2026-07-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Finns ingen behov av ytterligare resurs. Fifa drar in väldigt många miljarder årligen.

Men om VM blir skilt från FIFA som ett eget företag kan Infantino sitta som styrelseordförande och VD rätt länge, och få saftigt arvode för det också.
Citera
2026-07-28, 23:07
Medlem
aquaman1s avatar
Anledningen till att han och Trump-familjen kommer så bra överens är att de båda är genomkorrupta och inte ens försöker dölja det.
Citera
2026-07-28, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Jag ser inga problem med detta. Vet inte hur detta skulle påverka VM mer än att det kommer in ytterligare resurser.

Mindre insyn och inflytande från förbunden. Direkt inflytande i VM från företag.
Citera
2026-07-28, 23:59
Medlem
Rip Fifa
Citera
2026-07-29, 00:57
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Jag gillar inte idén alls, men jag läser att samma upplägg redan använts i Spanien och Italien i ligorna där, dessa ligor tillhör väl organ som är medlemmar i UEFA som är kritiska till att det sker VM, men helt ok med att liknande upplägg redan finns inom UEFAs ligor?
Senast redigerad av SmygerOmkring 2026-07-29 kl. 01:02.
Citera
2026-07-29, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Anledningen till att han och Trump-familjen kommer så bra överens är att de båda är genomkorrupta och inte ens försöker dölja det.

Vidrigt hur han satt och slickade röv på trump i finalen. Hur övertydligt.
Fifa kan inte äga rätten till fotboll, man får väl starta en annan organisation. Från grunden. För mkt mögel i Fifa.
Citera
2026-07-29, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Frågan är hur de reagerar ifall UEFA lämnar? Notera att oftast så är världsmästarlaget från UEFA, så frågan är då ifall FIFA:s "världsmästerskap" blir så stor höjdare egentligen? Det finns för övrigt inte någon ensamrätt på världsmästerskap, UEFA skulle kunna starta ett eget.

Har uefa stöd för det i europa ens? Det framförs kritik, sedan röstar de ändå på Infantino och innan var det Blatter.
Citera
2026-07-29, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Jag ser inga problem med detta. Vet inte hur detta skulle påverka VM mer än att det kommer in ytterligare resurser.
Har det varit dåligt med resurser innan ?
Jag kollar sällan på fotboll ..
Senast redigerad av WhiteDuck 2026-07-29 kl. 02:44.
Citera
2026-07-29, 02:42
Medlem
Jag är glad över att jaginte är intreserad av fotboll
Men oj vilken praktskandal ..
infantino har fått ett fett Dollarsskratt på munnen
Citera
2026-07-29, 02:54
Medlem
FIFA är redan så genomkorrupt så det här spelar ingen roll.
Citera
2026-07-29, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
FIFA är redan så genomkorrupt så det här spelar ingen roll.

Köp ett frikort här, köp en del av FIFA där, - få ett fredspris i förskott! Det är ändå bara senaste årets fånerier och de har varit korrupta avsevärt längre än så.

Känner ingen som följer fotboll som bojkottar FIFA. Fotbollsfansen verkar vilja ha det så här.
Citera
2026-07-29, 04:04
Medlem
Det kommer väl att stå
"sponsored by Google på pokalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in