2026-07-28, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Ytters tveksamt, Postnord tömmer postlådorna 9.00 i det området och detta inträffade 19.00,
Det heter var, inte vart.

PostNord kör ut paket kvällstid.
Citera
2026-07-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Vart det hände är av intresse , vid vägen , på vägen .. vart ?

Det heter var, inte vart!!

Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Ja, det kan vara av intresse var det hände. Var det vid vägen eller på vägen? Var hände det? Någon kanske undrar vart hon var på väg. Eller om den 20-åriga kvinnan i postbilen var sommarvikarie.

Ytterst tveksamt det där med Postnord och hur skulle detta scenario ens vara möjligt? Någon unge från en icke skidåkande nation som skulle terrorisera omgivningen??

Jo, helt rätt. Det heter ”vart hon var på väg”.
Och det heter ”var hände det?”.
Citera
2026-07-28, 23:42
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan

Ytterst tveksamt det där med Postnord och hur skulle detta scenario ens vara möjligt? Någon unge från en icke skidåkande nation som skulle terrorisera omgivningen??

Om det nu var så att hon var sommarvikarie så var hon förmodligen ovan vid bilen. Och en sak som kan ställa till det är att postbilarna oftast är högerstyrda. Möjligen att det skulle kunna bidra till en olycka.
Citera
2026-07-29, 08:07
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Hoppas det går bra för det lilla barnet.

Gällande PostNord så har dom hemleverans av paket på kvällen.

Att kvinnan blev gripen behöver egentligen inte utesluta en olycka. Det kan vara för att hon smet från olycksplatsen.
Hade hon stannat kvar men blivit gripen så hade det säkert hintat om att det var uppsåtligt.
Citera
2026-07-29, 11:35
Medlem
Någon som vet hur det gått för det lilla barnet?
Gissar att tjejen som körde inte heller mår så bra.
Citera
2026-07-29, 12:56
Medlem
Föraren av personbilen greps i samband med händelsen, och anhölls senare under tisdagskvällen.
Citera
2026-07-29, 13:11
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Bekräftat att det är PostNord

Citat:
Det var en bil från Postnord som körde på en pojke i Borsökna i Eskilstuna på tisdagskvällen. Det uppger bolaget, något som P4 Sörmland var först med att rapportera.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/pakort-barn-utanfor-eskilstuna-kvinna-gripen
Citera
2026-07-29, 13:27
Medlem
Vem är chauffören och hur mår barnet?
Citera
2026-07-29, 14:02
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Vem är chauffören och hur mår barnet?

Tänker att det barn på 8-9 år är ändå ganska liten i kroppen och om
Han cyklade så hoppas jag av hela mitt hjärta att pojken hade hjälm och att hjälmen tog det värsta eftersom den delen i regel är störst.

Det måste bli fruktansvärda vävnadskador att släpas på asfalt ca 100 meter😢
Citera
2026-07-29, 15:13
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Fyfan! 5 år var den lilla pojken. Stackars lilla barn🥺

Lite citat från en låst artikel i kuriren

Citat:
Erik, 5, blev påkörd och släpades under en Postnord-bil i Borsökna.
Nu berättar familjen om mardrömmen, oron och att Erik nu opereras för sina brännskador och en benfraktur.
– Jag blev väldigt rädd, säger pappa Gustav.

Citat:
Erik fick åka ambulans till Mälarsjukhuset. Läkarna har konstaterat att Erik har en fraktur i benet och att han har brännskador.

– Det är en grov fraktur, men eftersom han är så pass ung så kommer han att bli helt och hållet återställd, men han kommer nog behöva åka rullstol de kommande veckorna, berättar Gustav och tillägger:

– Det har väldigt omtumlande, det är inte någonting jag trodde jag skulle behöva gå igenom.

Vid lunchtid på onsdagen blev Erik opererad för sina skador.

Citat:
Gustav, som är Eriks pappa, är den som ringde in till 112 efter olyckan.

– Jag var snabbt på plats. Jag blev ju väldigt rädd när jag såg honom och försökte bedöma om hans skador var livshotande, men jag såg inga allvarliga blödningar, hans ben var böjt och det var blod på stora delar av kroppen.

https://www.ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/artikel/postnord-forare-anhallen-efter-olycka-i-borsokna/l61p7oej
Citera
2026-07-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan

Vart tappade du hjärnan? Det skrivs om ett oskyldigt barn som blivit påkörd av en postnord-bil och du ifrågasätter hur det ens ska ha gått till och att barnet förmodligen var från ett annat land? Hur drog din lilla hjärna dessa slutsatser?

För det första så är offret Erik 5 år
För det andra är det väl lika jävla hemskt med ett barn som blir påkörd oavsett härkomst.

Tycker man annat förtjänar man själv att bli släpad under en bil
Citera
2026-07-29, 18:00
Medlem
Brännskador
Står det - då antar jag att den stackars pojken blivit bränd av avgasrör från en normal postnord bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in