2026-07-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Som du skrev tidigare: "hela Europa är fullt till bristningsgränsen"

Om något land så är Danmark först med på tåget, bokstavligt talat, att gemensamt bygga upp ett europeiskt återvandringssystem i stor skala för massdeportationer bort från Europa.

Stora förändringar kommer. Se bara på AfD i tyska opinionen, Reform UK, överväldigande stöd för LePen i Frankrike o.s.v.

Du kan sluta låtsas som att Tyskland eller Danmark inte skulle vilja lösa detta problem.

Stäng av SVT, Sveriges Radio, och vakna upp ur hypnosen.
Men för helvete, du är ju fan slut i huvudet. Jag är inte fienden, jag är på din sida. Men hur mycket du, jag eller Danmark och Tyskland vill lösa detta så funkar det ju inte om vi inte kan få godset att nå slutdestination.
Citera
2026-07-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Därför att Danmark är våra allierade. Du ska inte dumpa över dina problem på dem bara för att du själv inte vågar säga nej..
Öh? vad?
Citera
2026-07-29, 21:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Öh? vad?

Gothia Cup hålls I Sverige.. Närmare bestämt i och omkring Göteborg.

Så det är ni som stödjer den Fotbollen och inte Danmark som har bjudit in dom hit.
Citera
2026-07-29, 21:28
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Det rör sig om både svenska spelare och svenska tränare

För, ingen är ju illegal i Sverige, säger vänstern. Och alla är svenska bara dom är här.

Så hur ska vi hitta våra svensk-etiopiska brödrar o systrar innan vi får skulden att vi rövar bort barn?

Att dom ska ha samma rättigheter som oss är redan underförstått,
dom ska egentligen helst ha mer rättigheter, inget snack längre om det . . ska ju inte ens behöva nämnas, Fredrik REinfelt har redan sagt att landet tillhör dom som kom sist

Men om vi håller oss runt Gothia

Vågar vi stryka Etiopien från Gothia cup -listan efter detta?
eller anses det som att vi är rasistiska och "förstör" för nästa års lag att kunna komma hit med gratis biljett och företräde till allt en livstid framöver?
Och hur många miljoner kommer detta laget kosta oss, sen när dom fått in en fot i bidragssystemet, påhejjat av en vänsteraktivist-grupp?
Det är ta mig fan sanslöst! Antingen får arrangörerna borga för att samtliga lämnar landet och att inga söker asyl eller får turneringen läggas ned helt enkelt. Det är ju helt sjukt att det får gå till såhär och att vi skattebetalare förväntas stå för notan, otrygghet och social friktion. Polisen får se till att hitta afrikanerna omedelbart och sätta dem på första bästa flyg tillbaka (naturligtvis på egen bekostnad).
Citera
2026-07-29, 21:30
Medlem
Citat:
Gothia Cup hålls I Sverige.. Närmare bestämt i och omkring Göteborg.

Så det är ni som stödjer den Fotbollen och inte Danmark som har bjudit in dom hit.
Jo jag är svensk och vet både vard Gothia Cup är och vart Göteborg ligger.
Citera
2026-07-29, 21:32
Avstängd
Citat:
Jo jag är svensk och vet både vard Gothia Cup är och vart Göteborg ligger.

Mm, och jag hatar när folk som er sitter och skapar ett problem och sen säger att det är helt omöjligt att också lösa..

Om de är så svåra att bli av med.. Varför har ni deals om att de skall få komma hit från första början?
Citera
2026-07-29, 21:34
Medlem
Citat:
Mm, och jag hatar när folk som er sitter och skapar ett problem och sen säger att det är helt omöjligt att också lösa..

Om de är så svåra att bli av med.. Varför har ni deals om att de skall få komma hit från första början?
Fråga Ardalan Shekarabi, Magdalena Andersson och resten av vänstern.
Citera
2026-07-29, 21:36
Avstängd
Citat:
Fråga Ardalan Shekarabi, Magdalena Andersson och resten av vänstern.

Ja, jag såg ditt första inlägg lite senare. Sorry för det.

Men lösningen är inte att sitta och ojja sig över att det ej går att skicka dem till Danmark. Det är att fundera på om det är värt att kanske börja reglera mer och PRESSA Gothia..
Citera
2026-07-29, 21:45
Medlem
olasvenssons avatar
Kling & Klang borde ha bättre uppsyn.
Citera
2026-07-29, 22:04
Medlem
Citat:
Men för helvete, du är ju fan slut i huvudet. Jag är inte fienden, jag är på din sida. Men hur mycket du, jag eller Danmark och Tyskland vill lösa detta så funkar det ju inte om vi inte kan få godset att nå slutdestination.
Det jag säger är att det kan vi få.

Det är du och SVT som har bestämt sig för att det inte går. Du har inte ens hoppet och då finns inte möjligheten i din tankevärld.

Skicka en konvoj med bussar till Danmark och Tyskland helt enkelt. Vi har ju det så kallade "schengen" och när tog du senast bilen till Danmark och såg beväpnade vakter som stoppade passagerare från svenska sidan?

Om de sedan kommer på att de behöver stoppa, då löser vi det ganska enkelt. Se mitt föregående inlägg.
Citera
2026-07-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Det jag säger är att det kan vi få.

Det är du och SVT som har bestämt sig för att det inte går. Du har inte ens hoppet och då finns inte möjligheten i din tankevärld.

Skicka en konvoj med bussar till Danmark och Tyskland helt enkelt. Vi har ju det så kallade "schengen" och när tog du senast bilen till Danmark och såg beväpnade vakter som stoppade passagerare från svenska sidan?

Om de sedan kommer på att de behöver stoppa, då löser vi det ganska enkelt. Se mitt föregående inlägg.
Hur kör du en konvoj av bussar till Tyskland ifrån Sverige utan att den skulle upptäckas?
Citera
2026-07-29, 22:33
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Det rör sig om både svenska spelare och svenska tränare

För, ingen är ju illegal i Sverige, säger vänstern. Och alla är svenska bara dom är här.

Så hur ska vi hitta våra svensk-etiopiska brödrar o systrar innan vi får skulden att vi rövar bort barn?

Att dom ska ha samma rättigheter som oss är redan underförstått,
dom ska egentligen helst ha mer rättigheter, inget snack längre om det . . ska ju inte ens behöva nämnas, Fredrik REinfelt har redan sagt att landet tillhör dom som kom sist

Men om vi håller oss runt Gothia

Vågar vi stryka Etiopien från Gothia cup -listan efter detta?
eller anses det som att vi är rasistiska och "förstör" för nästa års lag att kunna komma hit med gratis biljett och företräde till allt en livstid framöver?
Och hur många miljoner kommer detta laget kosta oss, sen när dom fått in en fot i bidragssystemet, påhejjat av en vänsteraktivist-grupp?

Det är väl kanon. De kommer få ett mycket bättre liv här.
Du hade gjort exakt samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in