2026-07-31, 21:00
Medlem
Varit ute och åkt runt lite i Sverige under semestern iår.
Då märkte jag att det ligger så mycket skor utslängda/tappade runtomkring på vägarna, hur kommer dom dit. Någon som vet ?
är ju knappast man tappar en sko i bilen och slänger ut den andra.
Citera
2026-08-01, 16:16
Medlem
Har haft lite samma funderingar fast då gällande trosor och ibland även kalsonger, både små och stora storlekar tycks det.

Har sett trosor liggande i stort sett alla platser, tex när jag cyklat på landsvägen, på trottoaren i stan, parkeringsplatser, skogpromenaden, i villakvarteret osv.

Kan tillägga att jag sett trosor oftare än skor när jsg varit ute...

Jag menar, hur ofta tappar du dina trosor på promenaden i stan?
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-08-01 kl. 16:19.
Citera
2026-08-01, 16:28
Medlem
hippilis avatar
Har varit en hel del som cyklar längre sträckor och byter skor utefter vägen när dom börjar bli "sura" hänger dom bak på cykeln eller cykel vagn för vädring men tappar en eller bägge på vägen är min teori
Citera
2026-08-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Har varit en hel del som cyklar längre sträckor och byter skor utefter vägen när dom börjar bli "sura" hänger dom bak på cykeln eller cykel vagn för vädring men tappar en eller bägge på vägen är min teori
Mmm...
Kanske samma sak med trosorna, det som jag skrev om i mitt inlägg, att de blir "sura" och behöver hängas på tork/vädras...
Citera
2026-08-01, 17:11
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Mmm...
Kanske samma sak med trosorna, det som jag skrev om i mitt inlägg, att de blir "sura" och behöver hängas på tork/vädras...
Skulle tro att det är så

Kan även vara att någon tvättat dom i något dike och har dom på tork annars vet jag inte för har man dom på sig är det inget man tappar utefter vägen 🤔
Citera
2026-08-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili

Kan nog kanske stämma på dom lite mindre vägarna, fast har ju sett efter motorvägar med, där får man ju inte cykla.
Citera
2026-08-01, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Har haft lite samma funderingar fast då gällande trosor och ibland även kalsonger, både små och stora storlekar tycks det.

Har sett trosor liggande i stort sett alla platser, tex när jag cyklat på landsvägen, på trottoaren i stan, parkeringsplatser, skogpromenaden, i villakvarteret osv.

Kan tillägga att jag sett trosor oftare än skor när jsg varit ute...

Jag menar, hur ofta tappar du dina trosor på promenaden i stan?

Borde ju vara lite krångligare att råka tappa underkläder lite hux flux.🙂
Någon stumpa kan jag nog tänka mej ha sett men inte så mycket underkläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in