2026-07-30, 09:50
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Det är lite tokigt att ägna sig åt en hobby, studier eller dylikt och stänga världen ute. Ju mindre tid man umgås med människor som man attraheras av, ju mer tappar man kunskap, förmågan att navigera i sociala sammanhang. Sociala färdigheter är färskvara, som går förlorad när man inte använder dem.
Därför skriver jag att du bör ta kontakt med vc, så att du kan få hjälp med att navigera i situationer, där du saknar kunskap.

Om du tar hjälp nu, så kommer du att skörda frukten om några år. Om du inte tar hjälp, så kommer du om några år ha dessa år ytterligare som börda.

Angående din fråga, innan man inleder sex, så gör paret upp om att testa sig.

Jag är förälder, med barn i ungefär din ålder. Jag har lång erfarenhet av att stödja barn, ungdomar och unga vuxna i sociala sammanhang. Min absoluta tes är att aldrig isolera en människa, för att denne tycker det är bekvämt att vara ensam. Social kontakt är ett måste för att kunna umgås friktionsfritt, och slippa grubblerier.

Lycka till, och ställ gärna fler frågor, så kanske vi kan hjälpa dig. Men kom ihåg, du måste göra jobbet, och jobbet är både smärtsamt och glädjefyllt.

Tack igen.
Förresten gjorde du testet med din nyblivna fru?
Citera
2026-07-30, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Tack igen.
Förresten gjorde du testet med din nyblivna fru?
Jag har inte problem med att lita på dem, som står mig nära. Jag var heller inte rädd, och jag grubblade inte på saker och ting. Jag körde på och levde livet. Jag var enormt förälskad och ville bara min partner väl, så att föra någon sjukdom vidare, fanns inte från min sida.
Så svaret på din fråga är nej.

Jag tror du behöver släppa oro inför sjukdomar. Du består av biologisk massa. Du kommer att få sjukdomar, dels pga genetik och dels pga av att bara leva. Det är en del av livet.
Njut av din partners sällskap.
Citera
2026-07-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKonto2020
Större romantikdödare att få HIV.

Öppna kort redan från början:
"Du, vi kör med kondom ett tag och sedan går vi och testar oss båda för att visa varandra att allt är OK."
Jättebra svar.
Citera
2026-07-30, 13:27
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Hej!

Ponera att Pontus Svensson (34 år gammal ) nyligen träffar en tjej (28 år gammal). Tjejen och Pontus blir blixtkära och vill ha sex redan efter några månader.
Men Pontus är extrem misstänksam och osäker gällande tjejs sjukdoms facit.
Hur kan Pontus på ett lagligt sätt ta reda på om tjej har ex. HIV eller annat farligt smittsam sjukdom?

Sådana frågor är känsliga och det därför jag frågar.

Gå in på 1177 i hennes telefon när hon är på toaletten, försök innan att lära dig hennes bank-id login. Du kan också fråga om hon behöver någon medicin från apoteket. Då måste hon lägga in dig så att du ser hennes recept på 1177!

Alternativt förslå att ni skall gå och ge blod!

Herpes och klamydia är också vanliga sjukdomar, för att inte tala om gonorre’ och syfilis. Så det är mycket vettigt att inte ”doppa” i random ONS utan skydd.
Citera
2026-07-30, 15:41
Medlem
smickras avatar
Citat:
Hej!

Ponera att Pontus Svensson (34 år gammal ) nyligen träffar en tjej (28 år gammal). Tjejen och Pontus blir blixtkära och vill ha sex redan efter några månader.
Hur kan Pontus på ett lagligt sätt ta reda på om tjej har ex. HIV eller annat farligt smittsam sjukdom?

Fråga?
Citera
2026-07-30, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Du får helt enkelt berätta att du brukar oroa dig för sådant och fråga vänligt om hon kan testa sig.
Gjorde så en gång och personen blev först lite stött men gick trots det och testade sig.
Såhär i efterhand kunde jag väl kanske ha skrivit ner ett manus för att linda in det i bomull men nu gick det bra ändå..
Citera
2026-07-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
"Om jag ska testa mig ska jag fanimig jag också kräva att du också ska testa dig - som hämnd!" är inte en speciellt romantisk tanke.

Som sagt, större romantikdödare att få HIV.
Och jag var testat att prata om det med två olika partners (utan att se det som en hämnd) båda var lättade att vi inte chansar.

Men, det är ju vi det
Citera
2026-07-30, 23:58
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKonto2020
Som sagt, större romantikdödare att få HIV.
Och jag var testat att prata om det med två olika partners (utan att se det som en hämnd) båda var lättade att vi inte chansar.

Men, det är ju vi det

"Romantikdödare", menar du det bokstavligen? Om man enbart ska se det ur den aspekten är det väl snarare romantiskt att "jag var så oerhört kär i henne att jag till och med riskerade HIV".
Citera
2026-07-31, 01:27
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Hej!

PCR-test och svaret kommer efter några minuter
För övrigt så smittar hiv vid direkt kontakt blod vs blod att få hiv vid ett vaginalt samlag man vs kvinna är extremt extremt osannolikt
Citera
2026-07-31, 09:22
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
PCR-test och svaret kommer efter några minuter
För övrigt så smittar hiv vid direkt kontakt blod vs blod att få hiv vid ett vaginalt samlag man vs kvinna är extremt extremt osannolikt

Med tanke på Mehdi Tayeb-landet aka mentalsjukhuset swedenistan, så kan det vara smart att göra det (testa sig innan man har samlag med dagens dekadenta samhällsfolk).
Citera
2026-08-02, 08:15
Medlem
Incendios avatar
Tricket är att inte blanda kroppsvätskor innan man känner varandra grundligt och litar på varandra....
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in