2026-07-28, 20:56
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
femininster har gått ut och utalat sig att det är vita män som kollektiv som är ansvarig för sensate bildådet i prideparaden av en terorrist kvinnor flög in från utlandet för att släppas fri.
feminismen konsekvent blundar för alla 40 000 terrordåd av islamister senaste deceniet men skriker sig hela om fantasier att pojkvänner är problemet.
dom blundar för at kvinnor kastas från balkonger eller hedermördas för att vara för svenska så ja det känns som en viktig fråga att få en tydlig dynamik när mord på kvinnor är bra så länge en vit man inte gör det

"Höööö, jag är för korkad för att läsa och ta till mig av tydligt utskriva instruktioner eftersom jag är upptagen med att ha ont i stjärten och grina om feminism"

Fixed that for you.
2026-07-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Hur vet du det?

Om jag tänker på de tjejer som jag knullat eller är vän med, är mindre än 1% feminister.

Sedan är ju ordet "feminist" byggt på ett förrädiskt sätt. De har en bred och en smal betydelse. Såhär kan det låta:

-Visst tycker du att kvinnor ska ha samma rättigheter som män? Då är du feminist!

Om man accepterar detta och svarar "ok då är jag feminist", byter de till nästa betydelse:

-Nu när du också är feminist måste du komma med på lördag, vi ska demonstrera för Palestina och sedan är det en fest för Bella som ska byta kön på sin son!
du resonerar som en kvinna. "jag känner en person som inte är som en generalisering därför har jag rätt"
alla vet hur den typiska normen av en feminist är och hur gemene tjej är.
jag känner också en tjej som är konservativ och antifeminist det bryter inte mönstret
2026-07-28, 21:03
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
du resonerar som en kvinna. "jag känner en person som inte är som en generalisering därför har jag rätt"
alla vet hur den typiska normen av en feminist är och hur gemene tjej är.

Du är ju ännu värre, du svarade inte ens på varifrån siffran om "frågar du gemene man på gatan" kom från. Ditt enda svar var "alla vet"... Kan det inte vara så att det är mainstreammedia som pga sina politiska agendor sprider bilder om att "feminismen representerar kvinnan!" trots att det inte är sant?

Jag tror du är lurad av woke.
2026-07-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Vad menar du med "opolitiska"?
Det är sant att något fler män än kvinnor är engagerade i politiska partier, även om skillnaden är liten, men det finns inget som visar på att kvinnor rent generellt är mindre intresserade än män när det gäller politik i allmänhet.
kvinnor o män är helt olika i politiska perspektiv, män är allmän mer insatta i alla ämnen men mindre åsiktslagda.
kvinnor är totalt omedvetande om allt men har extrema högljuda åsikter om mycket. den mest opolitiska kvinnan som inte är i något parti kan vara extremradikal i flertal punkter. flesta tjejer är det.

poängen är ändå kvinnor har inget problem att bli mördade dom har ett problem att vita män står ivägen för att mer ska bli mördade, patriarkatet är definierat som du låter mig inte uppleva min varulvsfantasi. det finns ingen kvinna som ojar sig över sig faktiska våldsstatistiken
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2026-07-28, 21:09
Moderator
Ej feminism
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem