2026-08-07, 23:58
Medlem
Den misstänkte är helt 100%ig skandinavisk svensk i 40 års åldern.

Väldigt speciell snubbe, men trevlig.

Otroligt besviken.
Citera
2026-08-08, 00:08
Medlem
upplysas avatar
Sundsvalls TR B 1983-26 Ab7 Häktningsframställan
Citera
2026-08-08, 00:38
Medlem
Samma dag som han vart uppsagd från hemtjänsten i Njurunda har han sökt jobb på ´DITT LIV ` i Kvissleby.
Snacka om verklighetsförankringar att man tror man kan få ett nytt jobb i samma by .

Han har även fått flera beviljade samtal där han får ringa sin chef på Sundsvall kommun och försökt bevisa sin oskuld.
Citera
2026-08-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RegnSol
Den misstänkte är helt 100%ig skandinavisk svensk i 40 års åldern.

Väldigt speciell snubbe, men trevlig.

Otroligt besviken.

46 år
Men håller med , hade dom inte sagt att dom hade en film på honom hade jag försvarat han fortfarande.
Världens trevligaste kille .
Citera
2026-08-08, 00:49
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Hemtjänstanställd i Sundsvall avstängd

/ Moderator
Citera
2026-08-13, 17:26
Medlem
spoilers avatar
"Den man i 45-årsåldern som sitter häktad misstänkt för våldtäkt i hemtjänsten i Sundsvall misstänks nu för sexualbrott mot ytterligare två personer, fyra totalt."

https://www.sverigesradio.se/artikel/misstankarna-vaxer-fler-kan-ha-utsatts-for-sexbrott
Citera
2026-08-19, 10:39
Medlem
Hemtjänsthärvan växer – anmäld för sju sexövergrepp

Härvan med misstänkta sexuella övergrepp inom hemtjänsten i Sundsvalls kommun växer. Den häktade mannen i 45-årsåldern misstänks nu för brott mot totalt sju brukare.
Advokat Jimmy Holmgren har förordnats som målsägandebiträde i de två senast anmälda fall.
– Jag kan bekräfta att jag är målsägandebiträde i ärendet och att det rör sexualbrott. I övrigt måste jag hänvisa dig till åklagaren med hänsyn till förundersökningssekretessen, säger han till SVT.
SVT har sökt kammaråklagare Paulina Leander men inte lyckats nå henne.
Den misstänkte mannen har suttit frihetsberövad sedan i slutet av juli då han häktades mot sitt nekande. På fredag går häktningstiden ut och då måste åklagaren begära honom omhäktad.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/misstankta-sexovergreppen-inom-hemtjansten-nu-totalt-sju-anmalningar
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in