2026-07-29, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barbord
Det är mest generation z som inte kan klä sig. Tjejerna i åldern 14-22 klär sig som slynor och viker ut sig totalt gränslöst. Måtte jag få en son.
Vad är det för fel att dom klär sig som slynor dom är ju lätt raggade?
Citera
2026-07-29, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boira
Ha! Då ska du se hur det ser ut i många arabländer är folk verkligen klär sig som kopior!
Ja jag vet men där styr religion.
Citera
2026-07-29, 16:52
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faroketuch
Männen i mitt hemland klär sig som telia operatörer det vill säga töntar för mitt hemland är Sverige...
Utan bilder är det bara tomt snack...
Tänker att du har utländskt påbrå eftersom du klagar på svenskar, trots att utlänningar (oftast) är sämre.
Mellanöstern som någon nämner, så har männen klänningar på sig. Som kloner är de.

Kan du nämna ett land/folk där majoriteten inte "klär sig som kloner"?

Det finns inget land, där de flesta inte klär sig ungefär som "alla andra".
Citera
2026-07-29, 16:52
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Det är väl roligare en bara svart? Såna människor är lätt att prata med. Vad ska man säga till en svensk man snygg klocka???

Bara svart? Nu vet jag inte vad du har för föreställningar men de tycks inte stämma med verkligheten. Vore förövrigt kul att veta hur folk i tråden klär sig, mina fördomar gör att chinos och pikétröjor ligger högt i populäritet.
Det kanske inte är så mycket en fördom när jag tänker efter. Det är ju bara att gå in i random tråd där någon ställer frågan hur man ska klä sig när man lämnat tonåren.

Friluftsbyxor med t-shirt tror jag också hamnar högt även om få skulle erkänna det.
Citera
2026-07-29, 16:53
Medlem
Citat:
Nej det funkar inte ni ser ut som kloner ni har ingen still
Hel och ren. Vad ska man ha då? Beiga linnebyxor och en rosa skjorta med jas-krage? Gayyy
Citera
2026-07-29, 16:58
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Alla ungdomar lika märken på kläder.
Lika skor lika kepsar 😂
Citera
2026-07-29, 17:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Är väl inget konstigt med att flytta från söder in till stan, eller från Vasastan in till stan. Jo, det sistnämnda blir konstigt.
Jag menade mer att jag som utböling, och alla jag känner som är infödda faktiskt, menar på att 'stan' är allt innanför tullarna.
Citat:
Men jag blir ändå lite frågande till hur man klär sig på Södermalm om det nu är värre än andra områden i innerstan. Jag har trots allt bott på både Östermalm och söder och är det någonstans jag kan tycka att folk klär sig anskrämligt så är det på Östermalm. Polkagrisrandiga shorts, skjorta och seglardojor är inte det snyggaste i min värld.
Det är helt klart mer avslappnat här på Söder än i Sibirien som jag bodde i ett år. Elaka tungor skulle säga att folk klär sig mer barnsligt här.
Citera
2026-07-29, 17:06
Medlem
M90 uniformen klär en elitsoldat väldigt bra plagg.
Citera
2026-07-29, 17:07
Medlem
ziracorns avatar
Ett par rena jeans.
Mölndal, sydöst om GBG.
Valfri kalsong, strumpor, valfri t-shirt.
Citera
2026-07-29, 17:10
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ja, i Sverige vill ingen sticka ut. Vad skulle grannarna och arbetskamraterna tänka då? Här tycks vi vara präglade av Laestadius lära med dess stränga syn på moral och sexualitet.

(FB) Svenska mäns kläder: ”Aldrig varit sämre”
Citera
2026-07-29, 17:11
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Alla ungdomar lika märken på kläder.
Lika skor lika kepsar 😂

Frisyrerna är ju ÄN MER LIKA!

Rakat vid öronen - ser horribelt ut!!!!!!!!!
Citera
2026-07-29, 17:12
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Svenska män klär sig som kloner samma still rädd för att sticka ut.
T-shirt shorts och gympadojor någon tråkig klocka

https://www.youtube.com/shorts/Frs093oChpA

Samt en barnvagn dom har ingen fantasi
Förmodligen världens bäst klädda män i genomsnitt, till och med jämfört med andra nordbor. Sen finns det en viss liten klick av italienare,fransmän och engelsmän som klär sig bättre, men inte på det stora hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in