Idag, 09:14
Medlem
Ajogens avatar
Jag har läst väldigt många klagotrådar på senaste där konversation med mod inte är inkluderad.

Varför lägger ni inte in dem? Läser ni varken tidigare trådar eller riktlinjerna för att göra en klagotråd innan ni postar?

Vet ni bättre men tror att det inte gäller er?

Jag förstår inte hur denna simpla uppgift misslyckas med om och om igen. Upplys mig, vad är det som orsakar detta.
Citera
Idag, 09:20
Medlem
Kanske är det så att många av dessa anser att regler inte gäller dem alternativt är mest en rekommendation. (Vilket ju är anledningen till de låsta trådarna, avstängningarna osv.)
Har man den inställningen så kanske formalian runt klagomålstrådar inte heller är nåt att följa.
Citera
Idag, 09:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag har läst väldigt många klagotrådar på senaste där konversation med mod inte är inkluderad.

Varför lägger ni inte in dem? Läser ni varken tidigare trådar eller riktlinjerna för att göra en klagotråd innan ni postar?

Jag förstår inte hur denna simpla uppgift misslyckas med om och om igen. Upplys mig, vad är det som orsakar detta.

Det är väl så enkelt som att man inte läst riktlinjerna för hur en klagotråd ska utformas.
Citera
Idag, 09:28
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Kanske är det så att många av dessa anser att regler inte gäller dem alternativt är mest en rekommendation. (Vilket ju är anledningen till de låsta trådarna, avstängningarna osv.)
Har man den inställningen så kanske formalian runt klagomålstrådar inte heller är nåt att följa.
Det är nog en signifikant del av såna som utgör gruppen jag skapa tråden om.
Citera
Idag, 09:33
Medlem
Citat:
Det är nog en signifikant del av såna som utgör gruppen jag skapa tråden om.

Vilket kan leda till en slutsats:
Om inte klagotråden är korrekt, så kanske man kan utgå ifrån att låsningen/avstängningen/osv också var korrekt.

(Kan detta automatiseras? Om inte klagotråden är korrekt formaterad, så får man en automatisk avstängning? Har man redan en, så får man en till.)
Citera
Idag, 09:34
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Om inte klagotråden är korrekt, så kanske man kan utgå ifrån att låsningen/avstängningen/osv också var korrekt.

(Kan detta automatiseras? Om inte klagotråden är korrekt formaterad, så får man en automatisk avstängning? Har man redan en, så får man en till.)
nja. Jag tror inte det är särskilt enkelt att tillämpa och skulle nog leda någonstans bra. Men jag förstår hur du tänker.
Citera
Idag, 09:47
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Inte avstängning, men det skulle kunna vara som ett formulär där alla uppgifter måste redovisas för att man ska kunna komma vidare. Likt att man ibland måste redovisa telefonnummer och/eller mailadress för t.ex. en beställning för att komma vidare annars hoppar man tillbaka i formuläret och får en notering om vad som är fel eller saknas.
Citera
Idag, 10:01
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är väl så enkelt som att man inte läst riktlinjerna för hur en klagotråd ska utformas.

Det bör dock nämnas att det finns en och annan här som gör om samma misstag om och om igen, trots att det har påpekats för dem tidigare hur en klagomålstråd ska utformas.
Citera
Idag, 10:18
Medlem
Citat:

Är det bara jag, eller finns här fler som saknar erforderliga länkar som exemplifierar det TS vill belysa?
Vad ska diskuteras? "Allsmäktige Ajogens betraktelser från solstolen"?

"simpel uppgift" sa Bull, och sköt sig i foten.
Citera
Idag, 10:19
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Är det bara jag, eller finns här fler som saknar erforderliga länkar som exemplifierar det TS vill belysa?
Vad ska diskuteras? "Allsmäktige Ajogens betraktelser från solstolen"?

"simpel uppgift" sa Bull, och sköt sig i foten.
Du vill att jag ska länka dig till KoK delforumet? Är du curlad månne?
Citera
Idag, 10:22
Medlem
Citat:
Du vill att jag ska länka dig till KoK delforumet? Är du curlad månne?
Hellre det än att läsa din "Mitt sommarlov"-uppsats.
Citera
Idag, 10:23
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Hellre det än att läsa din "Mitt sommarlov"-uppsats.
?? va ??

Vad pratar du om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här