2026-07-29, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
han med rosa shorts ser ut som barnet har två pappor
Vem fan bryr sig, har du hittat någon du skaffa familj med är nog inte kavaj och slipps prio ett( och inte varit på senaste åren).

Är man så ful så att sina kläder behöver prata för säg, må det vara så.
Senast redigerad av peffe2 2026-07-29 kl. 15:44.
Citera
2026-07-29, 15:56
Avstängd
Merwinnas avatar
Den videon handlade mer om att könsrollerna i Sverige blivit upplösta.

Vad gäller klädsel, så är jag kluven. Jag tycker å ena sidan att det är positivt att vi "får" vara bekvämt klädda i Sverige. Men samtidigt kan jag tycka att folk i andra länder, där man klär upp sig mer även till vardags, är stiligare... Men det går ju också att försöka hitta en stil som är både bekväm, och tar fram det bästa hos en själv vad gäller färger och figur o.s.v.. Det måste inte vara antingen eller.
Citera
2026-07-29, 15:57
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faroketuch
Svenska män klär sig som kloner samma still rädd för att sticka ut.
T-shirt shorts och gympadojor någon tråkig klocka

https://www.youtube.com/shorts/Frs093oChpA

Samt en barnvagn dom har ingen fantasi
Alla länder har sin stil, som majoriteten håller sig till.

Männen i ditt hemland klär sig som alla andra män i det landet. Så är det i alla länder.

"Svenskar kan inte klä sig!?"
Utlänningar reagerar ofta på hur välklädd svenska befolkningen är, jämfört med i andra länder:
Why are the swedish so stylish?

Nothing will make you feel more underdressed than walking the streets of Gothenburg.

I am not one to get worked up about my fashion choices; you’ll usually find me in a hoodie or some jeans and that’s about it.
However, having lived in Sweden for almost six months now, I’m starting to question my choices.
https://theboar.org/2025/03/why-are-the-swedish-so-stylish/
Swedish people are some of the most stylish I’ve ever met in EU

I stayed in Stockholm for a vacation last month and I’ve noticed how you guys are one of the most fashionable people I’ve ever met.
Most especially the Swedish men! Gorgeous!
https://www.reddit.com/r/sweden/comments/176qf8b/swedish_people_are_some_of_the_most_stylish_ive/
Why are Swedish people so stylish?

In my experience, there´s a lot of Swedish people who choose classical styles in well-made clothes.
https://www.quora.com/Why-are-Swedish-people-so-stylish

Svenska klädmärken och klädaffärer finns över hela världen, för att folk i hela världen tycker att vi svenskar har god smak:
After Spending 72 Hours in Sweden, I Can Confirm These 7 Brands Are the Future

Prior to visiting Sweden last month, there were only a handful of facts I could spit back to you if asked about the Nordic country.
I was blissfully unaware of how deep-rooted, impressive, and downright stylish the Swedish sartorial economy is.

Long gone are the heritage, luxury brands that the internet is fascinated by.
If you want real fashion, go farther east than Paris, London, or Milan: go to Sweden.

The low-key Swedish fashion is the perfect example of a blink-and-you-might-miss-it influence: H&M, COS, and & Other Stories are all part of the same Swedish conglomerate.
You probably already know some of the names from the list above, but those aren't the ones you need to be paying attention to.
Why is Sweden the breeding ground for some of the most innovative companies today?

I'm here to say that the Swedish brands rising in the ranks are poised to be some of the next to take over the Americas, just like their stylish predecessors.
https://www.whowhatwear.com/best-swedish-brands

Jag är inte ens intresserad av mode. Det här är sånt som är allmänt känt, och information som bara är en googling bort.
Citera
2026-07-29, 16:00
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Helvete vilket sorgligt liv man måste ha om man bryr sig om vad andra har för kläder
Nu på sommaren kör jag enbart med shorts och en schyst T-shirt med nått tryck.
Idag körde jag med J Dilla när han sitter vid sin MPC och gör beats
Citera
2026-07-29, 16:12
Medlem
Shorts och t-shirt funkar alltid. Men jag har inte flipflops med 3 ränder på, där går gränsen.
Citera
2026-07-29, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Alla länder har sin stil, som majoriteten håller sig till.

Männen i ditt hemland klär sig som alla andra män i det landet. Så är det i alla länder.

Männen i mitt hemland klär sig som telia operatörer det vill säga töntar för mitt hemland är Sverige...
Utan bilder är det bara tomt snack...
Citera
2026-07-29, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Shorts och t-shirt funkar alltid. Men jag har inte flipflops med 3 ränder på, där går gränsen.
Nej det funkar inte ni ser ut som kloner ni har ingen still
Citera
2026-07-29, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Helvete vilket sorgligt liv man måste ha om man bryr sig om vad andra har för kläder
Nu på sommaren kör jag enbart med shorts och en schyst T-shirt med nått tryck.
Idag körde jag med J Dilla när han sitter vid sin MPC och gör beats
Sorry bara jag som reflekterar över det jag tänker med ögat
Citera
2026-07-29, 16:34
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
'I stan' innebär i folkmun allt innanför tullarna så det säger ju ingenting. Menar du city?

Är väl inget konstigt med att flytta från söder in till stan, eller från Vasastan in till stan. Jo, det sistnämnda blir konstigt.

Men jag blir ändå lite frågande till hur man klär sig på Södermalm om det nu är värre än andra områden i innerstan. Jag har trots allt bott på både Östermalm och söder och är det någonstans jag kan tycka att folk klär sig anskrämligt så är det på Östermalm. Polkagrisrandiga shorts, skjorta och seglardojor är inte det snyggaste i min värld.
Citera
2026-07-29, 16:34
Bannlyst
Ni tror bara för man köper byxor som kostar 100,000 kr så gör det automatiskt att ni är snyggt klädda men så inte fallet.
Citera
2026-07-29, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Är väl inget konstigt med att flytta från söder in till stan, eller från Vasastan in till stan. Jo, det sistnämnda blir konstigt.

Men jag blir ändå lite frågande till hur man klär sig på Södermalm om det nu är värre än andra områden i innerstan. Jag har trots allt bott på både Östermalm och söder och är det någonstans jag kan tycka att folk klär sig anskrämligt så är det på Östermalm. Polkagrisrandiga shorts, skjorta och seglardojor är inte det snyggaste i min värld.
Det är väl roligare en bara svart? Såna människor är lätt att prata med. Vad ska man säga till en svensk man snygg klocka???
Citera
2026-07-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faroketuch
Svenska män klär sig som kloner samma still rädd för att sticka ut.
T-shirt shorts och gympadojor någon tråkig klocka

https://www.youtube.com/shorts/Frs093oChpA

Samt en barnvagn dom har ingen fantasi

Ha! Då ska du se hur det ser ut i många arabländer är folk verkligen klär sig som kopior!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in