Citat:
Gör så mycket du kan själv.
Löpande räkning kan du ha om det är en vän eller familjemedlem som du litar 100% på som gör jobbet.
Citat:
Risken är överhängande oavsett, men precis som du säger så kan man inte klaga om det är svart.
Citat:
Hantverkare är verkligen samhällets värsta jävla pack, bara en hårsmån mindre dåliga än kriminella invandrare. Förr var de yrkesmän, nu är de värsta sortens bedragare.
Citat:
En snickare brukar debitera 625-875kr/h ink moms beroende på vart i landet dem håller till.
Sen får du 30% rot.
Jag skulle snarare säga att det är ganska billigt.
Vet inte vad ni jobbar med, men skulle gissa att dem flesta av er dibiterar mer för era timmar än så. Eller så är ni löneslavar som inte har en aning om vad eran chef debiterar för eran tid.
Sen får du 30% rot.
Jag skulle snarare säga att det är ganska billigt.
Vet inte vad ni jobbar med, men skulle gissa att dem flesta av er dibiterar mer för era timmar än så. Eller så är ni löneslavar som inte har en aning om vad eran chef debiterar för eran tid.
800/timme för en praktisk gymnasieutbildning. Billigt? Skulle inte tro det. Fått samma förolämpning i ansiktet av packet och de säger "aaaah, vad debiterar en advokat, revisor, läkare då". Det är ju som om en kirurg skulle debitera hantverkarpisset en kvarts miljon kronor för en operation och när hantverkarpisset klagar så kontrar man "operera dig själv då". Skillnaden är bara att folk KAN hamra och snickra medan hantverkarpisset inte kan operera.
Det som hantverkarpisset gjort för sitt skrå senaste 40 åren är verkligen att binda ris åt sin egen rygg. Jag spår stora regleringar för marknaden.