2026-07-30, 08:45
Avstängd
kyrkstockens avatar
Ts fattar inte dagens problem med politiker.

Varför stryka eller rösta bort en politiker som aldrig haft några vänner, var sängvätare, vägrade duscha efter gympan...

...för att ersättas av en annan politiker som aldrig haft några kompisar, var sängvätare och vägrade duscha efter gymnastiken?

I riksdagen finns enbart töntar. Men de hade inte ens data-intresset.
Citera
2026-07-30, 09:00
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Politik: inrikes --> Valsystemet och statsskicket
/Moderator
Citera
2026-08-01, 23:48
Medlem
Avfoerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Har du något exempel på en sån partiföreträdare där det skulle ge stor effekt på partiet om den röstades bort? (Frånsett de viktigaste ministerposterna, som ju inte brukar räknas till partiets värsta stollar)

Ja jag tror att om Jimmie Åkesson röstades bort så försvann SD äntligen från kartan.
Senast redigerad av Avfoering 2026-08-01 kl. 23:51.
Citera
2026-08-20, 06:08
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avfoering
För några få decennier sen kunde man stryka en politiker som man inte gillade på valsedeln. Det ändrades till att man skulle kryssa den man gillade istället. Detta tycker jag var en felaktig reform. Tidigare hade vi en möjlighet att rösta bort helt olämpliga politiker, men det har vi inte nu. Håller någon med mig?
Jag håller med. Det finns ju inget bra parti och då blir det ganska bakvänt att bara kunna lägga en röst för något parti eller någon politiker. Hela poängen är ju att sätta stopp för vänsterns vansinne, med skatter och invandring. Varför ska man då behöva rösta in någon ny idiot, som i grund och botten delar den demokratiska idén?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in