2026-07-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Sedan är det ju naturligtvis stor skillnad på om man kommer med exempel

Jag har just tidigare kommit med exempel i en debatt och visat tidigare åtgärder som en del i debatten och fått skit för det så det stämmer inte.

Citat:
[..] eller om man kommer dragandes med ett eget fall i en klagomålstråd som handlar om en helt annan moderatorsåtgärd.

Ja precis, det är ju det ni kommer säga om ni inte gillar mig eller min åsikt.
2026-07-31, 14:38
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Jag har just tidigare kommit med exempel i en debatt och visat tidigare åtgärder som en del i debatten och fått skit för det

Så sant.
Man visar ett exempel på ett liknande fall och så slår det igen på en med den fantastiska 0.06 regeln.
(Vars syfte är något helt annat.)

/VV
2026-08-02, 17:16
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Behöver du en kram?

Som moderator ska man inte missbruka sin roll genom det övertag man har. Nu kan jag inte moderera bort ditt inlägg här - men skulle naturligtvis inte göra det heller, eftersom att det vore fel. Jag utgår från att mina kollegor resonerar lika dant för jag har inte sett något sånt fulspel på de tio+ år som jag har varit mod. Jag kan ta att du kallar mig fula öknamn som vänster, då det är så tramsigt att det nästan blir roligt. Regler är regler även om man själv som moderator kan tycka att vissa regler gärna kunde avskaffas, de finns där av en anledning och det är inte alltid man gillar att dela ut en åtgärd.
När USA och Israel anföll Iran blev jag utsatt för det. Så det händer, och admin har tagit adekvat handling så jag har inga klagomål i dagsläget.

Vilker iof visar att flashback strävar för neutralitet.
2026-08-03, 19:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Jag upplever det som att en hel del, på gränsen till många av mina inlägg blir borttagna, jag får varningar. Har för mig att jag blivit avstängd med men kan ha fel där. Det var väl för några år sedan när det var något om att Flashback skulle ändras i grunden, kommer inte ihåg exakt vad det gällde. Men efter det så har jag fått en hel annan upplevelse av Flashback, Flashback känns inte fritt längre. Jag upplever det som att jag blir censurerad mer ofta än jag tillåts kritisera vänstern och Socialdemokraterna. Helt solklara inlägg som visar vänsterns smutsiga buk tas bort och ersätts med en varning. Medans man i kommentarsfältet ifrån någon på vänstersidan kan i princip säga och påstå vad de vill utan att vare sig kommentarerna försvinner.
Har Flashback blivit slavar för vänstern eller är det bara hjärnspöken?

Det faktum att användare klagar på att deras kritik mot vänster såväl som mot höger plockas bort vittnar ju definitivt om ett oberoende. Så har det varit i årtionden och så är det än idag.
2026-08-03, 22:00
Medlem
Citat:
Det faktum att användare klagar på att deras kritik mot vänster såväl som mot höger plockas bort vittnar ju definitivt om ett oberoende. Så har det varit i årtionden och så är det än idag.

Att du är en av dom största enögda beundrarna kring Flashback i allmänhet och dess mods i synnerhet vet alla men oberoende, på allvar?
Flashback är ett företag ägt av Jan Axelsson förra året gick det med 250 k i vinst och öret och då plockade han ut 500k i vinst. Lätt bara läs årsredovsning det har jag gjort.
Visst företaget oberoende men Flashback ÄR en Diktatur ingen jävla demokrati. Här är det Admins och Moderatorer som bestämmer på nåder av såklart MR Axelsson.

Ska vi klyva hår som är ALL svensk media oberoende för PS styrs av sina förvaltningsstiftelser.
Så vart vill du komma?

Flashback är jätteideellt men har lönekostnader på över 2,3 mille på tre anställda, intressant va?

Så oberoende.. tja verkar mer som beroende av Jan Axelsson, ska vi säga så?
2026-08-04, 06:43
Moderator
Maviels avatar
Tråden börjar halka ur topic, och det finns flera trådar som behandlar ämnet. Denna låses.

/Moderator
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in