Man kan ju tro att Miljöpartiet ska mest handla om miljöfrågor, med tanke på namnet "Miljöpartiet". Dock verkar de mer fokusera på invandringsfrågor än miljöfrågor.
Så här säger de:
Miljöpartiet: Öppen och human migrationspolitik
Till och med sossen Jan Emanuel tycker att Miljöpartiet är en fullständig katastrof.
YouTube: Riks: Jan Emanuel till attack mot Miljöpartiet: "En fullständig katastrof" (09:37)
Här diskuterar Riks med Jan Emanuel angånde det som hände nyss, när 49 000 migranter korsade gränsen från Marocko till Spanien.
Riks:
Jan Emanuel:
Är det fler som tycker att Miljöpartiet verkar bry sig mer om invandringsfrågor än miljöfrågor? Samt att de vilseleder folk att tro att de vill ha en stramare migrationspolitik, men i verkligheten blir det motsatsen. Vad anser ni?
Så här säger de:
Miljöpartiet: Öppen och human migrationspolitik
Miljöpartiet vill ha en human, solidarisk och rättssäker migrationspolitik. Asylrätten ska värnas i Sverige, i EU och globalt, och varje människa ska ha rätt att få sin ansökan individuellt prövad. Den som kommer till Sverige ska mötas av öppenhet, trygghet och goda möjligheter att snabbt bli en del av samhället.Men alla vet att i verkligheten blir det aldrig så. Miljöpartiet har gång på gång visat att de egentligen vill ha i princip öppna gränser.
Till och med sossen Jan Emanuel tycker att Miljöpartiet är en fullständig katastrof.
YouTube: Riks: Jan Emanuel till attack mot Miljöpartiet: "En fullständig katastrof" (09:37)
Här diskuterar Riks med Jan Emanuel angånde det som hände nyss, när 49 000 migranter korsade gränsen från Marocko till Spanien.
Riks:
Och om vi fortsätter på Annika Hirvonen då. Om hon då skulle bli migrationsminister, kan inte det bli besvärande för Magdalena Andersson att ha en sån migrationsminister? Hon är ju ändå för en stram migrationspolitik, säger hon ju.
Jan Emanuel:
Alltså besvärande. Det är ju ungefär som man skulle välja att äta handgranater till middag. Det skulle vara en sån fullständig katastrof för Sverige. Att ha Hirvonen som migrationsminister, jag ha svårt att tänka mig någonting som skulle kunna vara sämre för den vanliga svensken, och då uttrycker jag mig väldigt försiktigt.
Är det fler som tycker att Miljöpartiet verkar bry sig mer om invandringsfrågor än miljöfrågor? Samt att de vilseleder folk att tro att de vill ha en stramare migrationspolitik, men i verkligheten blir det motsatsen. Vad anser ni?