2026-07-31, 01:20
Medlem
Vi alla läser och hör vad media rapporterar. Jag själv läser och lyssnar varje dag på både mainstream media, men även myheter direkt från de länder och personer som står på "andra" sidan.

Med denna tråd vill jag att man gör sin förutsägelse om vad som kommer hända mellan 2026 slut - 2030. " Nära framtid " - kul att titta tillbaka och se vem som har rätt.
‐----------------------------

Kriget i Iran:
Kriget kommer eskalera och det amerikanska emperiet kommer inte få Iran på sina knän/inget regimskifte till en mer vänlig stat till västvärlden sker.

Vi kommer att se amerika gå in hårdare med bombningar och även en markoffensiv.

Sker attacker på irans infrastruktur så kommer hämnd mot alla gulfstater som hjälper USA att ske. Destillationsanläggningar, oljeproduktion osv. Hormuz sundet kommer förbli en farlig transportaträcka och förbli "stängd".

Det kommer även ske en allmän värvning "draft" i USA. Det finns redan AI modeller som testas på hur detta kommer ske.

Vad blir konsekvenserna av detta tror jag?
Global kris, värre än 1930.
Eventuellt ww3.

Global kris:
Donald trump hatar eliten, även fast många här och i världen ser han som en av dem så vet han redan nu att kriget i iran kan inte vinnas. Han vet att en allmän värvning av unga in i militären för slakt skulle kunna vara starten för inbördeskrig i USA.

Trump vill att eliten ska förlora, av egoistiska skäl.
Trump kommer genom ovan även få till en tredje mandatperiod och sitta kvar vid makten.

Hur? Genom att krasha den amerikanska eliten "globalisterna" kunna ge amerikanska folket en utväg.

Vad och hur kommer han göra detta? Det vet jag inte, men han kommer sitta en 3e mandatperiod.

Amerikanska imperiet kommer medvetet i detta spräcka bubblan och "the great reset" är verklig, kanske inte i detalj men den global ekonomin kommer förändras för alltid.

Det kommer dock inte gå som planerat, men det spelar ingen roll. Alla dina pengar på aktiemarknaden och banken blir värda 0.

Guld, råvaror, mark osv. Är det enda som kommer skydda din pengar för den normale mannen.

"Du kommer inte att äga något men vara lycklig ändå"

Med andra ord, dina pengar kommer bli värdelösa.

WW3 scenario:
Kriget eskalerar som ovan, men det är inte bara mellanöstern som påverkas av detta.

Vi börjar med Ryssland som allierad till Iran. De kommer inte längre kunna vara medhjälpliga på distans med underrättelse tjänster, vapen och annat. De behöver gå in i kriget fullt ut, om inte så är det bara en tidsfråga innan de faller näst på tur.

Kina, de håller sig neutrala än så länge men har alledes för mycket på spel ifall Iran faller. De går också aktivt in i kriget.

Indien, Japan, Sydkorea, alla gulfstater osv. Är det inte oljan de behöver så är det mat, vatten och andra råvaror som går genom hormuz sundet.

Detta kommer handla om alla länders överlevnad.
‐------------------

Jag kan inte ge en källa på varför detta är min förutsägelse, det är allt jag läst, hört, och analyserat mellan raderna genom åren.

Samhället och befolkningen är kraftigt manipulerande att det finns nägon ära att skicka sina barn till slakt. Eliten bryr sig inte om varken dig eller din familj. Du är en siffra på ett papper.

Detta är det många som vaknat upp till och därav bl.a. att stora protester och ev inbördeskrig kommer ske i USA när värvningen väl drar igång.

Världseliten är riktig och skuggstater existerar. Allt är inte som du tror. Det pågår ett ständigt krig bakom skuggorna för att behålla makten.

Men det kanske jag delar med mig av i någon annan tråd i framtiden....
Citera
2026-07-31, 01:47
Medlem
526s avatar
Vi slipper arbete.
Bankernas monopol försvinner.
Citera
2026-07-31, 02:12
Medlem
pn222jws avatar
Kina PRC avancerar. Högerradikala ideer i USA/EU. Dom nya effektiva ekonomierna (Turkiet, Chile, Indien med flera) konsolideras. Ryssland tvingas acceptera att dom inte är en supermakt (men en regional stormakt). AI decimerar meningslösa administrativa jobb. Serviceindustrin och sjukvården ökar.
Citera
2026-07-31, 02:49
Medlem
Kabalen går mainstream är allt jag säger.
Citera
2026-07-31, 03:07
Medlem
KalleXs avatar
Gulfstaterna håller redan på att bygga en massa pipelines och nya hamnar så att de kan föra ut oljan via Röda Havet istället.
Planerna att göra det har funnits länge. Att Iran nu stängde Hormuz gjorde det bara ekonomiskt gångbart att sätta igång projekten.
Så hyfsat snart så kommer Irans blockad vara helt värdelös.

