2026-08-01, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Har du någon bra sidan där man kan läsa om hur minskningen av mäns testo skall motverkas? Utan att ta en massa svindyra tillskott. Lite multivitamin eller så är väl ok ut ekonomisk synpunkt men inte tusentals kronor tänker jag.
Kostillskott kostar inte tusentals kronor. Finns svinbilligt och svensktillverkat kvalité med.

Det finns lite lättare sidor som healthline. Men helst ska man försöka studera studierna elr läsa slutsatserna om det. Och dom finns främst på Pubmed, här är ett exempel:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36577241/

Citat:
After preliminary searching of papers on databases, 38 papers including 8 clinical and 30 animal studies were included in this review. We concluded that zinc deficiency reduces testosterone levels and zinc supplementation improves testosterone levels. Furthermore, the effect degree of zinc on serum testosterone may vary depending on basal zinc and testosterone levels, zinc dosage form, elementary zinc dose, and duration. In conclusion, serum zinc was positively correlated with total testosterone, and moderate supplementation plays an important role in improving androgen.

Jag rekommenderar en varierad diet med mycket fisk, kött, ägg, frukt, grönsaker, typ försök äta allt möjligt nyttigt (unna sig något onyttigt då och då är okej men försök inte överdriva). Att träna, både motion och styrka. Att vara i solen, eller supplementera D3 om du inte har möjlighet till att sola ofta. Och sov ut bra!
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2026-08-01 kl. 17:07.
Citera
2026-08-01, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
För en gångs skull inte.

Och det kommer ändå från mig.
Just i den här tråden är det många som håller de andra usual suspects ansvariga, nämligen kvinnorna. Oklart hur dock men skönt att ha någon att skylla på utan att behöva ändra på sig själv antar jag.
Citera
2026-08-01, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missisoppan
Om du är så naiv att även Afrikanska män skulle tappa testosteronhalt så får du nog tänka om. Kolla bara på USA där våldsbrotten totaldomineras av afroamerikaner.
Alltså jag är bara glad om mäns våldsbenägenhet beror på andra faktorer än biologi. Då går det ju att göra nåt åt.
Citera
2026-08-01, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Just i den här tråden är det många som håller de andra usual suspects ansvariga, nämligen kvinnorna. Oklart hur dock men skönt att ha någon att skylla på utan att behöva ändra på sig själv antar jag.

Citat:
Snart kommer man beskylla homosexuella, transgenders, kommunister, woke, vänster, feminister med, tja allt som inte är nazicertifierat bullshit.
Citera
2026-08-01, 17:07
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:

Nja, skyller vare sig på kvinnor eller blattar i detta case.
För liten vetskap.
Citera
2026-08-01, 17:27
Medlem
Citat:
Alltså jag är bara glad om mäns våldsbenägenhet beror på andra faktorer än biologi. Då går det ju att göra nåt åt.
om inte? vad händer då? förintelsen 2.0? Det klart att biologi spelar roll här
Citera
2026-08-01, 17:32
Medlem
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7139484

med andra ord så har sexrevolutionen omvandlat alexander till alexandra. Sluta drick från kranvatnnet så återställer teston till normala nivåer
Citera
2026-08-01, 18:19
Medlem
Äldre män som jag (76 år) behöver äta mer kött. Vid min ålder får man lätt brist på tillväxthormon och testosteron.

Jag är långdistanslöpare och ganska mager, men trots löpningen ser jag att de lägre hormonnivåerna gör att jag lätt får lite överskottsfett på magen.
Mitt problem är också lite för dålig sömn och att jag dricker för mycket rött vin samt tidvis vräker i mig choklad. För stort sockerintag.
Mina testosteron-nivåer var länge mycket höga.
Jag märker i alla fall att när en kvinna är sexigt klädd, lite vulgärt klädd, då tittar jag. Men så många yrkeskvinnor man ser som går i långbyxor och kavaj. WHAT THE FUCK! Man tappar ju fullständigt lusten.
Det är aldrig kört. Bättre sömn, mer vila i vardagslivet, samt bättre kost och mycket är vunnet.
Citera
2026-08-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Säg att du är en incel utan att säga det?

Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp

Loser som inte får något. Tror inte någon kommer ta dina råd.

En intressant grej med er kvinnor eller ni finniga ogymmade bögar med kvinnohjärnor är att ni ofta kan gå ingång mer på triggerord är rena handlingar. Ordet förtryckt här är inte menat som att man grävt ner er i sanden i en öken och ska stena er utan det har en mångfacetterad mening.

I typ hela världen förutom det dekadenta väst lever kvinnor undergiven mannen sjävlmant. I alla kulturer är det socialt accepterat att mannen tar till våld ifall kvinnor vandrar utanför sin roll för mkt och många gånger är det kvinnorna själv som upprätthåller dessa sociala strukturer.

Kvinnor drar självmant på sig slöjor, tom vita kossor i Europa vill bli förtryckta och gifter sig med araber och drar på sig gardinen.

Det är väl bara de senaste 50 åren i västra västeuropa kvinnan har fått övertaget över mannen och intressant nog så sitter vi sedan när nu och diskuterar låga testonivåer, kvinnor som hatar män och inte vill bilda familj och kronisk depression hos kvinnorna som om detta inte skulle ha ett samband.
Citera
2026-08-01, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Snart kommer man beskylla homosexuella, transgenders, kommunister, woke, vänster, feminister med, tja allt som inte är nazicertifierat bullshit.
Ja heterosexuella män på flashback är verkligen mästare på att skylla allt på andra. Rätt omanligt om man tänker efter.
Citera
2026-08-01, 18:34
Medlem
TV-serien Brainiac har testat detta och lösningen är att lyssna på hårdrock, bära tuffare kläder, samt omges av lättklädda damer.

Enligt TV-programmet så ska en man absolut inte uträtta någon som helst "kvinnobestyr", för detta sänker testosteronnivån.

https://youtu.be/dFpaf3TTRrE?t=661
Can an increase in testosterone make a wimp well ‘ard.
Citera
2026-08-01, 19:12
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Äldre män som jag (76 år) behöver äta mer kött. Vid min ålder får man lätt brist på tillväxthormon och testosteron.

Jag är långdistanslöpare och ganska mager, men trots löpningen ser jag att de lägre hormonnivåerna gör att jag lätt får lite överskottsfett på magen.
Mitt problem är också lite för dålig sömn och att jag dricker för mycket rött vin samt tidvis vräker i mig choklad. För stort sockerintag.
Mina testosteron-nivåer var länge mycket höga.
Jag märker i alla fall att när en kvinna är sexigt klädd, lite vulgärt klädd, då tittar jag. Men så många yrkeskvinnor man ser som går i långbyxor och kavaj. WHAT THE FUCK! Man tappar ju fullständigt lusten.
Det är aldrig kört. Bättre sömn, mer vila i vardagslivet, samt bättre kost och mycket är vunnet.
Det är bara att sätta en spruta i röven så kan du få testosteronet av en 20-årig afrikansk man som ser en blondin för första gången i sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in