Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Håller inte med dig riktigt där. Även om kvinnor röstar till 85% mot det jag tycker, så tycker jag fortfarande de skall få göra sin röst hörd även om konsekvenserna blir därefter.
Däremot tycker jag inte de som inte bidrar till samhället skulle ha en röst (ja jag är medveten om att SD har en del sådana röster) De som inte bidrar skall inte kunna påverka oss som bidrar eller vårt liv, i mitt eget fall bidragit ett helt arbetsliv. Har de inte börjat bidra skall de inte ha någon rösträtt. De som inte ens tagit första steget in i samhället, varför skall de få vara med och påverka för oss alla andra?
De har ingen talan förrän de visat de kan något.
Jag har skrivit det innan. Ja, endast människor som investerat i samhället och är beredd att försvara det skall ha rösträtt.
Och värnplikten skall vara det avgörande (enligt mig). När rösträtten infördes var det självklart. Det och att man faktiskt betalade skatt.
En enormt stor del av vänstern vill bara rasera ett samhälle de inte känner sig som en del av och inte förstår. En stor del handlar om att vi skall straffas för hur dåligt de mår.
Titta på miljörörelsen i tyskland. Idag eldar man med kol i -tyskland och miljörörelsen tycker det är bra. Därför att det aldrig handlade om miljön utan att förstöra tyskland som industrination.
Tycker du verkligen att vi skall lyssna på kvinnor?
Hur tycker du skolan fungerar tex? Kyrkan? Svt?
Vi har bara inte varit beredda att se sanningen i vitögat att detta inte handlar om IQ eller utbildning utan utvecklingsbiologi.
Om kvinnor skall vara med kan vi män inte göra det som vi är bra på. Vi måste låtsas att kvinnornas initiativ är jättebra och vi skall sätta upp deras förslag om att köpa tyska kolkraftverk på kylskåpet.
Alla förlorar på att förstöra polismyndigheten. I synnerhet kvinnor som är beroende av skyddet polismyndigheten ger.
Med kvinnliga poliser är de helt utelämnade när de behöver myndigheten, precis som lärarna är ensamma i klassrummen när något händer.
Men vi är inte vana att tänka på detta sättet. Det måste vara politikers fel i det andra lägret att allt blir dåligt.
I England behöver de börja öppna eld mot alla båtflyktingar i gummibåtar. Det går inte om kvinnor skall vara med. Dessa båtflyktingar ses som små barn som skall fås att skrika nu.
Det finns bra och kompetenta kvinnor men, de är en minoritet. Vi kan inte ha ett samhälle som är uppbyggt på minoriteter.