Igår, 11:18
Medlem
swedenistanis avatar
Jag har varit i Thailand enbart en gång.

Några observationer från mina vistelse i enbart Bangkok:

U-landskänsla. Ojämna och smutsigt på gatorna. Dålig luft och en del gator luktade bajs rent ut sagt. Många hus är i risigt skick och ser inte ut att ha renoverats på hundra år. Ojämna vägar och många kör mopeder (vet inte om alla de är matbud). Jävliga många gatursäljare och tiggare.

I huvudstaden finns mycket utlänningar och även turister. Massor med pakistanier, indier och baghladesher. Polisen verkar ha gett upp - jag såg nästa inga poliser.

Prisnivån på i princip allt var som i Swedenistan ibland till och med dyrare än vårt land! sjukt (vissa sakar vara lite billigare)

Varför är det så i Thailand, trots att de har flertals miljoner turister varje år sedan många decennier tillbaka i tiden?
Citera
Igår, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani

U-landskänsla. Ojämna och smutsigt på gatorna. Dålig luft och en del gator luktade bajs rent ut sagt. Många hus är i risigt skick och ser inte ut att ha renoverats på hundra år. Ojämna vägar och många kör mopeder (vet inte om alla de är matbud). Jävliga många gatursäljare och tiggare.

I huvudstaden finns mycket utlänningar och även turister. Massor med pakistanier, indier och baghladesher. Polisen verkar ha gett upp - jag såg nästa inga poliser.

Prisnivån på i princip allt var som i Swedenistan ibland till och med dyrare än vårt land! sjukt (vissa sakar vara lite billigare)

Varför är det så i Thailand, trots att de har flertals miljoner turister varje år sedan många decennier tillbaka i tiden?

Vad menar du är dyrare i Thailand än Sverige?
Citera
Igår, 11:22
Medlem
attack-titans avatar
Citat:

Då har du inte varit i Sukhumvit + MBK osv. (green line)...
Citera
Igår, 11:54
Medlem
Fatiguewars avatar
Har du upplevt så frukansvärt dåliga miljöer, så har du varit på helt fel ställen i BKK. Har du dessutom fått betala svenska priser, så är du den mest lättlurade turisten i hela Asien.
Citera
Igår, 12:10
Medlem
Straminskys avatar
Thailand har gått från att vara ett låginkomstland till ett medelinkomstland dom senaste årtioendena.
Citera
Igår, 12:16
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsakoo
Vad menar du är dyrare i Thailand än Sverige?

Främst mat.
Kläder ca 50% av vad sverige kostar!
Citera
Igår, 12:19
Medlem
Fatiguewars avatar
Citat:
Främst mat.

75% foreigner-tax
Citera
Igår, 12:23
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
75% foreigner-tax

I BIG C var det så i allefall!
Citera
Igår, 12:24
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attack-titan
Då har du inte varit i Sukhumvit + MBK osv. (green line)...

kan tänka mig att alla exotiska frukter även där är dyrt!
2 stjärnfrukter i BIG C för tillfället 20 kr, det är dyrt!
Citera
Igår, 12:26
Medlem
Fatiguewars avatar
Citat:
I BIG C var det så i allefall!

Har du inte förstått än att du blivit totalt blåst?
Citera
Igår, 12:29
Medlem
attack-titans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Har du upplevt så frukansvärt dåliga miljöer, så har du varit på helt fel ställen i BKK. Har du dessutom fått betala svenska priser, så är du den mest lättlurade turisten i hela Asien.

Precis så
Citera
Igår, 12:31
Medlem
Citat:
Främst mat.

Mat dyrare i Thailand än Sverige? Mannen du är helt ute och cyklar... Du har ju blivit blåst så det skriker om det

Du vet väl att dom använder bath I Thailand och inte kronor? 🤣
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in