2026-07-30, 01:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, det är väl helt okej om personen sköter sig själv och inte låter det bli ett problem för andra.

Men när det sägs sägs det väl ofta för att personen förväntar sig orimlig hänsyn och att andra människor inte ska få ha behov, vilja prata om saker eller ha ett ömsesidigt utbyte, utan bara finnas när och som det passar hen.

Det stora problemet är när staten inte vill lämna lugna och skötsamma män i den övre medelåldern ifred med sin wokness. Är man äldre så ser man igenom all bullshit och skiter i vilket.
Citera
2026-07-30, 09:27
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Eh nej, jag tycker nog att du tolkar in lite för mycket i det..

Och om man redan har behövt säga liknande saker ett par gånger redan? Hur många gånger till ska man behöva påpeka att det är svårt att ha ett bra samtal när det konstant måste pågå en massa annat?
Betyder inte att man inte tycker om personen eller inte skulle vilja ha dem i ens liv alls..

Det är mer en gräns i stil med "kan du lägga undan mobilen medans vi två äter?..".
För vissa är det kanske mer naturligt att ha tio saker, händelser och samtal igång hela tiden samtidigt, medan andra vill kunna vara närvarande i stunden?

Om du konstant stör dig på en kompis beteende och hela tiden känner behov att försöka kräva att denne ska anpassa sig efter dig så tycker jag det är tveksamt om du verkligen tycker om personen, och att det vore mer rimligt att du håller avstånd till personen än insisterar på att få umgås med denna trots att du ständigt är missnöjd och vill att han/hon anpassar sig till dig.
Citera
2026-07-30, 10:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Om du konstant stör dig på en kompis beteende och hela tiden känner behov att försöka kräva att denne ska anpassa sig efter dig så tycker jag det är tveksamt om du verkligen tycker om personen, och att det vore mer rimligt att du håller avstånd till personen än insisterar på att få umgås med denna trots att du ständigt är missnöjd och vill att han/hon anpassar sig till dig.

Har väl kanske mer att göra med att det ofta är den mer "sociala personen" som frågar om en ska umgås. Och sen själva inte instinktivt förstår att andra kanske inte tänker att "umgås" betyder hög musik, att jonglera 50 olika vinklar under en och samma mening, med 70 olika sinnesintryck konstant igång i bakgrunden, eller att fler personer helt plötsligt med skall kunna chimea in?

Att jag reagerade är för att dina ord anspelar på att det borde vara upp till introverta att anpassa sig och räkna med att när man hänger med en extrovert person så ska det fart o ljud och fläkt? Medans en extrovert inte förväntas respektera motsatsen att stänga av åtminstone något extra intryck och kunna ha det lite lugnt o tyst?

Jag själv som introvert förstår vid det här laget att många trivs med ljud, musik och att ha flera saker igång samtidigt när man ska umgås.. Men kan andra respektera att vissa behöver mer lugn och färre intryck för att faktiskt kunna vara närvarande?
Senast redigerad av Kanonen56 2026-07-30 kl. 11:13.
Citera
2026-07-30, 11:01
Medlem
BadPostures avatar
Förr i tiden fanns det mer sociala och ekonomiska begränsningar, vilket gjorde livet enklare (på sitt sätt). Nu är alla friare, och friheten skapar stress. Det har blivit viktigare att sätta upp egna ramar och aktivt välja bort skit man inte orkar med, om man vill behålla sin mentala hälsa.
Citera
2026-07-30, 11:21
Medlem
Custom_mades avatar
Kontext?
Citera
2026-07-30, 11:39
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Jag har aldrig hört någon säga så men folk får vara hur de vill och göra vad fan de vill så länge de inte försöker pracka på sin livstil på andra
Senast redigerad av Donaldstrumpet 2026-07-30 kl. 11:42.
Citera
2026-08-03, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
"Jag är introvert och orkar inte med all stress och drama som det innebär att vara omkring andra människor." Denna inställning verkar bli mer och mer vanlig i vårt digitaliserade samhälle. Vad tänker ni när ni hör någon säga detta?

Kan ligga nått i det! Jag har tex blivit uthängd på fuckboys sidan på Facebook flera gånger och där med är min dejting tid över. Antagligen har någon printscreenat min dejtingbild för ca 3 år sedan och använder den i ett ont syfte. Spekulation på spekulation, men tror att all den digitalisering och appar vi har förstör mer än vad vi gör nytta. Jag trivs själv och tänker att så bli också fallet.
Citera
2026-08-03, 16:07
Medlem
Pripps0.0s avatar
Internet skapar introverta människor.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto