2026-08-15, 14:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Ja han finansierade GoF som läcktes ut och och begick i effekt experiment med hela världen med injektioner som inte egentligen utvecklade. Det är värt att kolla in på.
Svara mig hur Fauci jämställs med nazistiska läkare som medvetet smittat fångar med dödliga sjukdomar (som fläcktyfus och malaria) i medicinska experiment.

Om du satt bredvid mig i soffan skulle så skulle jag rent av be att få hoppa upp i knät för att lyssna på denna saga....

För det börjar skena rejält i retoriken - och högst troligt i brist på bättre argument:
(FB) Förhör i Senaten: Dr. Anthony Faucis dagböcker – avslöjandena som skakar narrativet

Edit.
Sensmoralen är att försöka använda förintelsen och utrotande av sex miljoner judar och andra väl utvalda människor som betraktades som unhuman - som slagträ.
Senast redigerad av develi 2026-08-15 kl. 14:53.
Citera
2026-08-15, 15:13
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Svara mig hur Fauci jämställs med nazistiska läkare som medvetet smittat fångar med dödliga sjukdomar (som fläcktyfus och malaria) i medicinska experiment.

Om du satt bredvid mig i soffan skulle så skulle jag rent av be att få hoppa upp i knät för att lyssna på denna saga....

För det börjar skena rejält i retoriken - och högst troligt i brist på bättre argument:
(FB) Förhör i Senaten: Dr. Anthony Faucis dagböcker – avslöjandena som skakar narrativet

Edit.
Sensmoralen är att försöka använda förintelsen och utrotande av sex miljoner judar och andra väl utvalda människor som betraktades som unhuman - som slagträ.
Jämförelsen här är väl Mengele?
Citera
2026-08-15, 15:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Jämförelsen här är väl Mengele?
Jag skrev:
"Sensmoralen är att försöka använda förintelsen och utrotande av sex miljoner judar och andra väl utvalda människor som betraktades som unhuman - som slagträ."

Mengele var en del i ett stort maskineri för att just exakt utrota människor.

Så du vill påpeka att Fauci kan likställas med att plantera dödliga sjukdomar och utföra tortyrexperiment på allt från barn till vuxna med sina "operationer" och skickade andra som inte dog vidare till gaskammare?
Citera
2026-08-15, 15:21
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Nürnbergkodexen (1947): Denna upprättades direkt i samband med Nürnbergrättegångarna. Under kriget hade nazistiska läkare medvetet smittat fångar med dödliga sjukdomar (som fläcktyfus och malaria) i medicinska experiment. Nürnbergkodexen slog fast att mänskliga experiment utan frivilligt samtycke är absolut förbjudna.

Läs på. Du är på fel sida av historien.

Citat:
Jag skrev:
"Sensmoralen är att försöka använda förintelsen och utrotande av sex miljoner judar och andra väl utvalda människor som betraktades som unhuman - som slagträ."

Mengele var en del i ett stort maskineri för att just exakt utrota människor.

Så du vill påpeka att Fauci kan likställas med att plantera dödliga sjukdomar och utföra tortyrexperiment på allt från barn till vuxna med sina "operationer" och skickade andra som inte dog vidare till gaskammare?
Vad saknar du?
Citera
2026-08-15, 15:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad saknar du?
Att du borde vara i ett annat forum med din skeva propaganda?

Hur i HELVETE kan du inbilla dig att den jämförelsen vore relevant när det kommer till att människor var politiska fångar, komplett oförmögna att komma undan en industriell avrättning på löpande band?

Det absolut enda som sker just nu är att du presenterar dig själv som att inte ha alla getterna i fållan.
Citera
2026-08-15, 15:31
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Att du borde vara i ett annat forum med din skeva propaganda?

Hur i HELVETE kan du inbilla dig att den jämförelsen vore relevant när det kommer till att människor var politiska fångar, komplett oförmögna att komma undan en industriell avrättning på löpande band?

Det absolut enda som sker just nu är att du presenterar dig själv som att inte ha alla getterna i fållan.
Jag anser att det hör bra hemma här.

