2026-07-31, 12:43
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Svarta säger ofta: "We wuz kings and shit" om sin historia. Är det här nästa Wakanda-skitfilm?

"A woman, blessed with magical powers by the gods and living in a place where she is forbidden to use them, teams up with a princess to summon the gods and bring down the oppressive regime."
https://www.imdb.com/title/tt6779038/

Opressive regime? Menar de slaveriet igen? Tröttsamt. Ständiga offer.
Varför är alla skådespelare svarta? Ingen DEI? Rasism?

Black Fatigue är på riktigt.
Citera
2026-07-31, 13:49
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Det är väl bättre att de är svarta, än att de är judar som vanligt i Hollywood? Där ledande roller oftast ska tillsättas av judar (dit även svenska judiska skådespelare reser och får jobb pga de är judar), för judar vill alltid främst gynna judar dvs varandra. Motsatsen till hur svenskar beter sig, som föraktar varandra och godhets signalerar genom att istället anställa judar och svarta.

Om svarta nu gör likadant, så har åtminstone inte jag något problem med det.
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-07-31 kl. 13:51.
Citera
2026-07-31, 15:25
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Svarta säger ofta: "We wuz kings and shit" om sin historia. Är det här nästa Wakanda-skitfilm?

"A woman, blessed with magical powers by the gods and living in a place where she is forbidden to use them, teams up with a princess to summon the gods and bring down the oppressive regime."

Om det är svarta eller judar i en film, bryr jag mig i grund och botten inte om, så länge det speglar historien och man inte försöker att trycka in något som inte ska vara där.
Jag kommer inte att se den, även om Viola Davis är otroligt vacker och bra. Men det är inte min typ av film helt enkelt.
Citera
2026-07-31, 16:43
Medlem
Varför snackar ni om slaveriet i bestämd form och att spegla historien om en fantasy fantasyfilm med uteslutande svarta skådisar? Gå till doktorn och be om medicin för era fobier.

Jag kommer att invänta recensioner. Om dom säger att filmen har feta set pieces pungar jag ut för stor duk.
Citera
2026-07-31, 17:01
Medlem
XtraXs avatar
"A dwarf, blessed with magical powers by the gods and living in a place where she is forbidden to use them, teams up with a knight to summon the gods and bring down the oppressive regime."

Byt ut två ord så har Willow.
Citera
2026-07-31, 18:19
Medlem
scraftys avatar
Rassar som TS brukar säga ”svarta kan göra sin egen jävla fantasyfilm!”, sedan när de väl gör det så gnälls det lika mycket ändå.
Citera
2026-08-01, 00:00
Medlem
Citat:

Har du funderat på att surfa/googla lite om boken som filmen är baserad på?

Tänk dig in i historien för länge sedan i ett område i Västafrika där ingen vit människa
satt sin fot ännu, varför skulle det då vara vita skådespelare för?

Ska se den när den kommer ut och då sätter jag ett betyg på IMDB.
Citera
2026-08-01, 09:03
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Har du funderat på att surfa/googla lite om boken som filmen är baserad på?

Tänk dig in i historien för länge sedan i ett område i Västafrika där ingen vit människa
satt sin fot ännu, varför skulle det då vara vita skådespelare för?

Ska se den när den kommer ut och då sätter jag ett betyg på IMDB.

Jaha, så när det handlar om "svart historia" så måste det vara svarta skådespelare enligt er.
Samtidigt som grekiska historier som Odysseus besudlas av svarta och inte en enda grekisk skådespelare känns helt rätt för er.

Hur sjukt och skevt synsätt har ni inte som är för DEI? För att inte tala om att ni som är för DEI älskar att bli hjärntvättade samt att ni har en låg standard.

Konstatera fakta. DEI handlar inte om kvalitet, utan om ren och skär inkvotering. När hudfärg, kön och identitet (ser ni inte hur ni är de riktiga sexisterna och rasisterna?) ställs över faktisk kompetens och talang sänks standarden för hela branschen och det medför att vi konsumerar deras produkter allt mindre. Det har bevisats många gånger på senare tid. (Snövit, någon? Supergirl? Datorspelet Concord som kostade 4 miljarder att tillverka och dog redan den första dagen det släpptes?)

