2026-07-31, 18:48
Medlem
De har knappt någon muslim invvandring, är ett tryggt och homogent land med framtidsutsikter som lamd och per invånare.
Citera
2026-07-31, 19:00
Medlem
bullbulles avatar
Klä sig med stil sen nämner Belstaff, Barbour eller Stone Island. Hahaha

Trevlig helg gott folk!
Citera
2026-07-31, 19:01
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Intressant om sant.
Vi krökar alltså mer trots alla blattar.

Trots? På grund av är nog en mer precis anledning.
Citera
2026-07-31, 19:07
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Trots? På grund av är nog en mer precis anledning.

Måhända, sant.

Men snittkonsumtionen går ju samtidigt ner, tänker jag?
Citera
2026-07-31, 19:13
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Måhända, sant.

Men snittkonsumtionen går ju samtidigt ner, tänker jag?

Ja, men den ersätts med andra droger. Cannabis, bensodiazepiner, kokain och opioider (främst Tramadol) finns tillgängliga både vitt och brett i samhället. Vilket vi också kan tacka invandringen för. De dricker mindre, men drar i sig mer av annat. Det går att härleda till den klassiska tankevurpan bland muslimer, där just alkohol och fläskkött är förbjudet, men allting annat är – mer eller mindre – tillåtet. Det är sådan halvsekulär islam ser ut i Sverige i dag, och när våra inhemska unga tvingas växa upp bland smutsen så smittar svartskallarnas vanor, precis som klädsel och musiksmak, tyvärr av sig.
Citera
2026-07-31, 19:18
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Ja, men den ersätts med andra droger. Cannabis, bensodiazepiner, kokain och opioider (främst Tramadol) finns tillgängliga både vitt och brett i samhället. Vilket vi också kan tacka invandringen för. De dricker mindre, men drar i sig mer av annat. Det går att härleda till den klassiska tankevurpan bland muslimer, där just alkohol och fläskkött är förbjudet, men allting annat är – mer eller mindre – tillåtet. Det är sådan halvsekulär islam ser ut i Sverige i dag, och när våra inhemska unga tvingas växa upp bland smutsen så smittar svartskallarnas vanor, precis som klädsel och musiksmak, tyvärr av sig.

Sant, förstås.

Finnarna knarkar måhända mindre?
Men ökat knarkbruk på bekostnad av alkoholen har inte bara negativa egenskaper.
Citera
2026-07-31, 19:19
Medlem
Kosmos.s avatar
Mest vitt i Nordeuropa samt hyffsat bra ekonomi.

Så enkelt är det.
Citera
2026-07-31, 19:22
Medlem
kyrkstockens avatar
Vi hade för ett tag sedan en lång tråd om att socialvetenskapliga institutionen i Oxford hade utnämnt sverige till världens lyckligaste land.

Och när man gick in och tittade på underlaget visade det sig att de hade inte frågat en enda svensk.
De hade inte heller tittat på statistik i sverige typ andel självmord, psykisk ohälsa, och inte heller en enda svensk uppmätt parameter som indikerade att vi svenskar var glada.

Så hur kom de då fram till att svenskarna var lyckligast?

Jo sverige hade ett antal sociala reformer som utbyggt dagis, betalt för vård av barn m.fl. som forskarna på sociala institutionen i Oxford ville ha genomförda. Och för varje bra reform fick vi poäng på lyckoskalan.

Jag ser konstigt nog ständigt sådan oförmåga att se sin egen bias i den akademiska världen. Främst inom ämnet psykologi. Man ser det man vill se och jag kan inte fatta hur man kan missa bjälken i det egna ögat.

JAg orkar inte gå in på underlaget och se hur man kommit fram till att Finland är lyckligast denna gång. Det är bortkastad tid.
Forskarna gillar antagligen knivar, vodka och backhoppning och dragit slutsatsen att finnar är lyckligast.
Citera
2026-07-31, 19:31
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag förstår inte hur Finland kan alltid toppa statistiken på det lyckligaste landet.

Är det för att dom inte tar in invandrare?
Sauna. En massa jävla sjöar de fiska i. Minst 125k döda ryssar under vinterkriget. Årets mästare i hockey. Det kan inte bli bättre.
Citera
2026-07-31, 19:33
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Helt ärligt tror jag det handlar om vad man har för förväntningar/inställning till livet.

Känns som den finska folksjälen varit med om mycket och är van vid hårda tider och kanske inte har så orealistiska förväntningar om att livet ska vara så glassigt jämt. Det är vad det är liksom. Förnöjsamhet över enkla saker i livet.

Tycker nån av KAJ-killarna uttryckte det rätt bra. De ifrågasatte varför svensk media skulle fråga hur saker känns hela tiden (när de tävlade och vann i melodifestivalen). De menade att i Finland känner man inte efter hur saker känns jämt och ständigt.

Det är iaf min bild, utifrån den personliga anknytning jag har till Finland/finnar.
Citera
2026-07-31, 19:40
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Sant, förstås.

Finnarna knarkar måhända mindre?
Men ökat knarkbruk på bekostnad av alkoholen har inte bara negativa egenskaper.

Sant, förstås.
Citera
2026-07-31, 19:42
Medlem
Imnshos avatar
Kalsongfylla till helgen tror jag lyfter många finnar till Shangri-la. Sedan en sauna och en dopp i en av dessa tusentals sjöar. Vederkvickande!

Doppade mig själv idag i havet, termometern visade 16,8 grader. Brrrr! Men skönt när man kommer upp. Sitter här i brynja och tar en liten shortsfylla uppe på mitt penthouse och spanar ut över staden.

Oj, nu kom jag ifrån ämnet. Jag tror att finnarna kanske tappar lite på lyckoindex nu när man har förlorat en del jobb pga Rysslandskrisen. Jag uppmanar Pekka, Jukka, Enok Nitti och Sirkka Nitti att ta en sup så blir'e bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in