2026-07-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Om du tror att IDF är ”terrorister” som begår ”folkmord” (trots att befolkningen i Gaza har ökat sen kriget började) så är du fångad av globalistisk vänstermedia. IDF bevisade nyligen att de flesta "journalister" som har dött var i själva verket Hamas. Dom bevisade också att en mängd "fredliga" muslimska fotbollsspelare som dom hade dödat var också Hamas terrorister som deltog i Oct 7, inklusive några FIFA domare. Samma sak gäller ”ambulanspersonal”, ”oskyldiga civila” och ”aid workers”.

Detta är inte ett öppet krig mellan två olika nationalstater där båda sidor bär identifikationsmärken som flaggor. Hamas är terrorister som gömmer sig bland befolkningen, och när Israel spöar skiten ur dem går samma radikala muslimska stater som ligger bakom finansieringen av Hamas och övriga terrorgrupper i Mellanöstern ut och rapporterar via Al Jazeera (som dom också äger) att det är "krigsbrott" och "folkmord".

Ökat enligt vilken källa?

Jag försökte gräva i det där med ambulanspersonalen, journalisterna osv som Hamas tydligen hade gått ut och sagt stred med de. Lyckades inte hitta några orginalkällor öht, bara sionister på Twitter som hävdade att det var så. Frågade vår lokala IDF soldat och han hävdade att orginalkällan finns på en hemlig sida som man måste ha specialprogram för att komma till men han kunde absolut inte länka till den

Jag kan inte tänka mig att du också är ett hjärndött as som köper vad som helst som nån random på Twitter tutar i dig så du har säkerligen verifierat att det inte bara är lögn och kan länka till orvinalkällan.
2026-07-28, 15:06
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Ökat enligt vilken källa?

Jag försökte gräva i det där med ambulanspersonalen, journalisterna osv som Hamas tydligen hade gått ut och sagt stred med de. Lyckades inte hitta några orginalkällor öht, bara sionister på Twitter som hävdade att det var så. Frågade vår lokala IDF soldat och han hävdade att orginalkällan finns på en hemlig sida som man måste ha specialprogram för att komma till men han kunde absolut inte länka till den

Jag kan inte tänka mig att du också är ett hjärndött as som köper vad som helst som nån random på Twitter tutar i dig så du har säkerligen verifierat att det inte bara är lögn och kan länka till orvinalkällan.

Okej ska vi göra ett litet test på din intellektuella slutledningsförmåga. Om vi tar Gaza som exempel så var gaza världsledande på antal "sjukhusinrättningar". Tätast i hela världen per yta. Fast samtidigt så var själva "sjukvården" den sämsta i världen. Dina tankar om detta?
2026-07-28, 15:09
Medlem
MossadNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Vi kan slå upp ett tält utanför USAs ambassad och demonstrera med banderoller varje dag. Är du med på det, låter det inte som en bra idé?
Funkar nog tyvärr minst lika dåligt som att skriva en FN resoultion på det landet byggt på lögner och våld.
2026-07-28, 15:26
Medlem
MossadNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
IRGC agerar ju ofta på egen hand, till skillnad från Irans reguljära armé. Det märktes inte minst under senaste krigets tidiga skede då Irans försvars- och utrikesministrar sa att Hormuz-sundet var öppet medan IRGC deklarerade att det var stängt och därmed punkt.

IDF agerar inte fritt utan styrs av Israels regering, precis som t.ex. Sveriges armé.

Sen håller jag med dig om att vilka organisationer som terrorklassas eller inte har en viss grad av godtycke och inte minst har att göra med vilka väljare man vill locka.

IRGC lyder under Irans högsta politiska och militära ledning, precis som IDF lyder under Israels politiska ledning. Att militära befäl fattar och kommunicerar operativa beslut utan att varje beslut först offentliggörs eller detaljgodkänns av en minister innebär inte att de ”agerar fritt”. Det är vanlig militär delegering och själva poängen med en befälskedja.

Detsamma gäller IDF: regeringen anger mål och ramar, medan militära chefer fattar en mängd operativa beslut på egen hand inom sitt mandat. Om ”på egen hand” betyder att varje enskilt beslut inte tas av regeringen, agerar alltså både IRGC och IDF på egen hand. Om det i stället påstås att IRGC trotsar Irans högsta ledning krävs belägg för just det. De motstridiga beskeden om Hormuz bevisar inte att IRGC är en självständig aktör som står utanför regimen.

Att IRGC och iranska ministrar lämnar motstridiga offentliga besked visar möjligen bristande samordning och sönderslagna kommunikations-strukturer och ledning, olika ansvarsområden eller politisk signalering. Det bevisar ju inte att IRGC likt olika avdelningar inom IDF inte står under regimen.
2026-07-28, 15:52
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossadNews
IRGC lyder under Irans högsta politiska och militära ledning, precis som IDF lyder under Israels politiska ledning. Att militära befäl fattar och kommunicerar operativa beslut utan att varje beslut först offentliggörs eller detaljgodkänns av en minister innebär inte att de ”agerar fritt”. Det är vanlig militär delegering och själva poängen med en befälskedja.

Detsamma gäller IDF: regeringen anger mål och ramar, medan militära chefer fattar en mängd operativa beslut på egen hand inom sitt mandat. Om ”på egen hand” betyder att varje enskilt beslut inte tas av regeringen, agerar alltså både IRGC och IDF på egen hand. Om det i stället påstås att IRGC trotsar Irans högsta ledning krävs belägg för just det. De motstridiga beskeden om Hormuz bevisar inte att IRGC är en självständig aktör som står utanför regimen.

