Citat:
Ursprungligen postat av
Lextex001
Måste väl vara han då hon nämner det innan hon lämnar över telefonen att de är i en relation så att han inte skulle se ut som ytterliggare en förövare... och att den börjar efter hon blir 15..
Att han precis hoppade av bandet.. när åtalet kom och deras relation blev offentligt är ju intressant
minst sagt trasigt barn som borde ha skyddats än vuxna, inkl vice ordf. som påstår "att hon är dålig för en"
Jo, timingen att lämna bandet, samtidigt som dom, "för att spendera mer tid med sin dotter" får det att klia i kroppen. Är ju bra att dottern fått en jämnårig kompis, men hur tänker man när man startar något sådant? BO kan inte ha varit många timmar över 15år när de började dejta.
Vice ordförande tolkar jag mer som en vän till förövaren.. Låter som BO har fått smak för gamla gubbar och att vice vet detta Han varnar då, om än alldeles för sent, och helt utan omtanke för BO. Klumpig formulering, men vet inte om jag själv hade kommit på en bättre om jag skulle varna en kompis för att "bara misstanken" skulle förstöra livet. När förövaren nu är dömd så måste den formuleringen svida rejält i vice.
Men borde finnas fler vuxna i BOs liv som kan säga nej, till väldigt mycket saker.