Folk blev ju tvingade att ta en medicin som var experimentell, runt om i världen straffades folk för att de bröt mot mandat som saknade helt vetenskaplig grund, blev av med jobb, hängdes ut i media som onda konspirateoretiker etc.
Citera
2026-08-15, 15:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag anser att det hör bra hemma här.

Folk blev ju tvingade att ta en medicin som var experimentell, runt om i världen straffades folk för att de bröt mot mandat som saknade helt vetenskaplig grund, blev av med jobb, hängdes ut i media som onda konspirateoretiker etc.
Det enda det vittna om är du är totalt inkompetent att göra jämförelser - din iver som antivaxxare vittnar om att logiken försvunnit...

Jämförelsen är nämligen helt värdelös. Har noll trovärdighet.
En ny bottennivå som desperarados.

.....Förutom att du GÄRNA vill använda förintelsen som slagträ och därmed förminska vad dessa människor utsattes för under naziregimen - om det så är Mengele som "opererade" barn eller pekade med andra handen mot gaskammaren eller andra.

Hur går det annars med din naziinspirerade propagandaversion om covid och missfall.

Grundlurat nån mer än dig själv på sistone?
Citera
2026-08-15, 15:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Du vet att barn som injicerades under tvång dog av dem va?
Det lönar inte, nobrainer.
Men lycka till med nåt annat miserabelt argument framledes.
Hittills har du aldrig tagit dig från ruta A vad du än försökt med.

Hoppas även att Rand målat in sig själv i ett hörn som övriga korkade antivaxxare ständigt gör.

Eller riskerar han att underminera för Trump framledes?

Om Fauci får tex böter för förseelsebrott så kan Paul riskera sätta Maga-rörelsen på pottkanten relaterat till prejudikat.

◾️Amanda Vaughn, tidigare anställs vid justitiedepartementet, som arbetade med Steve Bannons vägran att höras av kongressen:
”Jag tror att domare är ganska försiktiga med att hävda att någon inte hade rätt att åberopa det femte författningstillägget”.

Paul egna uttalanden skulle också sannolikt väga tungt i fallet, då han i åratal har hävdat att Fauci borde åtalas och fängslas.
Faucis advokater har sammanställt en lista med fler än 30 sådana exempel.

◾️Molly Gaston, en tidigare federal åklagare som också arbetade med Bannon-fallet:
”Med tanke på senator Pauls ihållande fokus på dr Fauci skulle det bli ett mycket svårt fall för staten att driva”.

◾️En annan potentiellt komplicerande faktor är huruvida Paul följde lagen genom att kringgå sina kollegor i senaten.
Att en mindre kommitté, ett utskott, agerar i egen regi är sällsynt.
Paul uppgav för reportrar att det finns ”prejudikat” för att gå vidare med ett ärende om trots mot senaten utan en omröstning i hela senaten.

Viss rättspraxis tyder på att kongressen måste följa hela processen – inklusive en omröstning i kammaren – för att justitiedepartementet ska kunna ta upp hänskjutandet.

Traditionellt måste åtgärder mot förakt för kongressen godkännas av hela kammaren efter att de har godkänts av en kommitté.

Även om det finns en straffrättslig lag för förakt för kongressen, anger en annan lag processen för justitiedepartementet att ta upp sådana fall, inklusive att det måste prövas av hela kammaren om de är i session och att åklagare sedan också måste ta upp förseelseanklagelsen inför en åtalsjury.

Gaston menade att förfarandet inte talar till justitiedepartementets fördel:
”Det är en oerhört rörig situation. Det får det hela att framstå som extremt politiskt, eftersom [Paul] antagligen agerar så här för att han inte tror sig kunna få igenom en resolution om trots mot senaten i hela kammaren”.

”Om vi ​​bortser från den juridiska frågan om huruvida senator Pauls agerande uppfyller lagens krav, så innebär ett avsteg från den sedvanliga processen för sådana resolutioner att åklagarna riskerar mycket trovärdiga anklagelser om att ett eventuellt åtal är hämndlystet och selektivt.”

◾️Trump-administrationen kan även välja att inte driva fallet vidare – främst att det skulle kunna undergräva presidentens egna planer på att utfärda benådningar till medlemmar av hans team, i hopp om att avvärja utredningsåtgärder från en framtida demokratisk majoritet.

