2026-07-30, 13:22
Medlem
Bassplays avatar
Bara irriterande att folk tror att dom bestämmer det eller kan avgöra det. Låt mods göra sitt jobb istället.

Ibland finns det tydligt med diskussionsunderlag men ändå , till synes för att en medlem på forumet inte är intresserad så skriver dom "Vad ska ens diskuteras? Tråden kan förpassas till papperskorgen nu"
Citera
2026-07-30, 13:23
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Den typen av inlägg brukar vi normalt radera just då de ej tillför något.
Citera
2026-07-30, 13:26
Medlem
Zeusminhunds avatar
Har också reagerat på det, folk här som tror de kan påverka vad en moderator gör är ju bara pinsamt.
Citera
2026-07-30, 13:33
Medlem
Tja, ibland ges det ju ett glasklart svar varför tråden kan kastas.
Frågeställaren har noll koll, svaret i tråden är glasklart
Vid sådana tillfällen - stäng tråden, annars dyker det bara upp nya muppar utan koll i frågan.
Citera
2026-07-30, 13:44
Medlem
Lite småstörigt, men inget som kräver någon egentlig åtgärd.

På många forum stängs trådar när tråden anses besvarad. Skulle tro att Flashback tillhör minoriteten beträffande att trådar aldrig låses om det inte är några problem med dem. Det är en förståelig miss.

Sen finns det ju många som skriver så utan att mena det bokstavligt, utan snarare för att visa att de tycker att ett visst svar är väldigt bra, eller någon annan retorisk poäng.

Då tycker jag det är tusen gånger mer störande med "mod får gärna flytta"
Citera
2026-07-30, 13:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Bara irriterande att folk tror att dom bestämmer det eller kan avgöra det. Låt mods göra sitt jobb istället.

Ibland finns det tydligt med diskussionsunderlag men ändå , till synes för att en medlem på forumet inte är intresserad så skriver dom "Vad ska ens diskuteras? Tråden kan förpassas till papperskorgen nu"

Sådana inlägg är redan förbjuda. Det faller under 0.03.

Se till att rapportera dem bara.
Citera
2026-07-30, 14:33
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Den typen av inlägg brukar vi normalt radera just då de ej tillför något.
I trådar som får vara kvar, men inte i trådarna som kastas?

Jag påpekar ofta att en tråd kommer att hamna i Papperskorgen, men enbart om det är solklart att så kommer att ske.

Aldrig varit med om att dessa inlägg raderats, bara att jag har fått rätt och att tråden hamnat där jag förutspådde. Måste vara synsk.
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Har också reagerat på det, folk här som tror de kan påverka vad en moderator gör är ju bara pinsamt.
Handlar ju mer om att man vet vad reglerna är, och vet att tråden därför kommer att kastas.

Jag är oftast hjälpsam. Skriver ungefär "Intressant tråd men den kommer tyvärr att hamna i Papperskorgen, om du inte åtgärdar felet. X måste fixas, annars kommer tråden försvinna".

Fårskallarna struntar nästan alltid i att följa goda råd som kunde ha räddat deras tråd, och tråden kastas i Papperskorgen.
Citera
2026-07-30, 14:51
Medlem
Klandalfs avatar
TS: Hjärndöd fråga
Kommentar: Svar på frågan. Tråd kan kastas.

Så brukar det se ut, det är en fin fingervisning om att TS är en idiot och hans fundering besvarats med en snabb googling, tråd kan kastas som slutkläm.
Citera
2026-07-30, 15:01
Medlem
BiskopBrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay

Hejsan Bassplay,
Det är väl så att den som skriver att "tråd kan kastas" inte förstår TS fråga och därför tycker att "eftersom jag inte fattar, så behövs inte tråden".

Jag delar din uppfattning och tycker nog att är en tråd välargumenterad, uppställd enligt regelverket och har en relevant diskussionsfråga med, så finns det ingen anledning att ta bort tråden.
Citera
2026-07-30, 16:24
Moderator
Ancistruss avatar
Det är redan ett regelbrott då de bryter mot regel 0.03 och brukar därför raderas.

Det är extremt ovanligt att frågeställningen för en tråd är "Är denna trådstart bra, eller ska den åka i papperskorgen?" I en sådan hypotetisk tråd skulle det vara topic, men i ingen annan.
Citera
2026-07-30, 20:17
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
I trådar som får vara kvar, men inte i trådarna som kastas?

Om en tråd redan har korgats så är det inte lika motiverat att aktivt rensa bland inläggen gentemot en levande tråd.
Citera
2026-07-30, 20:48
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Det är redan ett regelbrott då de bryter mot regel 0.03 och brukar därför raderas.

Det är extremt ovanligt att frågeställningen för en tråd är "Är denna trådstart bra, eller ska den åka i papperskorgen?" I en sådan hypotetisk tråd skulle det vara topic, men i ingen annan.
Jaha, där ser man. Då ska jag börja rapportera sånt. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in