Detta krystade och påtvingade fokus förstör inlevelsen och tvingar in politik i underhållningen, vilket helt motverkar dess syfte. Att vi dessutom ska låtsas som ingenting och dela ut politiskt korrekta Oscars för att bekräfta ett misslyckat system är inget annat än på låtsas. Ingen går på det.

Vi kan återigen bara konstatera att Hollywood och deras DEI faktiskt säger rakt ut att svarta är värdelösa och behöver all DEI de behöver för att komma någon vart, för med egna meriter kommer de ingenstans då de är inte kapabla att skaffa och behålla ett jobb. Det är Hollywoods signaler.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-08-01 kl. 09:09.
Citera
2026-08-01, 09:06
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Rassar som TS brukar säga ”svarta kan göra sin egen jävla fantasyfilm!”, sedan när de väl gör det så gnälls det lika mycket ändå.

De gör det med vitas pengar. Pengar som aldrig kommer återbetalas för att filmen kommer vara skit.

Och om du vill kalla mig "rasse" så tar jag det som en komplimang. Jag är hellre en "rasse" än en tok- och extremvänsterbliven som du alla dagar i veckan.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-08-01 kl. 09:10.
Citera
2026-08-01, 11:38
Medlem
scraftys avatar
Citat:
De gör det med vitas pengar. Pengar som aldrig kommer återbetalas för att filmen kommer vara skit.

Och om du vill kalla mig "rasse" så tar jag det som en komplimang. Jag är hellre en "rasse" än en tok- och extremvänsterbliven som du alla dagar i veckan.
Vitas pengar? Vad snackar du om?

Alla recenserar inte filmer innan de sett dem. Ekonomisk vinst och kvalitet är knappast samma sak heller.
Citera
2026-08-01, 18:33
Medlem
Citat:
Jaha, så när det handlar om "svart historia" så måste det vara svarta skådespelare enligt er.
Samtidigt som grekiska historier som Odysseus besudlas av svarta och inte en enda grekisk skådespelare känns helt rätt för er.

Hur sjukt och skevt synsätt har ni inte som är för DEI? För att inte tala om att ni som är för DEI älskar att bli hjärntvättade samt att ni har en låg standard.

Konstatera fakta. DEI handlar inte om kvalitet, utan om ren och skär inkvotering. När hudfärg, kön och identitet (ser ni inte hur ni är de riktiga sexisterna och rasisterna?) ställs över faktisk kompetens och talang sänks standarden för hela branschen och det medför att vi konsumerar deras produkter allt mindre. Det har bevisats många gånger på senare tid. (Snövit, någon? Supergirl? Datorspelet Concord som kostade 4 miljarder att tillverka och dog redan den första dagen det släpptes?)

Detta krystade och påtvingade fokus förstör inlevelsen och tvingar in politik i underhållningen, vilket helt motverkar dess syfte. Att vi dessutom ska låtsas som ingenting och dela ut politiskt korrekta Oscars för att bekräfta ett misslyckat system är inget annat än på låtsas. Ingen går på det.

Vi kan återigen bara konstatera att Hollywood och deras DEI faktiskt säger rakt ut att svarta är värdelösa och behöver all DEI de behöver för att komma någon vart, för med egna meriter kommer de ingenstans då de är inte kapabla att skaffa och behålla ett jobb. Det är Hollywoods signaler.

Det märks att du är en ny medlem, bara måste ha något att skriva om.

"citat" från dig..
slut citat.

Blanda inte in mig i ditt synsätt om filmer, när det gäller film så har jag sett en hel del och
även skrivet en del om, har närmare 6000 filmer i mitt bibliotek, både bra och dåliga, från
jordens alla hörn samt de är i de alla kategorier. Personligen gillar jag mest filmer från
60-90 talet och helst kriminal, triller och action.
Citera
2026-08-01, 19:04
Avstängd
Citat:

En film för svarta av svarta. Vita måste bojkotta. Det räcker nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in