2026-07-31, 12:19
Medlem
Fyfan vilka äckliga och odugliga människor. Klättrar in som apor och gör massa tecken och skrattar in i kamerorna som filmar dem. Helt jävla skrupellösa. Bara män också. Det är varken krig eller misär i Marocko.

Finns inte en enda människa på jorden som vill ha dem i sitt land. Fattar de inte det själva?! Ingen kommer arbeta. Bara sälja droger, sexualtrakassera kvinnor och göra gatorna ännu mer otrygga.
Citera
2026-07-31, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Detta är inget nytt

Hela jävla EU är i förfall sedan 15 år. Och ökar sedan 2022 med ohindrad kraft.
2030/31 är min hundring på då EU går under.

Jag instämmer i att EU är rejält på deken och ja jag ser förfallet och de vansinniga besluten och att vi är på väg in i en rejäl storm men är intresserad av hur du kom fram till 2030/31?
Citera
2026-07-31, 12:21
Medlem
Kosminskis avatar
Citat:
Italien vill stänga ute Spanien från Schengen

Migrantvågen till den spanska exklaven Ceuta har fått Italien att vilja stänga av Spanien från Schengen tillfälligt. Det skriver Italiens premiärminister Giorgia Meloni på X.

”Den okontrollerade illegala invandringen utgör ett konkret hot mot Europas gränssäkerhet”, skriver Meloni.

https://omni.se/italien-vill-stanga-ute-spanien-fran-schengen/a/V6dXG3

Amnesti är en tydlig signalpolitik att man accepterar illegal invandring. Spanien borde ha insett detta. Sen kan man fråga sig varför Spanien har kvar enklaver i Marocko överhuvudtaget. 100% självförvållat.
Citera
2026-07-31, 12:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
1. Cueta är spanskt men ligger i Afrika och tillhör inte Schengen så dessa kommer inte ut i Europa.
2. Detta skapar bara kaos i Spanien.
3. Marocko vill på detta sätt att Spanien säger upp sin koloni.
4. Israel vill skapa kaos i Spanien och skrämma ihjäl resten av Europa så att deras samarbetspartners (Vox i Spanien, SD i Sverige) får vind i segeln

Hur ser du på det faktum att Marocko ockuperar Västsahara som är enormt mycket större än Västbanken? Är det kolonialism eller är det OK när muslimer ockuperar?
Citera
2026-07-31, 12:22
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Helt rätt. Vi kan börja med rösta på partier som inte samarbetar med israel och som vill avbryta gisslansituationen
S, V eller MP alltså. Men då kommer bestraffningen som ett brev på posten. Plötsligt står det 100 000 arabiska män utanför och knackar på dörren.
Citera
2026-07-31, 12:24
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hur ser du på det faktum att Marocko ockuperar Västsahara som är enormt mycket större än Västbanken? Är det kolonialism eller är det OK när muslimer ockuperar?

Är du en bot och inte kan läsa kontext? Jag skrev inte vad jag tycker om att Spanien har kontroll över Cueta. Jag skrev det för att förklara att Cueta inte tillhör Schengen.

Att du blandar in västbanken och Västsahara som israeliska bottar alltid gör visar på att du inte kan vara annat än en israelisk bot.
Citera
2026-07-31, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Ganska ironiskt att vi har svenskar i tråden som försvarar medans vi har israeler och judar som öppet skriver om hur det här är och har varit deras plan och straff mot Spanien.

Inte undra på att Sverige går under..

Haha japp. Dom kan säga rakt ut vad de vill göra, och vad de har gjort historiskt, svensken ba: nej nej, fördomsfullt.
Citera
2026-07-31, 12:29
Medlem
Så spanjorer hatar turister och välkomnar istället afrikanska migranter? Tja, vad kan vara fel på det bytet?! Grattis Spanien!
Citera
2026-07-31, 12:31
Medlem
Bertillas avatar
Stämmer detta?
” Vilken märklig bild, den vi ser just nu i Ceuta!

Hundratals invandrare är på väg tillbaka till Marocko till fots och utan att någon tvingar dem.”
Källa: X https://x.com/bertrandmyd?s=11
Citera
2026-07-31, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
S, V eller MP alltså. Men då kommer bestraffningen som ett brev på posten. Plötsligt står det 100 000 arabiska män utanför och knackar på dörren.

Och? Varför skulle det behöva vara ett problem? Det är Europa som skapar problemen för Afrika och Mellanöstern. Då är det minsta man kan begära att Europa tar ansvar för den flyktingkatastrof de skapar.
Citera
2026-07-31, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Såvitt jag förstår så kommer ingen av dessa migranter in i EU då området är en enklav .
Vi kan läsa på och se vad svaret är

De är i EU
Citera
2026-07-31, 12:33
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melbax
Sitter dom alla inlåsta nu i väntan på att deporteras tillbaka till marocko eller är dom på vägg norrut?
De är väl framme i tyskland i morgon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in