2026-08-01, 12:26
Medlem
GormDenGamles avatar
Hej Flashbackare.

Jag behöver hjälp med att hitta en dörrklocka med kamera till min dörr.

I själva verket behöver jag ingen själva dörrklocka så att det låter inne hos mig. Mer så att jag får en notis på min telefon när någon ringer på. Och där jag också kan se vem det är.

Jag önskar också att kameran ska aktiveras och skicka en notis till min telefon när någon är nära kameran utan att trycka på.
Den ska vara trådlös. Och det inspelade ska kunna lagras, gratis. Antingen i en egen app från producenten. Eller i iCloud.
Har ni några förslag?

De två jag har sett på, är:
- Aqara G410 Doorbell Camera Hub
- Eufy Video Doorbell 2K

Vad tror ni om dessa?
Har ni några andra förslag?
Citera
2026-08-01, 12:45
Medlem
Ja Eufy E340 är helt OK, använder mina med basstation 380S
Citera
2026-08-01, 12:45
Medlem
GormDenGamles avatar
Om jag har förstått det hela rätt, så kan "Aqara G410 Doorbell Camera Hub" kopplas upp mot iCloud och lagra videor där. Stämmer detta?
Det går även att trycka in ett minneskort, om man önskar detta?

"Eufy Video Doorbell 2K" har en egen hub som jag sätter i hemmet, där videor lagras gratis. Stämmer detta?
Senast redigerad av GormDenGamle 2026-08-01 kl. 12:51.
Citera
2026-08-01, 12:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M--M--X
Ja Eufy E340 är helt OK, använder mina med basstation 380S

Tack för svar.
I länken jag bifogade till den klockan, får man med en "HomeBase 2". Är detta nog för att lagra videors gratis?
Citera
2026-08-01, 12:49
Medlem
Just det, den är helt gratis, finns inga abonnemang.
Citera
2026-08-01, 12:51
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Tusen tack för hjälpen!
Citera
2026-08-01, 13:04
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Det jag inte gillar med "Eufy", är att det är en svart ringklocka.
Det jag gillar med "Aqara", är att den är vit och att man kan lagra allt automatiskt på iCloud+. Men det blir inte i 2K?
Senast redigerad av GormDenGamle 2026-08-01 kl. 13:15.
Citera
2026-08-01, 13:14
Medlem
GormDenGamles avatar
Chat GPT tyckte att "Aqara Doorbell Camera Hub G410" var ett bättre köp. Är det någon som kan komma med inspel?

Jag har beställt en "Eufy" hos Clas Ohlson, som jag kan hämta i butiken idag. Men jag vill vara helt säker innan jag hämtar den och betalar.
Citera
2026-08-01, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Chat GPT tyckte att "Aqara Doorbell Camera Hub G410" var ett bättre köp. Är det någon som kan komma med inspel?

Jag har beställt en "Eufy" hos Clas Ohlson, som jag kan hämta i butiken idag. Men jag vill vara helt säker innan jag hämtar den och betalar.
Jag tycker du gjorde ett bra val, har precis satt upp mina, köpte 2 st + s380 basstation. Läste att de har faktiskt 8GB internminne på klockorna så vet i fan om man behöver basstationen. Säker på att du blir nöjd. Du kan fundera på att köra trådbundet om du har möjlighet, går att koppla på befintlig ledning.
Citera
2026-08-01, 19:05
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Tack för svar.
I länken jag bifogade till den klockan, får man med en "HomeBase 2". Är detta nog för att lagra videors gratis?

Jag skulle satsat på en HomeBase 3, mycket bättre AI för att känna igen folk.
Citera
2026-08-01, 21:02
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Jag tycker du gjorde ett bra val, har precis satt upp mina, köpte 2 st + s380 basstation. Läste att de har faktiskt 8GB internminne på klockorna så vet i fan om man behöver basstationen. Säker på att du blir nöjd. Du kan fundera på att köra trådbundet om du har möjlighet, går att koppla på befintlig ledning.

Jag är faktiskt fortfarande osäker på om jag ska hämta den. Måste hämta den senast på måndag.
Något i mig säger att jag ska gå för "Aqara Doorbell Camera Hub G410".
Dels för att den är vit. Och dels för att den lagrar videor i iCloud+. Och den kan inkluderas i "Apple Hem".
Men jag sätter pris på dina råd och information.

Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Jag skulle satsat på en HomeBase 3, mycket bättre AI för att känna igen folk.

AI och att känna igen människor är inte så viktigt för mig. Det viktigaste är det finns en kamera som meddelar min telefon. Annars ska du ha ett stort tack för din input.
Citera
2026-08-02, 08:17
Medlem
Citat:
Jag är faktiskt fortfarande osäker på om jag ska hämta den. Måste hämta den senast på måndag.
Något i mig säger att jag ska gå för "Aqara Doorbell Camera Hub G410".
Dels för att den är vit. Och dels för att den lagrar videor i iCloud+. Och den kan inkluderas i "Apple Hem".
Men jag sätter pris på dina råd och information.

AI och att känna igen människor är inte så viktigt för mig. Det viktigaste är det finns en kamera som meddelar min telefon. Annars ska du ha ett stort tack för din input.
Eufy fungerar också med iCloud och Apple, satt och kikade på det eftersom jag vill koppla ihop den med Home Assistant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in