Citat:
Observera att den Eufy du länkat till inte är densamma som e340 som också nämnts i tråden. e340 är mer avancerad, bland annat med en separat kamera som spelar in neråt för att identifiera paket (om man fått paketleverans utanför dörren). Jag har e340 och Homebase 3, som tidigare nämnts är mycket bättre på AI-igenkänning av ansikten. Jag har också 4 stycken S3 pro kameror och en Floodlight-kamera till garaget, plus en Eufy tablet/skärm där jag ser alla kameror etc. För mig var det viktiga AI-igenkänning (vilket funkar riktigt bra med Homebase 3) och riktigt bra kameror. Jag är väldigt nöjd med Eufy som totallösning för mina behov. Allt är väldigt lätt att installera, och appen är bra. Det går att ställa in både integritetszoner (d.v.s. i appen ange zoner i kamerornas synfält där inspelning inte ska ske) och detekteringszoner (d.v.s. i appen ange zoner kamerornas synfält där detektering av t.ex. personer inte ska ske). Det går att ställa in schema i appen för exakt när en viss kamera ska spela in och inte, när den ska larma, hur den ska larma osv.
Inspelning görs endast i Homebase som standard (även om man kan lagra i molnet också) vilket var viktigt för mig. Homebase 2, som du kollat på, har 16bg lagring om jag minns rätt. Men, jag tror inte att man kan addera mer lagring så som man kan i Homebase 3. Där är det enkelt att bara peta in en SSD-disk för att utöka lagringen.
Om du BARA behöver en ringklocka med video-funktion så är det nog hugget som stucket vilka av de alternativ du kollat på som du väljer. Men, om du vill addera riktigt bra kameror, och vill ha bra AI-igenkänning och mycket övrig funktionalitet, så hade jag valt Eufy. Deras prylar är ganska dyra, men jag skulle säga att det i alla fall just nu är det bästa man kan köpa bland konsumentprodukter.