Citat:
Ursprungligen postat av
Hundenmuhammed2
Många invandrarområden vågar inte släppa ut sina barn längre beroende på att gängen anlitar småbarn för att bära droger, sedan när dom inte vill längre utsätts dom för dödshot/misshandel ...osv
Du kanske borde uppdatera dig själv och dina vanföreställningar om att dom barnen har en bättre uppväxtmiljö än barnen i djursholm.
Det stämmer inte alls. Inte för att jag ofta besöker invandrarområden, men när jag gör det så kan jag ju med egna ögon se motsatsen: det springer ju 10 gånger fler barn runt kring husen än i Djursholm. Fina områden är som likvakor.
En kollega bodde i Skäggetorp i Linköping i ett år, Linköpings näst sämsta område. Så jädra trevliga grannar, nästan lite för mycket barn ute för det var en del oväsen, man fick absolut inte lämna sin cykel olåst. Men i övrigt skulle jag säga att din påhittade beskrivning av verkligheten är busted.
Där det VERKLIGEN förekommer knark, kan t.ex vara EN port i Rosengård, EN uppgång kring en t-bana, dessa områden är väl kända av föräldrarna och dit går man inte. Men langarna är ju totalt ointresserade av barnen så det hade ändå inte varit farligt.