2026-08-01, 19:29
Medlem
lucifersatans avatar
SSRI, aldosteronantagonister och andra läkemedel. Ingen bryr sig att det kan påverka hormoner. Säkert fetma också såklart.
Citera
2026-08-01, 19:32
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Feminismen och jämställdhetshetsen har haft effekt: mäns testosteronnivåer störtdyker.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mans-nivaer-dyker-svts-reporter-testar-sitt-testosteron

Hur känner ni av era sjunkande testo-nivåer?

Säkert har det halverats sedan jag var 20 år, alltså jämfört idag när jag är 70
Citera
2026-08-01, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Man blir som man umgås brukar det ju hitta. Ett varnade exempel för er som tror det är okej börja med jämställdhet, innan ni vet ordet av det blir ni bögar och till slut transformers.
Det gick ju ganska snabbt för testpersonen att förlora 23 % testosteron genom att ta på sig ett förkläde och en rosa mössa, samt att kolla på barnprogram. Dödsstöten var väl när han började virka, lyssna på klassisk musik samt ställa sig och stryka kläder.

Den andra testpersonen (tönten) ökade sin testosteronnivå med 76 % genom att klä sig tuffare, boxas, samt omge sig med lättklädda kvinnor.
Citera
2026-08-01, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Säkert har det halverats sedan jag var 20 år, alltså jämfört idag när jag är 70

Mäktigt att du engagerar dig i att filosofera på flashback.
Testosteron är väl ändå något som är individuellt, även om man behöver använda kroppen för att behålla eller smått öka nivåerna så tror jag detta är genetiskt, men även mediciner, kost men framförallt omgivning.
Citera
2026-08-01, 19:42
Medlem
Är det farligt att laborera själv? Min Läkare vill inte skriva ut nått. Trots bara 7 i värde.
”Inom referensramen” enligt honom. Jag är 68år.
Citera
2026-08-01, 19:53
Medlem
Det tre F:n.

Fetman, feminism, ftalater.
Citera
2026-08-01, 20:07
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Mäktigt att du engagerar dig i att filosofera på flashback.
Testosteron är väl ändå något som är individuellt, även om man behöver använda kroppen för att behålla eller smått öka nivåerna så tror jag detta är genetiskt, men även mediciner, kost men framförallt omgivning.
Det är väl inget konstigt, det är ju allmänt kännt att testosteron nivån sjunker ca 50 % från 20 års ålder till 70 års ålder. Finns hur många studier som helst på ämnet. Jag klarar inte samma sträcka på Coopers test (Springa -löpa så långt som möjligt på 12 minuter) heller som jag klarade för 50 år sedan
Citera
2026-08-01, 20:11
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det gick ju ganska snabbt för testpersonen att förlora 23 % testosteron genom att ta på sig ett förkläde och en rosa mössa, samt att kolla på barnprogram. Dödsstöten var väl när han började virka, lyssna på klassisk musik samt ställa sig och stryka kläder.

Den andra testpersonen (tönten) ökade sin testosteronnivå med 76 % genom att klä sig tuffare, boxas, samt omge sig med lättklädda kvinnor.
Jag hade nog tappat minst 50 % av mitt testosteron om jag tvingats vara husmor i en dag.

Det här kan ju knappast vara förvånande. Att män beter sig manligt gör de manligare och att böga runt i förkläden och rosa mössor har en kastrerande effekt.
Citera
2026-08-01, 20:14
Medlem
ffeeeeea777s avatar
Det är för att vi män aldrig får knulla. Kroppen går väl in i något slags försvarsläge och stänger av allt testosteron. Men det är väl bra, för då blir vi alla som kvinnsen.
Citera
2026-08-01, 20:50
Avstängd
Unobosss avatar
Jag har skrivit det tidigare.
Kvinnor lever inte som dom är skapta och har hormon rubbningar vilket ger bröst cancer.
Män lever inte som dom är skapta och har hormon rubbningar vilket ger prostata cancer.

Detta främst i det västerländska samhället.
Citera
2026-08-01, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Det är bara att sätta en spruta i röven så kan du få testosteronet av en 20-årig afrikansk man som ser en blondin för första gången i sitt liv.

Tyvärr tar nog åldern ut sin rätt. Många kvinnor kan vara sexiga fast dom klär sig tråkigt och avtändande. Det är inte mannens fel.
Citera
2026-08-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Jag har skrivit det tidigare.
Kvinnor lever inte som dom är skapta och har hormon rubbningar vilket ger bröst cancer.
Män lever inte som dom är skapta och har hormon rubbningar vilket ger prostata cancer.

Detta främst i det västerländska samhället.

Jag tror att hård träning upp i "hög" ålder kan motverka denna cancerform. Men det ligger kanske utanför ämnet.
När danskarna kom till Grönland såg dom friska åldringar som deltog i säljakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in