Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Om du konstant stör dig på en kompis beteende och hela tiden känner behov att försöka kräva att denne ska anpassa sig efter dig så tycker jag det är tveksamt om du verkligen tycker om personen, och att det vore mer rimligt att du håller avstånd till personen än insisterar på att få umgås med denna trots att du ständigt är missnöjd och vill att han/hon anpassar sig till dig.
Har väl kanske mer att göra med att det ofta är den mer "sociala personen" som frågar om en ska umgås. Och sen själva inte instinktivt förstår att andra kanske inte tänker att "umgås" betyder hög musik, att jonglera 50 olika vinklar under en och samma mening, med 70 olika sinnesintryck konstant igång i bakgrunden, eller att fler personer helt plötsligt med skall kunna chimea in?
Att jag reagerade är för att dina ord anspelar på att det borde vara upp till introverta att anpassa sig och räkna med att när man hänger med en extrovert person så ska det fart o ljud och fläkt? Medans en extrovert inte förväntas respektera motsatsen att stänga av åtminstone något extra intryck och kunna ha det lite lugnt o tyst?
Jag själv som introvert förstår vid det här laget att många trivs med ljud, musik och att ha flera saker igång samtidigt när man ska umgås.. Men kan andra respektera att vissa behöver mer lugn och färre intryck för att faktiskt kunna vara närvarande?