Att IRGC och iranska ministrar lämnar motstridiga offentliga besked visar möjligen bristande samordning och sönderslagna kommunikations-strukturer och ledning, olika ansvarsområden eller politisk signalering. Det bevisar ju inte att IRGC likt olika avdelningar inom IDF inte står under regimen.

IRGC lyder under den iranska regimen, helt riktigt av dig. IDF däremot lyder inte under den iranska regimen.
2026-07-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Okej ska vi göra ett litet test på din intellektuella slutledningsförmåga. Om vi tar Gaza som exempel så var gaza världsledande på antal "sjukhusinrättningar". Tätast i hela världen per yta. Fast samtidigt så var själva "sjukvården" den sämsta i världen. Dina tankar om detta?

Du kan ju börja med att belägga dina påståenden så kan vi ta det därifrån.
2026-07-28, 15:55
Medlem
Citat:
att orginalkällan finns på en hemlig sida som man måste ha specialprogram för att komma till men han kunde absolut inte länka till den

Eftersom Hamas och dess väpnade gren är terrorstämplade är deras martyrsidor inte indexerade av Google och din internetleverantör kan ha spärrat sidorna. Så länge man inte är ett efterblivet kioskmongo går det dock utmärkt att finna reda på martyrportalen och att löpande följa Hamasgrupperna på Telegram, där terroristerna hedrar sina döda terroristlärare, terroristelever, terroristläkare osv, ändå. Detta gör flera personer på X. Du hävdar att de på X hittar på eftersom du själv är för efterbliven för att kontrollera originalkällan. Men X är en öppen plattform där vilket kioskmongo som helst kan klandra det som skrivs. Ändå hittar du inte personer i kommentarfältet som säger att martyrbeskrivningarna är påhittade.
2026-07-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Eftersom Hamas och dess väpnade gren är terrorstämplade är deras martyrsidor inte indexerade av Google och din internetleverantör kan ha spärrat sidorna. Så länge man inte är ett efterblivet kioskmongo går det dock utmärkt att finna reda på martyrportalen och att löpande följa Hamasgrupperna på Telegram, där terroristerna hedrar sina döda terroristlärare, terroristelever, terroristläkare osv, ändå. Detta gör flera personer på X. Du hävdar att de på X hittar på eftersom du själv är för efterbliven för att kontrollera originalkällan. Men X är en öppen plattform där vilket kioskmongo som helst kan klandra det som skrivs. Ändå hittar du inte personer i kommentarfältet som säger att martyrbeskrivningarna är påhittade.

Ändå kan du inte länka till originalkällan trots att jag bett dig göra det upprepade gånger.
2026-07-28, 15:59
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Du kan ju börja med att belägga dina påståenden så kan vi ta det därifrån.

Du är väldigt mycket för allt måste bevisas, gärna med juridiska bevis som statliga inrättningar använder sig av, svårt att lita på folk eller bara miljöskadad? Eller gick du helt enkelt bet på den kluriga slutsatsen där du var tvungen att tänka till lite själv?

Nu är ju tack och lov Gaza's "sjukhusinrättningar" förpassade till historieböckerna tillsammans med deras anslutande tunnelsystem och underjordiska vapendepåer. Fast det är ingen högoddsare på att det istället finns ett "sjukhustält" var tionde meter inne i Gaza-camping.
Senast redigerad av eldrattan 2026-07-28 kl. 16:04.
2026-07-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Du är väldigt mycket för allt måste bevisas, gärna med juridiska bevis som statliga inrättningar använder sig av, svårt att lita på folk eller bara miljöskadad?

Nu är ju tack och lov Gaza's "sjukhusinrättningar" förpassade till historieböckerna tillsammans med deras anslutande tunnelsystem och underjordiska vapendepåer. Fast det är ingen högoddsare på att det istället finns ett "sjukhustält var tionde meter inne i Gaza-camping.

Ja. Ni sionister har en tendens att ljuga om tamigfan precis vad som helst. Det är otaliga gånger jag har kollat upp diverse påståenden och det och har visat sig vara totalt snickesnack. Då blir man till slut misstänksam kring alla påståenden.

Så det är bara att börja.
2026-07-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ändå kan du inte länka till originalkällan trots att jag bett dig göra det upprepade gånger.

Jag betraktar dig som en ond person, en terroriststödjare som hatar judar. Jag känner inget annat än förakt för dig. Du har satt i system att efterfråga "källor" på att jorden snurrar runt solen. Det är ett mongos sätt att debattera. Jag kommer aldrig sänka mig till din nivå.
2026-07-28, 16:10
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ja. Ni sionister har en tendens att ljuga om tamigfan precis vad som helst. Det är otaliga gånger jag har kollat upp diverse påståenden och det och har visat sig vara totalt snickesnack. Då blir man till slut misstänksam kring alla påståenden.

Så det är bara att börja.

Ja alltså kvalitén på trådstarten som "mossadnews" levererade tåls verkligen att tas upp till diskussion om det verkligen lever upp till forumets kvalitetsnivå? Min personliga åsikt är att sådant här da'aya hör hemma i papperskorgen, för oftast blir svaren och fortsättningen i tråden därefter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in