2026-07-31, 21:43
Medlem
East.Clintfoods avatar
Åh, helvete, jag hade hoppat från bron innan jag ens hann spy av tanken på hur den skulle smaka.
2026-08-01, 07:28
Medlem
Sladdarens avatar
Gillar man inte hummus med obligatoriska tahini är det redan kört ifrån början iaf

I övrigt är det inga konstigheter att kombinera hummus med kebabkött rent kulturellt ifrån dessa kulturer som gör det

Tror ändå att de flesta gillar mest den svenska kebabsåsen 1-3 st modeller (tomatsås, vitlökssås, kebabsås, örtsås liksom) och där stannar det och man är nöjd där
Senast redigerad av Sladdaren 2026-08-01 kl. 07:32.
2026-08-01, 07:37
Medlem
J.Doessons avatar
Lät gott.. Om jag hade rökt jazztobak..

Som svar på din fråga, så brukar jag inte äta kebab.
2026-08-01, 07:50
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Lät gott.. Om jag hade rökt jazztobak..

Som svar på din fråga, så brukar jag inte äta kebab.

Äter kebab (grillat kött) i bröd med grönsaker, sås men det betyder inte att jag använder nån form av typisk kebabkrydda så man kanske skulle bara kalla det för grillat kött med bröd eller nåt ?

Direkt folk säger kebab tänker de på dessa kebabstrimlor man köper i butiken.. Kebab är allt möjligt grillat kött men man kanske borde bara säga grillat kött med bröd och tillbehör
2026-08-01, 08:11
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Äter kebab (grillat kött) i bröd med grönsaker, sås men det betyder inte att jag använder nån form av typisk kebabkrydda så man kanske skulle bara kalla det för grillat kött med bröd eller nåt ?

Direkt folk säger kebab tänker de på dessa kebabstrimlor man köper i butiken.. Kebab är allt möjligt grillat kött men man kanske borde bara säga grillat kött med bröd och tillbehör
Ja du har nog rätt i vad du skriver. Det är faktiskt så jag tänker, att kebabstrimlor är kebab för mig 😕
2026-08-01, 08:15
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ja du har nog rätt i vad du skriver. Det är faktiskt så jag tänker, att kebabstrimlor är kebab för mig 😕

Jo brukar va så, men det är lugnt
2026-08-01, 08:17
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Jo brukar va så, men det är lugnt
Tack för förståelsen 😊
2026-08-01, 08:35
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Tack för förståelsen 😊

Jovisst, bara för nån dag sen gjorde jag tacofärs spett på grillen med riven ost i lök, vitlök, ekologiska tacokryddor, ketchup, örter, dijon, lite hetta, mm

Sen vit sås, grönsaker till i nåt tunnbröd - valfritt

Gjorde en god tomatsås till ochså på gochujang, ketchup, tomatkross, lök lite mjölk

Synd att kalla det kebab ändå för det blir missvisande

Blev en tacorulle
2026-08-01, 08:36
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Jovisst, bara för nån dag sen gjorde jag tacofärs spett på grillen med riven ost i lök, vitlök, ekologiska tacokryddor, ketchup, örter, dijon, lite hetta, mm

Sen vit sås, grönsaker till i nåt tunnbröd - valfritt

Gjorde en god tomatsås till ochså på gochujang, ketchup, tomatkross, lök lite mjölk

Synd att kalla det kebab ändå för det blir missvisande

Blev en tacorulle
Det lät riktigt gott 😋
2026-08-01, 08:38
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Det lät riktigt gott 😋

Tackar för det blev det :-)
2026-08-01, 08:41
Medlem
Gingers avatar
Nej. Det blir hopp från bro för min del med.
2026-08-01, 08:41
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Tack och bock för det blev det :-)
🙂

Jag har ju ätit kebab förut och tyckte det var gott, gillar ju tacos med. Så jag förstår inte varför jag inte äter sånt oftare. Är ju i princip en allätare. Men tror det beror på att jag har lessnat på att stå i köket så det blir oftast same shit different days..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in