Citat:
Ursprungligen postat av
Goulburn
Asylrätten har varit satt ur spel länge. Det är redan för många afrikaner som skulle behöva skydd. Om befolkningsökningen i Afrika fortsätter i samma takt som nu så kommer 100 tals miljoner afrikaner snart behöva skydd i Europa.
Det enda som kan lösa problemen i Afrika är sexualundervisning, kinesisk ettbarnspolitik och massor med gratis preventivmedel.
De flesta afrikanska länder ligger före dig. Födelsetalen sjunker kraftigt i de flesta länder i Afrika. Nu verkar ju, om vi ska tro media, det hela ha berott på
Antingen
1 Marocko sura på att Spaniens minister åkt till Algeriet plus det vanliga Marocko vill ha Ceuta.
2 Rykte på stan - Dvs social media
3 Smugglare mm (Tror jag inte på)
Det ovan med kombination av spanska HD (Konservativ) beslut tidigare
Krig, klimatförändringar, demografiska förändringar och ekonomiska förändringar i Afrika ger säkert tryck på Europa, precis som folk verkar vilja komma till Norden från EU, både som turister och invandrare för komma undan värmen. Ex Ungdomsarbetslösheten cirka 30 procent i Marocko. Då fattar man varför unga marockaner vill komma till EU. Tips till EU investera i Marocko och andra muslimska länder om de tar emot flyktingar och låter dem stanna. Inom 20-30 kommer Marocko vilja ha folk födelsetalen sjunker även där men det hjälper ju inte nu.
Om jag har förstått rätt så tillhör inte Ceuta Schengen. Så varför skrika. Jag tror EU-länderna reagerade som brölande flashbackare för att Spanien löser sin demografiska katastrof (1.1 barn per kvinna) med amnesti.