Citat:
Ursprungligen postat av
MikaelTyson
Jag är under rock bottom om det finns. Jag är mellan 22-28 år gammal och överväger att hoppa från en tillräckligt hög bro pga hjärtesorg och totalt misslyckande.
Anledningen är att mina livs bästa år redan är över och jag inte får några brudar. Jag har enbart legat med 20 tjejer i mitt liv och haft två förhållanden. Jag skulle därför kalla mig en incel. Mitt livs syfte och mål har alltid varit brudar men på den fronten är det saharas öken. Jag försöker hela tiden lära känna tjejer men varje gång rinner det ut i sanden eller så blir man totalt ignorerad utan någon uppenbar anledning.
Jag lämnade senaste flickvännen pga destruktiva mönster och bråk. Nu är mina bäst år redan över och jag ångrar samtliga beslut jag tagit. Ingen älskar mig och ingen bryr sig om jag andas imorgon. Jag har blivit helt personlighetsförändrad och personlighetslös på senaste tid. Jag har inga tankar innanför pannbenet eftersom jag är totalt tom i avsaknad på känslor. Jag kan hålla en konversation i ungefär en halv mening och det enda mina dagar går ut på är att fantisera om fitta och en framtida kärlek. En fantasi som inte verkar gå i uppfyllelse under denna livstid. Jag har inga vänner och samtliga i min familj håller på att dö ut sakta men säkert.
Tips på det tack
Säger detta i all välmening och inte för att pissa på dig även om det kommer låta hårt: Du har fel fokus, och det förstör även alla dina chanser till en hälsosam kärleksrelation (eller "fitta" om det är det enda du vill ha utan relationsbiten). Hear me out;
Du kan inte hänga upp hela din framtida lycka på en annan person. "Åh om jag bara träffar en partner så kommer allt i mitt liv att lösa sig, det är det enda jag vill ha". Och om det inte går vägen så hoppar du från en bro. Du kan inte gå in i relationer eller söka partners med den inställningen (det är emotionell utpressning btw). Relationer blir inte alltid som man tänkt, man lär sig saker om både sig själv och andra varenda gång, om man är villig till det och relativt trygg i sig själv det vill säga. Om man är ute och slirar där du är ute och slirar så är det INTE en relation med en annan människa som är prio ett.
Ingen kommer att rädda dig. Den enda som kan rädda dig är du själv. Och för att vara tydlig; jag menar inte att du måste lösa alla dina problem ensam. Däremot kanske du behöver söka professionell hjälp, bara att be om det är ett gigantiskt steg i rätt riktning. Och det du ska prioritera FRAMFÖR kärlek i dagsläget är att börja trivas med dig själv. Utforska vem du är som människa. Lägg allt vad tjejer heter på hyllan. Jobba med dig själv, ditt känsloliv, försök bilda vänskapsrelationer, hitta fritidsintressen där du utvecklas och gör sånt som får dig att känna dig lycklig och stolt över dig själv. Men det är också jätteviktigt att du försöker förstå varför du reagerar som du gör, och hur du fungerar i relation till andra människor. Vad för beteendet behöver du förändra, och vad för beteenden hos andra gör dig trygg vs otrygg osv.
När du nått punkten att du känner "jag gillar mig själv och den jag är, jag har en okej vardag, jag tar hand om mig själv, jag gör roliga saker ibland, jag hade kunnat leva ensam och ändå haft ett ganska gött liv", DÅ kan du börja tänka på tjejer.
Och nej, ditt liv är inte över. Du är inte gammal och dina bästa år är INTE förbi. Ta det lugnt. Kan bara tala utifrån mig själv men allt har blivit bättre efter att jag fyllde 30. Efter 35; ännu bättre! Och då har jag inte glidit runt på någon räkmacka utan haft en hel del skit att hantera.
En sidenote men om du jagar fitta med utgångspunkten att du hellre tar livet av dig än lever utan fitta, det där scannar tjejer av på fem röda sekunder. Det gör dig inte till en sämre människa, men tror du dom får en hint om att du är en stabil och trygg människa? Nej. Och inget skrämmer bort tjejer mer än någon som på något sätt verkar vara labil.
Finns ingen cheat code eller snabbspår. Du behöver jobba med dig själv. Framför allt: må bättre. Resten kommer sen.
Edit: TS kanske trollar. Men någon annan kanske är inne och läser som känner igen sig. Så jag låter mitt inlägg stå kvar.