2026-07-30, 02:29
Moderator
Ancistruss avatar
Det har vad jag vet inte skett några förändringar av ägarstrukturen för forumet. Angående moddarna så stämmer det att de successivt byts. Men just i de inom de politiska forumen är det faktiskt inte så jättestor omsättning på moddarna. De allra flesta har varit moddar i åratal så att det skulle kunnat kuppats och tagits över av några vänsteraktivister på sistone är inte så troligt då det trots allt är ungefär samma moddar som tidigare i de politiska forumen.

Vad som dock förändras är att tolkningen och tillämpligen av regel 1.03 (HMF) som blivit striktare. Och det kan man ju tolka som att högeråsikter blir svårare att framföra om man vill. Men i det avseendet har vi nog dessvärre inte haft så mycket att välja mellan.
2026-07-30, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Jag upplever det som att en hel del, på gränsen till många av mina inlägg blir borttagna, jag får varningar. Har för mig att jag blivit avstängd med men kan ha fel där. Det var väl för några år sedan när det var något om att Flashback skulle ändras i grunden, kommer inte ihåg exakt vad det gällde. Men efter det så har jag fått en hel annan upplevelse av Flashback, Flashback känns inte fritt längre. Jag upplever det som att jag blir censurerad mer ofta än jag tillåts kritisera vänstern och Socialdemokraterna. Helt solklara inlägg som visar vänsterns smutsiga buk tas bort och ersätts med en varning. Medans man i kommentarsfältet ifrån någon på vänstersidan kan i princip säga och påstå vad de vill utan att vare sig kommentarerna försvinner.
Har Flashback blivit slavar för vänstern eller är det bara hjärnspöken?
Nej, de är inte oberoende sedan länge. De har direktiv högre upp. Tror du verkligen de hade fortfarande existerat om de var oberoende?
2026-07-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Jag upplever det som att en hel del, på gränsen till många av mina inlägg blir borttagna, jag får varningar. Har för mig att jag blivit avstängd med men kan ha fel där. Det var väl för några år sedan när det var något om att Flashback skulle ändras i grunden, kommer inte ihåg exakt vad det gällde. Men efter det så har jag fått en hel annan upplevelse av Flashback, Flashback känns inte fritt längre. Jag upplever det som att jag blir censurerad mer ofta än jag tillåts kritisera vänstern och Socialdemokraterna. Helt solklara inlägg som visar vänsterns smutsiga buk tas bort och ersätts med en varning. Medans man i kommentarsfältet ifrån någon på vänstersidan kan i princip säga och påstå vad de vill utan att vare sig kommentarerna försvinner.
Har Flashback blivit slavar för vänstern eller är det bara hjärnspöken?

Fortfarande? Dagens FB är bara en skugga av forna dagar och vänstertrollen , i alla former, har tagit över. Extremt trist. En gång i tiden var detta det bästa forumet idag är det rent pajaseri överallt.
Och det märks. Diskussioner i dag förstörs av vänster- och eller pk-moderatorer och forumet blir sämre för var dag.
2026-07-30, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Minska ner något på oneliners såsom "håller med, ryggdunk, plus ett", såna inlägg är bumpar och bidrar inte till diskussionen. Sen kan det variera lite i bedömningen av kortare sarkastiska och ironiska inlägg hur de tolkas och det kan ses som tramsande.

Well du kan ju vara säker på att ingen ryggdunkar dig iaf. Men detta tar du väl bort antar jag. I god vänsterfascistisk stil.
2026-07-30, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Ni borde införa en regel emot "spamming" och "flooding" som finns på andra diskussionsforum.

Eller än bättre, lägga ner styrningen. Den är så löjligt färgat av respektive moderator som varken förstår eller vill förstå många gånger. Det förstör alla trådar. Folk ska kunna uttrycka sig som de vill. Är det svårt att förstå? Regler är till 99% censur.
2026-07-30, 13:50
Medlem
Inte mycket yttrandefrihet kvar här inte. Censuren är lika hård som i DDR. Fel åsikter renderar automatiskt till avstängning. Har slutat kommentera vissa ämnen exempelvis Ukrainakriget.
2026-07-30, 14:50
Medlem
BiskopBrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Stämmer inte alls, trådar blir låsta eller slängda i papperskorgen titt som tätt för att mod tycker att det finns bättre forum, bättre frågor, eller andra trådar att skriva i, det spelar ingen roll om det är sant eller inte. Spelar heller ingen roll om debatten är aktiv och livlig i dessa trådar utan debatten stoppas rakt av helt utan tanke på att låta yttrandefriheten och det öppna forumet få ha sin gång.

Hejsan IRME,
Förstås måste trådar dels placeras i det forum som frågan avser, samt tillföra något nytt i ämnesdiskussionen som är igång.

Folk som startar ny tråd för att de vill just ha sin egen tråd är ett oskick, om det redan finns både en och flera trådar i samma ämne. Så bra att de raderas snabbt, är min uppfattning.

