2026-07-29, 23:17
Medlem
Gefjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det är väl kanon. De kommer få ett mycket bättre liv här.
Du hade gjort exakt samma sak.

Perfekt, fler illegala invandrare i Swea Rike.

Det är givetvis det vi behöver enligt MP.
Citera
2026-07-29, 23:26
Medlem
israelisinnocents avatar
Blir der en stor nyhet i hemlandet?
Citera
2026-07-29, 23:45
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Vill de ha ett bättre liv får de göra sig förtjänt av det precis som alla andra.
Citera
2026-07-30, 00:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
De som faktiskt tar sig hit är ALDRIG de med störst skyddsbehov.

Den som själv sett de fattigaste i afrikas och indiens slum vet vad jag talar om. Värdegrundsriddare på SVT, DN och SR vet det också, men håller tyst och ljuger vidare varje dag.

De som tar dig hit är de som behövs mest i sina egna hemländer.

Det är exakt det som är min poäng. Systemet är helt perverst.

Här måste man dock skilja på två helt olika grupper:
De riktiga flyktingarna: Det är de som väljs ut på plats i flyktinglägren av FN (UNHCR) som kvotflyktingar. De har verifierade skyddsbehov och är ofta de absolut mest utsatta och saknar helt egna resurser.

Bluffen: De som köper sig förbi kön via kriminella smugglarnätverk är i stället resursstarka ekonomiska migranter. Det nuvarande asylsystemet belönar de som har råd att betala smugglare medan de med absolut störst skyddsbehov lämnas kvar i misär.

Att media och politiker vägrar erkänna denna skillnad är det största hyckleriet. Vi borde hjälpa de riktiga flyktingarna via FN i stället för att göda en kriminell miljardindustri.
Citera
2026-07-30, 00:24
Avstängd
De stannade alltså kvar under i stort sett hela turneringsveckan och genomförde sitt planerade gruppspel och eventuella slutspelsmatcher innan de lämnade sitt skolboende utan att meddela arrangörerna.
Citera
2026-07-30, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Hur kör du en konvoj av bussar till Tyskland ifrån Sverige utan att den skulle upptäckas?
Du svarade inte på min fråga:

"när tog du senast bilen till Danmark och såg beväpnade vakter som stoppade passagerare från svenska sidan?"

Det finns ingen som helst kontroll vid gränsen i den riktningen. Vare sig Sverige -> Danmark eller Danmark -> Tyskland.
Citera
2026-07-30, 00:28
Medlem
israelisinnocents avatar
Har dom kollat på arbetsfördelningen?
Citera
2026-07-30, 00:32
Medlem
NYZ367s avatar
Tänk om riktiga skitländer kunde få VISA för att spela i Gothia Cup då hade vi sett avhopp i hundratal.
Citera
2026-07-30, 00:35
Medlem
Citat:
De får inget bättre själsligt liv här i detta gråa kalla, deprimerande, instängda och blåsiga land. De mår sämre här i ett land som de inte tar till sig, inte vill vara i, de har inget intresse av att kunna vår historia, vår karta, vår städer.

Det enda, ENDA som de stannar för är bidragen.

Men hem vil de hela tiden och avsykr vårt sätt att leva som de kallar oss för de otrogna.

Utan bidrag åker de hem självmant.

De tucker inte ens om landet Sverige. Känner knappt till flaggan och nar inget intresse av språket och ursprung historia.

Låt de åka hem och vi kan ge de lite pengar där.
Citera
2026-07-30, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Du svarade inte på min fråga:

"när tog du senast bilen till Danmark och såg beväpnade vakter som stoppade passagerare från svenska sidan?"

Det finns ingen som helst kontroll vid gränsen i den riktningen. Vare sig Sverige -> Danmark eller Danmark -> Tyskland.
Just för att Sverige inte kör några konvojer med skräp. Hade vi gjort det, så hade det Dansken och Tysken stått med bommen nere och bett oss vända.
Citera
2026-07-30, 00:37
Medlem
Letar poliserna och arrangörerna efter dem? Har de hittats? Var sover de?

Cupen måste förbjudas.
Citera
2026-07-30, 01:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Letar poliserna och arrangörerna efter dem? Har de hittats? Var sover de?

Cupen måste förbjudas.
Vet inte hur länge de hade visum? Så länge det inte gått ut får de säkert vara kvar. Efter visum gått ut tvivlar jag på att det är ett särskilt prioriterat ärende.

Inte förbjudas helt, men lite bättre urval av lag som blir inbjudna kan jag tycka, och hela ansvaret för de inbjudna bör ligga på arrangören för hemforsling av eventuella rymlingar. Inte en skattekrona skall gå till det. Blir inte jättebilligt kan jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in