Osler, som undervisar i juridik vid University of St. Thomas:
”Trump har sagt att han tänker utfärda omfattande benådningar, förebyggande benådningar, till personer i sin administration … vilket är vad Fauci fick.
Och om han gör det, och man nu fastställer ett prejudikat som innebär att en benådning gör att man inte kan åberopa det femte författningstillägget, så innebär det att när dessa personer oundvikligen kallas till förhör inför något demokratledt utskott, kommer de inte att kunna åberopa det femte författningstillägget – vilket han kanske inte gillar.

Jag menar, det handlar inte direkt om schack i fem dimensioner.
Det är bara vanligt schack.”

https://www.google.com/amp/s/thehill.com/homenews/administration/6017780-fauci-contempt-doj-rand-paul/amp/
Citera
2026-08-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Vad har förintelsen med Fauci att göra?
Är du inte läskunnig?
Citera
2026-08-15, 16:54
Medlem
Citat:
Nürnbergkodexen (1947): Denna upprättades direkt i samband med Nürnbergrättegångarna. Under kriget hade nazistiska läkare medvetet smittat fångar med dödliga sjukdomar (som fläcktyfus och malaria) i medicinska experiment. Nürnbergkodexen slog fast att mänskliga experiment utan frivilligt samtycke är absolut förbjudna.

Läs på. Du är på fel sida av historien.
"Läs på" säger dåren som jämför covid-vaccin med förintelsen.

Skulle inte alla vaxxade dö inom några år?

Du har ju sedan pandemin startade visat att du är ett efterblivet lurat får och helt oförmögen att begripa enkla fakta, tex:

(FB) Brittiska Data visar att trippelvaxxade dubblar risk till sjukhus
Citera
2026-08-15, 17:50
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
"Läs på" säger dåren som jämför covid-vaccin med förintelsen.

Skulle inte alla vaxxade dö inom några år?

Du har ju sedan pandemin startade visat att du är ett efterblivet lurat får och helt oförmögen att begripa enkla fakta, tex:

(FB) Brittiska Data visar att trippelvaxxade dubblar risk till sjukhus

Konstaterade att Nürnbergkodexen instiftades efter andra världskriget för att förhindra att den typ av övergrepp som hade begåtts under kriget skulle kunna ske igen. Min poäng var att principerna i kodexen är ytterst relevanta när man nu diskuterar det som skedde under covid med Faucis i spetsen. Enligt Nurnbergkodex kan dessa att kopplas till brott mot denna.

Nedstängningar
Respiratorer
Remdesivir
Påtvingat maskbärande
Stängda skolor
Tystade läkare
Covidvaccinet
Vaccinpass
Planerad pandemi ?
Mängder av döda

Om dessa åtgärder har inneburit systematiska och medvetna övergrepp mot människor måste de granskas och utredas. Nürnbergkodexens grundprincip – frivilligt och informerat samtycke – bör inte kunna åsidosättas ens under en pandemi.

Nytt exempel: Faucis censurerade journalister
Visar sig att Fauci censurerat journalister på ABC och fick tillåtelse att stryka och skriva om deras manus så det skulle stämma med Faucis narrativ.
https://x.com/i/status/2088643288970428434

Dödligheten har ökat över hela västvärlden och i synnerhet i de länder där man lyckades få stora delar av befolkningen att ta mRNA preparaten. I länder med lägre nivå ex länder i forna östblocket är överdödligheten lägre.

PS. Det var tydligt att du inte skulle förstå att göra den kopplingen, men jag försökte iaf.
Senast redigerad av Nixter 2026-08-15 kl. 18:42.
Citera
2026-08-15, 19:07
Medlem
Citat:
Dödligheten har ökat över hela västvärlden och i synnerhet i de länder där man lyckades få stora delar av befolkningen att ta mRNA preparaten. I länder med lägre nivå ex länder i forna östblocket är överdödligheten lägre.

PS. Det var tydligt att du inte skulle förstå att göra den kopplingen, men jag försökte iaf.
Fake news. Lögn, kan man säga.

Ja, självklart kopplar jag inte på fake news, det måste man vara ett efterblivet lättlurat får som du för att göra.

https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.CDRT.IN?start=2000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in