2026-07-31, 18:37
Avslutad
Hej, tänkte att vi kunde starta en skämttråd om Fartygskollision utanför Tjörn. Har inte hittat någon tråd om detta och jag antar att den, enligt Flashback-standard, kommer få vara kvar.

Spinn på bara!

Alla inlägg som inte är on-topic och tycker det är "opassande" kommer rapporteras. Håller er till ämnet och bidra med skämt.

Mitt bidrag: Vad sa kaptenen när han körde på fritidsbåten?! Skepp Ohoj !

Vila i frid
Senast redigerad av skraeckodla 2026-07-31 kl. 19:34.
Citera
2026-07-31, 18:55
Medlem
Hur många döda stockholmare krävs för att fängsla en rysk sjökapten?

Vila i frid, hoppas innerligt detta bara var en tragisk olycka.
Citera
2026-07-31, 19:11
Avstängd
AnonymHingsts avatar
Den där fisketuren blev inte alls som tänkt. Fångsten var noll, men notan blev djup.
Citera
2026-07-31, 19:14
Medlem
Klandalfs avatar
Jag tänker osökt på det här klassiska klippet:
https://youtu.be/ZvEE3_mBzi8

Regn och dålig sikt? Det är luuuuugnt, farsan Baloo vet hur man rattar en båt! 10m/s, rätt in i ett gigantiskt fraktfartyg!

..... BOOOM......

....

Grip Kaptenen på fartyget! Det är hans fel att farsan Baloo plöjde rakt in i sidan på skeppet! Han borde flyttat på sig!

Citera
2026-07-31, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
"Utanför Tjörn"?

Du kan inte terminologin.... Det kan vi skämta om!

Farleden finns innanför, eller inomskärs Tjörn om man så vill, mellan Tjörn och fastlandet.
Där har vi ett skämt. Det blev bråk om terminologin sen kom skeppet och familjen hamnade på havets botten. Blub blub.
Citera
2026-07-31, 21:03
Medlem
Vad skulle dom ut på sjön att göra, räckte inte utsikten?
fattar inte riktigt faktiskt

Läste om folk som köper sjöbodar för 19 miljoner till sin båt, när dom redan bor havsnära med utsikt.
Aldrig riktigt fattat varför man ska ut på havet också
mycket vill ha mer
Vi som bor i betong och knappt ser nåt vatten undrar ju varför dom ska vara MITT I vattnet dessutom

så dom får nästan skylla sig själva
sätta två ungar i en båt, när man kan vara på land

Citat:
De flesta spekulanter är dessutom personer som redan äger en fastighet i Fiskebäckskil. För dem blir sjöboden ofta ett värdefullt komplement till det befintliga boendet, inte minst eftersom båtplats i många fall ingår.
https://www.gp.se/ekonomi/sjobod-sald-for-19-miljoner-kronor.32b22979-e270-43f8-ae54-499a979bafb7
Citera
2026-08-02, 01:05
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Mannen berättade i sin pod att han hade haft en bergssprängare hemma för något arbete. Bergsprängaren förvarade tändhattarna i ena bakfickan och batteriet som tändhattarna skulle antändas med i andra bakfickan, tydligt åtskilda. Så gjorde han alltid. Utom en gång. De andra deltagarna i podden skrattade väldigt.

Undrar om han kommer att köra något liknande framöver? Typ, det är viktigt att hålla uppsikt åt alla håll när man är ute i båt på sjön? Det gör jag alltid. Utom en gång.
Citera
2026-08-02, 16:10
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Mannen berättade i sin pod att han hade haft en bergssprängare hemma för något arbete. Bergsprängaren förvarade tändhattarna i ena bakfickan och batteriet som tändhattarna skulle antändas med i andra bakfickan, tydligt åtskilda. Så gjorde han alltid. Utom en gång. De andra deltagarna i podden skrattade väldigt.

Undrar om han kommer att köra något liknande framöver? Typ, det är viktigt att hålla uppsikt åt alla håll när man är ute i båt på sjön? Det gör jag alltid. Utom en gång.
Njae, jag tror ingen av Albins kollegor kommer våga skoja om detta, någonsin. Det är ju bara roligt med smaklösa skämt när det är någon man inte känner lär de väl tycka...

Som tur är finns ju denna tråden! 🥰

Albin och hans fd fru, vi kan kalla henne Ulla
De skulle ut på sjön med ungarna, de var säkert fulla
Albin fick inte doppa i grytan
Istället hamnade de alla under ytan
Så han sa till en sjöjungfru "hej det är Albin, ska vi knulla?"
Citera
2026-08-03, 11:35
Medlem
TouchMyShadows avatar
Han spinner säkert vidare på detta med mer goa härliga skämt:

"Snippan som försvann i djupet".