Jag tycker också att trådar måste hålla sig inom vad de startades som, och det forum de ligger. Att låta en tråd om tatuering glida över till mellanösternkoflikten för att sedan handa om schlagerfestivalen, är enbart ointressant att läsa. För det gör till slut att man kan skriva om vad som helst, var som helst. Då räcker det i formell mening med en (1) enda Flashbacktråd, och så får den sticka åt vilket håll som helst genom åren. Då blir de maximal yttrandefrihet, men också maximal oläslighet.

Lite grand som när man spelade fotboll på 1600-talet, man startar i en by och spelar sedan längs med landsvägen fram till nästa by, och sedan tillbaka.
2026-07-30, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hejsan IRME,
Förstås måste trådar dels placeras i det forum som frågan avser, samt tillföra något nytt i ämnesdiskussionen som är igång.

Folk som startar ny tråd för att de vill just ha sin egen tråd är ett oskick, om det redan finns både en och flera trådar i samma ämne. Så bra att de raderas snabbt, är min uppfattning.

Jag tycker också att trådar måste hålla sig inom vad de startades som, och det forum de ligger. Att låta en tråd om tatuering glida över till mellanösternkoflikten för att sedan handa om schlagerfestivalen, är enbart ointressant att läsa. För det gör till slut att man kan skriva om vad som helst, var som helst. Då räcker det i formell mening med en (1) enda Flashbacktråd, och så får den sticka åt vilket håll som helst genom åren. Då blir de maximal yttrandefrihet, men också maximal oläslighet.

Lite grand som när man spelade fotboll på 1600-talet, man startar i en by och spelar sedan längs med landsvägen fram till nästa by, och sedan tillbaka.

Jag håller med och det inte det jag är emot. Problemet är att bedömningen är helt absurd i många fall. T.ex., om man nu skulle starta en tråd om bränderna på grekland så kan man få tråden låst efter man har diskuterat några sidor på grund av att det finns redan trådar om grekland eller om bränder.
2026-07-30, 19:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Flashback har blivit som facebook var 2015-2025 och X har blivit nya flashback. När det gäller moderering, nedtystande, avplattformning, sensur osv.. som vanligt upplever inga vänstertroll några hinder, därför tror de det är likadant för andra. Eller ja, de påstår det, vi vet inte hur många av dem som jobbar på socialdemokraternas trollfabrik på sveavägen, eller hur. De tycks iaf alltid ha obegränsat med tid att skriva en massa nonsens på arbetstid. Och oavsett hur off topic och nonsens de postar, står det alltid kvar.

Ja, jag fattar inte ens varför vi vettiga är kvar på censurforumet flashback. Finns ju många sidor med mer yttrandefrihet. Jag önskar att alla som är till höger om Centerpartiet kunde lämna detta forum, låt sossetrollen och deras särskrivningar och stavfel vara kvar. Då får admin som han vill.
2026-07-30, 20:49
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Well du kan ju vara säker på att ingen ryggdunkar dig iaf. Men detta tar du väl bort antar jag. I god vänsterfascistisk stil.
Behöver du en kram?

Som moderator ska man inte missbruka sin roll genom det övertag man har. Nu kan jag inte moderera bort ditt inlägg här - men skulle naturligtvis inte göra det heller, eftersom att det vore fel. Jag utgår från att mina kollegor resonerar lika dant för jag har inte sett något sånt fulspel på de tio+ år som jag har varit mod. Jag kan ta att du kallar mig fula öknamn som vänster, då det är så tramsigt att det nästan blir roligt. Regler är regler även om man själv som moderator kan tycka att vissa regler gärna kunde avskaffas, de finns där av en anledning och det är inte alltid man gillar att dela ut en åtgärd.
2026-07-30, 20:50
Medlem
BiskopBrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Jag håller med och det inte det jag är emot. Problemet är att bedömningen är helt absurd i många fall. T.ex., om man nu skulle starta en tråd om bränderna på grekland så kan man få tråden låst efter man har diskuterat några sidor på grund av att det finns redan trådar om grekland eller om bränder.

Ja det låter ju märkligt förstås. Nu vet jag inte hur trådstarten ett ut i ditt anföra fall, men är det unik och väl argumetnera för just grekiska bränder, så borde inte vare sig andra bränder, eller andra saker om Grekland kunna hindra att ny tråd skapas.

Det finns ju stora diversetrådar om USA, Ryssland osv, så en grekisk brandtråd (om den enkannerligen handlar om det) känns för mig oproblematiskt och inte ett regelbrott. Men jag är ju inte moderator så jag kan missa något.
2026-07-30, 21:28
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Minska ner något på oneliners såsom "håller med, ryggdunk, plus ett", såna inlägg är bumpar och bidrar inte till diskussionen. Sen kan det variera lite i bedömningen av kortare sarkastiska och ironiska inlägg hur de tolkas och det kan ses som tramsande.
Måste man lägga till nödmeningar för att bli godkänd?
Häromsistens så bekräftade jag ett inlägg som rättade mig, med ett enkelt Okidoki, som respekt.
Detta togs naturligtvis bort och saboterade den goda stämningen.
Man får väl då ha några nödmeningar att lägga till så det inte blir oneliners, är det denna väg ni vill gå?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in