Citat:
Det funkar väl visst. I Kina växer välståndet hela tiden, då säger du att man har djävulska problem. Det som har problem är Niger och Nigeria. Vilka problem har man i Kina idag, förklara?
Helt OK att minska befolkningen men det funkar inte genom att minska barnafödandet. Problemet är inte antalet utan utformningen av befolkningen. Dvs för många gamla i förhållande till produktiva. Därför har Kina, Thailand och andra ej rika länder groteska problem. Om man ska minska befolkningen genom mindre barnafödande måste barnen ligga på runt 2.0. Dvs en långsam minskning.
Spanien har 1.1 barn per kvinna. Det innebär att befolkningen minskar för snabbt. Utan invandring skulle det innebära att år 2050 beräknas nästan 35–40 % av befolkningen vara över 65 år. Det är problemet inte att befolkningen minskar. Så jag förstår varför Spanien vill ha folk.
Men oreglerad invandring från Marocko löser inte problemet. Det är ju smartare att ta in sydamerikaner. Talar samma språk och i grunden mycket lika kultur.
Det komiska om vi ska koppla de minskande födelsetalen globalt och Marockos stormning, så kan vi kanske hitta en gemensam nämnare: Smartphonen! Den har ändrat världen. Ex Lägre födelsetal, lättare att samla folk att göra saker - Arabisk vår, Gen Z uppror, Marockanska stormningar till i USA storma butiker och lättare att mörda folk i Sverige.
PS Marockos senaste födelsetal 1.97 barn. Dvs om det inte sjunker bra tal för en normal minskning. Men det kommer fortsätta gå ner.
Spanien har 1.1 barn per kvinna. Det innebär att befolkningen minskar för snabbt. Utan invandring skulle det innebära att år 2050 beräknas nästan 35–40 % av befolkningen vara över 65 år. Det är problemet inte att befolkningen minskar. Så jag förstår varför Spanien vill ha folk.
Men oreglerad invandring från Marocko löser inte problemet. Det är ju smartare att ta in sydamerikaner. Talar samma språk och i grunden mycket lika kultur.
Det komiska om vi ska koppla de minskande födelsetalen globalt och Marockos stormning, så kan vi kanske hitta en gemensam nämnare: Smartphonen! Den har ändrat världen. Ex Lägre födelsetal, lättare att samla folk att göra saker - Arabisk vår, Gen Z uppror, Marockanska stormningar till i USA storma butiker och lättare att mörda folk i Sverige.
PS Marockos senaste födelsetal 1.97 barn. Dvs om det inte sjunker bra tal för en normal minskning. Men det kommer fortsätta gå ner.
Samma sa man om Japan redan för tjugo år sedan, men det går rätt bra där också. När svenskarna for till USA, stannade gamlingarna kvar och klarade sig rätt bra det också. Det var före det, de hade de svårt. Du är bara indoktrinerad i ett narrativ där invandringen är den enda lösningen. Men då skiter man i framtiden och framtida generationer och säger att det här är vad vi lämnar till er för att gynna oss själva. Allt handlar om egot.
Om barnafödandet är man helt ointresserad att öka det här. Men jag menar att det inte behövs. Däremot borde man lära människor att om de vill ha försörjning när de blir äldre, är enda garantin att skaffa barn. Istället håller vänsteräcklen på att indoktrinera förskolebarn i att homo är idealet, hetero är fel. Man har krossat familjen och skriker ut sin lycka för det och inga protesterar, för man ser vänsterakademiker som förvränger verkligheten som gudar.
Men frågan jag ställde, vara vilka ska bestämma här i framtiden, vi eller dom. Varför skulle de bry sig om oss menar du. Du kan lika ställa dig i en förskola och pissa på svenska barnen där och säga, här har ni era jävlar. Min pension är viktigare än er.