2026-07-30, 08:31
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
De som bor i Sthlms innerstad (förutom Södermalm) klär sig i alla fall hyffsat skulle jag vilja säga.
Ja, det är skönt att man inte bor i Stockholm.
Fanns en fördel att bo där innan internet, nu inte.
Citera
2026-07-30, 08:38
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Ja, det är skönt att man inte bor i Stockholm.
Fanns en fördel att bo där innan internet, nu inte.

Du tänker att det inte blir så kostsamt att glida omkring hela sommaren i samma cargo-shorts, sportsandaler och wifebeater-linne? Nej, det finns nog allt en slant att spara om man t.ex. bor i Mökträsk.
Citera
2026-07-30, 08:41
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Du tänker att det inte blir så kostsamt att glida omkring hela sommaren i samma cargo-shorts, sportsandaler och wifebeater-linne? Nej, det finns nog allt en slant att spara om man t.ex. bor i Mökträsk.
Bor i en medelstor stad, inte många utom småglin bryr sig speciellt mycket om kläder, vi lägger pengarna på sådant som gagnar oss själva istället.
Citera
2026-07-30, 08:48
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Bor i en medelstor stad, inte många utom småglin bryr sig speciellt mycket om kläder, vi lägger pengarna på sådant som gagnar oss själva istället.

Fast att vara lite fräsigt klädd om man ska ut och jaga kärringar är väl att gagna sig själv i högsta grad?
Citera
2026-07-30, 09:40
Medlem
talcsofts avatar
Jo, det kan vi faktiskt. Prova res till andra länder. Sen att WT Fia och Lasse på Ullared går runt i trasor, det förstår vem som helst.
Citera
2026-07-30, 09:46
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoMoskowitz
Jag är väldigt medveten om min omgivning och hur folk klär sig. Jag blir ofta gladare på fredagar för då klär folk upp sig i Sverige. Brudarna blir lite sexigare på fredagar och en del folk är fixade/fräschare då!😊

Jag påverkas även lite negativt om folk klär sig slafsigt och äckligt!(även då jag under vissa perioder åker kollektivt)😣 jag tycker även män med fåniga mustascher förstör stadsbilden.

Detta gör mig inte till en sorglig individ dude. Definitivt inte😄 Det var ett riktigt idiotiskt påstående av dig😄

Dessutom vet nästan ingen alls vem J Dilla och Slum Village är i Europa (antar att du inte lever i USA)😊 Jag hade varit den enda på gatan/hela distriktet som känner till trycket på din T-shirt🙌

R.I.P J Dilla och ja du skrev som en idiot där dude sorry
Du har ett för tråkigt liv om du lägger så pass mycket energi på hur andra ser ut.

Mitt syfte med tröjan är inte " titta nu kommer jag med ett tryck där alla ska veta vem det är"
Jag kör med tryck på artister jag tycker är bra, sen om folk vet vem J Dilla är skiter jag i.
Citera
2026-07-30, 17:05
Medlem
Karl.Bracchettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoMoskowitz
Dessutom vet nästan ingen alls vem J Dilla och Slum Village är i Europa (antar att du inte lever i USA)😊 Jag hade varit den enda på gatan/hela distriktet som känner till trycket på din T-shirt🙌

R.I.P J Dilla och ja du skrev som en idiot där dude sorry

En snubbe ska flexa med att han har acquired taste, namedroppar en legend och dy skriver att han ska uppträda i Sverige. Alla som lyssnar på Dillas grejere vet att han har gått bort, dom det var inte direkt nyligen.

creddigt att lyssna på Dilla va
Citera
2026-07-31, 18:14
Medlem
Anybodykillers avatar
När svenskar klär sig illa så brukar det vara usa inspirerat eller en ihopplock av enskilda plagg personen gillar tex snubbar med panama hatt och grön militärparka. De plaggen kan se bra ut om de kombineras med rätt saker men inte med varandra.

OldButBaldGuy i Flashbacks klädtråd tycker jag allt har stil och finess.

Man ser mer färg nu än för några år sedan. Denna sommaren har det varit mycket enfärgade polo t-shirts. Beige skjorta liknande safariskjorta har även varit en grej. Oxfordskjortor över slimfit bland de yngre. Randigt (förutom skjortor) har jag nästan varit ensam om att bära i år.

Sedan 3-4 år tillbaka så har kvinnor tagit till sig trenchcoat och kappor på höst/vinter vilket format lite sättet man ser på de plaggen. Vi får se om männen följer efter eller om vi kommer se en revival av college, skinnjackor, jeansjackor och bombers.
Citera
2026-07-31, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
När svenskar klär sig illa så brukar det vara usa inspirerat eller en ihopplock av enskilda plagg personen gillar tex snubbar med panama hatt och grön militärparka. De plaggen kan se bra ut om de kombineras med rätt saker men inte med varandra.

OldButBaldGuy i Flashbacks klädtråd tycker jag allt har stil och finess.

Man ser mer färg nu än för några år sedan. Denna sommaren har det varit mycket enfärgade polo t-shirts. Beige skjorta liknande safariskjorta har även varit en grej. Oxfordskjortor över slimfit bland de yngre. Randigt (förutom skjortor) har jag nästan varit ensam om att bära i år.

Sedan 3-4 år tillbaka så har kvinnor tagit till sig trenchcoat och kappor på höst/vinter vilket format lite sättet man ser på de plaggen. Vi får se om männen följer efter eller om vi kommer se en revival av college, skinnjackor, jeansjackor och bombers.
Nu är du nog ute och cyklar. Det du nämner är nog mera September 2025. Det är annan ljud i källan numera. Häng med...
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in