2026-07-31, 13:50
Medlem
bunjackens avatar
Hej jag kollade på skruf snus och de har tydligen lanserat ett nytt snus inom knox white den är i samma format som övriga knox white med skillnaden nikotinhalten 24 mg/g eller 19.2 mg per påse enligt dem är den mera nikotinstark än knox extra stark portion

Frågan är har någon testat den och i så fall hur är den som snus generellt?

När kommer skruf ge sig när det kommer till nikotinhalt? Förresten är det någon som vet om alla knoxvarianter innehåller samma tobakssorter jag är lite av en lekman men vet att det finns flera sorter av tobak med olika smaker och styrka och att det beror på hur högt bladen plockas ?
Citera
2026-07-31, 14:12
Medlem
pn222jws avatar
Dödlig dos nikotin är 50-60 mg så det borde nästan vara farligt att svälja ner en portion av misstag.
Citera
2026-07-31, 15:00
Avstängd
Jag har testat den, den kändes inte lika stark som tobaksfritt snus med typ 15 mg, men jag gillar smaken av Knox och att det är riktigt tobak.

Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Dödlig dos nikotin är 50-60 mg så det borde nästan vara farligt att svälja ner en portion av misstag.

Det är det verkligen inte, det säljs snus med 100+ mg per prilla. Jag hade en med 80 mg inne i en kvart. Det snurrade som första gången man snusade, men knappast dödligt.
Citera
2026-07-31, 15:26
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Jag har testat den, den kändes inte lika stark som tobaksfritt snus med typ 15 mg, men jag gillar smaken av Knox och att det är riktigt tobak.

Det är det verkligen inte, det säljs snus med 100+ mg per prilla. Jag hade en med 80 mg inne i en kvart. Det snurrade som första gången man snusade, men knappast dödligt.

Var inte känslan starkare än så prova knox extra stark white och ultra finns det verkligen inte en skillnad i styrka och smak?
Citera
2026-07-31, 15:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Var inte känslan starkare än så prova knox extra stark white och ultra finns det verkligen inte en skillnad i styrka och smak?

Jag kände ingen märkbar skillnad mellan "ultra" och "extra", men extra kändes kanske lite mer än "stark".
Citera
2026-07-31, 20:17
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Ren bluff, smakar exakt som extra strax
Citera
2026-08-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw

Kom med underlag istället för att spotta ut rent påhittat trams. 60mg i venen dödar dig säkert men inte en snus nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in