E deltar.

F35 avslöjar inte sin kapacitet på övning.
Citera
Igår, 13:04
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken1
En sådan lång resa känner på grejjerna. Finns en tråd om Archer, läs den och dra slutsatser

Eller låt mig säga såhär, tänk om Boeing sålde 3 civila flygplan till Finland och dom behövde mellanlanda av någon orsak tex tanka(helt okey) men sedan kunde bara två fortsätta då ett system ombord inte ville vara med vad skulle slutkunden tänka då rörande tillgängligheten på produkten

En ord militära system!!

Nu vet jag inte orsaken till varför bara två fortsatte men sannolikheten för att jag har rätt är rätt hög!

Det har jag råkat ut för... fick en hotellnatt och 1000 spänn.

Man flyger inte med felindikeringar, särskilt inte över öppet hav. Detta gäller såväl militärt som civilt.
Citera
Igår, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Du formulerar dig väldigt konstigt, vilket språk översätter du från?
Va?
Citera
Igår, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det har jag råkat ut för... fick en hotellnatt och 1000 spänn.

Man flyger inte med felindikeringar, särskilt inte över öppet hav. Detta gäller såväl militärt som civilt.
Absolut, men en del har fler fel än andra... tillgänglighet på runt 50% på en Airbus då jäklar flyger projektledarna
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in