Den sekundära effekten av blockaden är ju också att en massa länder numera får sin olja och gas från USA istället, TILL DE MYCKET HÖGRE OLJEPRISERNA. Så det är ju inte helt otänkbart att detta är hela poängen med kriget från Trumps perspektiv.

Det finns så klart inget intresse från USA att gå in med marktrupper, det finns ingen vinst i det. Maximal effekt på marken är om USA kan få kurderna och/eller andra grupper eller grannar att faktiskt strida på marken. Det blir då krig på samma sätt som USA gjorde i Afghanistan, där de tillhandahöll totalt luftherravälde och direkt taktiskt stöd till de allierade marktrupperna.
Citera
2026-07-31, 04:08
Medlem
världen kommer absolut att förändras extremt snabbt framöver. irankriget kommer lugna ner sig. däremot skulle jag inte förvåna mig om israel attackerar turkiet. israel vill inte ha grannar som är mäktiga.

ai kommer för varje dag som går bara bli bättre på alla sätt och vis. även fysisk AI kommer snart förändra världen. tänker er alla lagerjobb som försvinner de kommande åren. alla taxi drivers, lastbilschaufförer. detta vara bara exempel. ai kommer gå in i varje lilla område. det är som ett virus i samhället som ska in i varje lilla pixel och förändra saker in i oändligheten.

nato kommer inte finnas kvar, jag tror usa har stora ambitioner och då är nato i vägen. usa drar sig ur, och kommer göra det som är bäst för ENDAST usa. europa är i ett riktigt allvarligt läge just nu, mer allvarligt än vad allmänheten vet. europa hänger inte med i svängarna längre. kontinenter har bara 2 saker i fokus verkar det som, ta hit människor från tredje världen och kämpa med klimatet. allt annat verkar vara skitsamma.

Kina har redan tagit ledningen inom de flesta områdena, det är bara en tidsfråga innan vi märker av det på riktigt. kineserna är smartare, effektivare, jobbar hårdare och har stora mål. vi i västvärlden har inga mål förutom klimatet och att hjälpa migranter. allt annat står på paus direkt och indirekt.

om man zoomar ut, ja allt går bara snabbare och snabbare för varje sekund. vi märker inte det så mycket i vardagen men snart gör vi, plötsligt så hamnar vi i en fas där allt vänds upp och ner.

Vad är värde för något? Vad är intelligens? vi kommer behöva ifrågasätta allt.

jag tror inte människan kommer vara lyckligare om 10 år. tvärtom, jag tror vi går raskt ner för ett berg.

det som är positivt är att AI kommer få läkemedelsbranschen att fullständigt balla ur. istället för att det tar 10-12 år att ta fram ett läkemedel, så kommer AI ta fram 10000000000 läkemedel, svårt att förklara men har läst en hel del om hur branschen kommer förändras exakt just nu. pharma kommer spotta ut läkemedel på ett sätt vi aldrig tidigare skådat.

jag tror dagens unga kommer bli riktiga förlorare. dom kommer studera men jobben finnns knappt.. det har redan börjat nu
Citera
2026-07-31, 05:53
Medlem
Hoppas på ett positivare utfall med fred i Mellanöstern mellan USA -Iran men verkar som att kaoset bara har börjat och vi kommer få se rejält ökade priser inom kort
Senast redigerad av Jakadofski 2026-07-31 kl. 06:09. Anledning: Dubblett
Citera
2026-07-31, 06:05
Medlem
Jag tror vi ser bara början på störningarna i alla distributionskedjor av råvaror, mat, gödsel etc. Inflationen kommer öka och redan i höst märks ökade priser på allt. Huspriserna går ner rejält nästa år och när pengar inte är värda något längre införs digital valuta. Det kan bli en hel del elavbrott etc. Brist på livsmedel gör att många börjar odla själva och tillsammans.
Citera
Igår, 10:40
Medlem
Israel använder kärnvapen mot Iran.
Världen står i sorg
Det blir nån slags 9/11 fast ggr 1000.
Regeringarna i de flesta länderna utropar att vi måste hålla oss hemma pga risken att det ska bli massa attentat och mer bomber. Sen kommer lösningen på alla problem. Digital ID rullas ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in