2026-07-28, 19:56
Medlem
varför firar alltid kvinnor mord på sig själva när en islamist eller illegal begår dådet?
varför firar inte kvinnor misshandel när det är deras pojkvän eller klasskamrat?
vad är det som definierar när en man mördar en kvinna att det är positivt och ska ursäktas?
behövs det en bil o folkmassa? är det antalet blir det bättre när det är mer än en person?
varför är det bra när dom gör det i europa men patriarkatiskt när dom gör det i sitt hemland?
finns det någon rasbiologi i det vad händer om personen är 50% utrikes eller 25%?
när anses det problematisk att det är en vit man när dom är 0% vita
följer kvinnor omedveten någon nazisistk teologi om att araber är arier?
har feminismen gått över till SD politik att vitheten sitter i passet?
2026-07-28, 20:04
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
varför firar alltid kvinnor mord på sig själva när en islamist eller illegal begår dådet?
varför firar inte kvinnor misshandel när det är deras pojkvän eller klasskamrat?
vad är det som definierar när en man mördar en kvinna att det är positivt och ska ursäktas?
behövs det en bil o folkmassa? är det antalet blir det bättre när det är mer än en person?
varför är det bra när dom gör det i europa men patriarkatiskt när dom gör det i sitt hemland?
finns det någon rasbiologi i det vad händer om personen är 50% utrikes eller 25%?

Vilken värld lever du i?
2026-07-28, 20:07
Medlem
Klandalfs avatar
(FB) Det är dags att skrota Feministforumet

Helt fantastiskt, tråden är ständigt lika aktuell
2026-07-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
(FB) Det är dags att skrota Feministforumet

Helt fantastiskt, tråden är ständigt lika aktuell
femininster har gått ut och utalat sig att det är vita män som kollektiv som är ansvarig för sensate bildådet i prideparaden av en terorrist kvinnor flög in från utlandet för att släppas fri.
feminismen konsekvent blundar för alla 40 000 terrordåd av islamister senaste deceniet men skriker sig hela om fantasier att pojkvänner är problemet.
dom blundar för at kvinnor kastas från balkonger eller hedermördas för att vara för svenska så ja det känns som en viktig fråga att få en tydlig dynamik när mord på kvinnor är bra så länge en vit man inte gör det
2026-07-28, 20:26
Medlem
saksis avatar
Citat:

Citat:
femininster har gått ut och utalat sig att det är vita män som kollektiv som är ansvarig för sensate bildådet i prideparaden av en terorrist kvinnor flög in från utlandet för att släppas fri.
feminismen konsekvent blundar för alla 40 000 terrordåd av islamister senaste deceniet men skriker sig hela om fantasier att pojkvänner är problemet.
dom blundar för at kvinnor kastas från balkonger eller hedermördas för att vara för svenska så ja det känns som en viktig fråga att få en tydlig dynamik när mord på kvinnor är bra så länge en vit man inte gör det

Kommenterar inte något i övrigt än att feminister inte är samma sak som kvinnor eller tvärtom. Dessutom finns det ju en herrans massa olika feminism, men jag kanske inte ska skaka i det getingboet.
2026-07-28, 20:27
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:

Jag tror du gått på myten "vi i feminismen representerar alla kvinnor". Inget kunde vara mer inkorrekt. Minst 90% av alla kvinnor är opolitiska.
2026-07-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saksi
Kommenterar inte något i övrigt än att feminister inte är samma sak som kvinnor eller tvärtom. Dessutom finns det ju en herrans massa olika feminism, men jag kanske inte ska skaka i det getingboet.
man kan inte skildra på kvinnor eller olika falanger i feminismen allt är samma sak. med tanke på att kvinnor drar allt över samma kam att det är vita män och patriarkat oavsätt om det är en vit man eller inte.
2026-07-28, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag tror du gått på myten "vi i feminismen representerar alla kvinnor". Inget kunde vara mer inkorrekt. Minst 90% av alla kvinnor är opolitiska.
frågar du gemene opolitisk kvinna på gatan om uppfattning om saker är dom 100% i led med feministisk dogma
2026-07-28, 20:36
Medlem
Citat:

Feminism har inget med politik att göra.
2026-07-28, 20:39
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
frågar du gemene opolitisk kvinna på gatan om uppfattning om saker är dom 100% i led med feministisk dogma

Hur vet du det?

Om jag tänker på de tjejer som jag knullat eller är vän med, är mindre än 1% feminister.

Sedan är ju ordet "feminist" byggt på ett förrädiskt sätt. De har en bred och en smal betydelse. Såhär kan det låta:

-Visst tycker du att kvinnor ska ha samma rättigheter som män? Då är du feminist!

Om man accepterar detta och svarar "ok då är jag feminist", byter de till nästa betydelse:

-Nu när du också är feminist måste du komma med på lördag, vi ska demonstrera för Palestina och sedan är det en fest för Bella som ska byta kön på sin son!
2026-07-28, 20:42
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Vad menar du med "opolitiska"?
Det är sant att något fler män än kvinnor är engagerade i politiska partier, även om skillnaden är liten, men det finns inget som visar på att kvinnor rent generellt är mindre intresserade än män när det gäller politik i allmänhet.
2026-07-28, 20:50
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Vad menar du med "opolitiska"?

Svar: Att de aldrig visar intresse för omröstningar, politiska nyheter eller politisk debatt.

Citat:
Det är sant att något fler män än kvinnor är engagerade i politiska partier, även om skillnaden är liten, men det finns inget som visar på att kvinnor rent generellt är mindre intresserade än män när det gäller politik i allmänhet.

Som man frågar får man svar. Jag har aldrig sett någon undersökning som ens testat om det finns skillnad mellan könen just när det gäller sammanhängande politisk ideologi. Däremot finns det ju annat som har undersökts såklart.

Om man tvunget ska jämföra, är kvinnor mer intresserade av s.k. "identitetspolitik" vilket jag inte kallar riktig politik. Riktig politik är hur staten bör styra så att folket får det bra. Frågan "vill jag vara en sån som visar mig omtänksam om miljön?" däremot är inte politik utan identitetspolitik. Politik borde inte handla om att "sända ut signaler" när man blir filmad i en talarstol. Men visst, det förekommer, alldeles för ofta!

Identitetspolitik är som politik fast för barn. Idioter lockas av sådant. Afrika är identitetspolitiskt, och tjejtidningar såsom Cosmopolitan.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in