2026-07-31, 17:11
Medlem
När jag planerar besök på pizzerior så brukar jag ta med mig en burk Kockens Chili Habanero i jackfickan som jag sedan kryddar pizzan eller kebabtallriken med. Jag gör det när ingen ser, men det är bara för att jag är noga med att inte på något sätt eventuellt irritera eller flytta fokus mot mig då jag är mån om friden. Jag älskar hettan från just habanerokryddan och min tolerans är hög så det blir ett par bankningar över maten.

Jag skulle aldrig ta med egen kebabsås, dricka, sallad och så vidare. Inlagd jalapeno är min eviga etta, men skulle aldrig få för mig att ta med det från mitt favoritindustrimärke att lägga på maten istället för deras egna industrimärke. Min gräns går och gick vid en kryddburk.

- Någon som har något problem med detta?

- Gör ni något liknande eller har ni någon riktigt skön fredagsanekdot att bjuda på?

- Var anser ni gränsen går gällande medhavda tillbehör till restauranger? Sunkhak som finfint.

- Själv så tycker jag att just min lilla grej inte direkt är något extremt. Men när blir det extremt?

- Själv skulle jag tänka "skön karaktär" ifall jag såg någon lite harmlöst ta upp en kryddburk från fickan och strösslade på maten, men hur hade ni tänkt?
Senast redigerad av DeFiredragon 2026-07-31 kl. 17:30.
Citera
2026-07-31, 17:14
Avstängd
Tycker att det är ett sjukt beteende att ta med sig egen skit till restaurang. Ät maten hemma om du ska ändra på den eller var nöjd med hur den serveras med tillbehören som finns på plats.
Citera
2026-07-31, 17:25
Medlem
En gång i tiden hade jag med en flaska vitlöksolja till stampizzerian. Den fick stå kvar där, och de stänkte på mina pizzor även om jag inte bad om det.

Ett halvår senare hade de köpt en egen flaska, och de berättade att det hade blivit lite poppis även hos andra gäster.
Citera
2026-07-31, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
En gång i tiden hade jag med en flaska vitlöksolja till stampizzerian. Den fick stå kvar där, och de stänkte på mina pizzor även om jag inte bad om det.

Ett halvår senare hade de köpt en egen flaska, och de berättade att det hade blivit lite poppis även hos andra gäster.
Det är ju sådant här man vill höra en fredag. Tack!

Kände du gänget eller hur kunde din olja "sätta sig" i pizzerian över huvud taget? Bad du dom en gång att använda din olja istället för deras egna, eller glömde du flaskan på bordet?
Senast redigerad av DeFiredragon 2026-07-31 kl. 17:29.
Citera
2026-07-31, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeFiredragon
Kände du gänget eller hur kunde din olja "sätta sig" i pizzerian över huvud taget? Bad du dom en gång att använda din olja istället för deras egna, eller glömde du flaskan på bordet?
Var inne i en vitlöksperiod och bad om vitlök på pizzan, vilket de inte hade. Köpte då en flaska som jag sedan hade med mig dit. Köpte ofta pizza där, så vi var tjenis med varandra.
Citera
2026-07-31, 17:59
Medlem
pn222jws avatar
Torkad oregano kan jag krydda på extra - om jag köpt pizza.
Citera
2026-07-31, 22:26
Medlem
Denoms avatar
Jag är nog ensam om det men jag gillar bearnaisesås till min pizza. Rekommenderar alla att prova!
Citera
2026-07-31, 23:14
Medlem
Äter bara pizza/kebab på vinterhalvåret och då brukar det bli några besök på den närmaste
lokala haket.
För att göra historien kort så brukar jag ta med två egna starköl i mina innerfickor och fyller
på den enda köpta ölen.
Citera
2026-08-01, 00:43
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag är nog ensam om det men jag gillar bearnaisesås till min pizza. Rekommenderar alla att prova!
Nej då, bjarne till pizza är klassiskt
Citera
2026-08-01, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ensam? Det är ju sjukt vanligt med det. På många pizzerior har de ju det på menyn.
Citera
2026-08-01, 20:56
Medlem
Jag tar inte med mig egna tillbehör etc. Har nog aldrig tänkt tanken bara.

Jag skulle väl bara reagera när man väl går över gränsen. Alltså, att ta med en kryddburl tex kan vara okej. Men att tex ta med sig medhavd mat och dryck, och inte beställa något alls från restaurangen? Det är helt fel.

På pizzerian brukar det dock inte vara några problem med andra modifikationer. Att plocka bort eller lägga till något, så länge det finns på menyn. Man kan dock behöva betala extra för att lägga till något. Men det är ändå okej. Kan tex handla om 10-20 kr. På andra restauranger så kan det också funka, bara man frågar först så brukar det mesta lösas. Även om det kan bero på vad det handlar om. Men att tex byta ut ett tillbehör mot något annat, eller be att de plockar bort ett tillbehör och servera extra grönsaker istället brukar gå bra.
Citera
2026-08-03, 20:55
Medlem
Jag har inget problem med det gör särskilt med tanke på att du gör det diskret så restaurangägaren inte blir sur. Ganska gulligt dessutom det du gör.

Jag jobbade på en restaurang och när vi plockade från ett bord så blev restaurangägaren förbannad för att en av personerna runt bordet hade haft med sig mat från McDonald's och åt på hans restaurang. 
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in