2026-07-28, 00:00
Medlem
Hej hopp kära flashbackare!

Har hängt här på flashback i snart 8 månaders tid och stött på många troende och inte troende på de övernaturliga. Nu undrar jag om någon här på flashback varit med om en exorcism/andeutdrivning?

Har som sagt haft min "problematik" med de övernaturliga och har nu kontakt med två präster i min hemstad. Vi har gjort en ritual med böner men inte lyckats bli av med min nya ande som följer mig för de är tydligen jag själv som bjudit in honom, det är väldigt omständigt och komplicerat alltihopa.

- AndersAnde
Senast redigerad av Andersande 2026-07-28 kl. 00:05.
Citera
2026-07-28, 00:05
Avstängd
Straminskys avatar
Beror på. Jag tror att Mindfullness kan vara ett annat ord för Exorcism/andeutdrivning, men att dom inte gärna vill erkänna att det är det dom egentligen pyssslar med på Friskis och Svettiss m.m.
Citera
2026-07-28, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Beror på. Jag tror att Mindfullness kan vara ett annat ord för Exorcism/andeutdrivning, men att dom inte gärna vill erkänna att det är det dom egentligen pyssslar med på Friskis och Svettiss m.m.

<3

Älskar såna personer som dig!
Citera
2026-07-28, 00:29
Medlem
MrSwaggers avatar
Du kan väl berätta lite mer om din ande som följer dig. Låter inte som det är exorcism du behöver iallafall. Så beskriv gärna vad du upplever.

Exorcism behövs sällan det är endast om någon tagit sig in inuti ditt frekvens område. Dvs du har jobbiga mardrömmar om tortyr, alltid trött, svarta ringar under ögonen, etc.

Om någon bara hemsöker dig är det något annat du behöver så snälla beskriv
Senast redigerad av MrSwagger 2026-07-28 kl. 00:32.
Citera
2026-07-28, 00:38
Medlem
pn222jws avatar
Lyssna gärna på en exorcism-bön på latin - https://www.youtube.com/watch?v=jiY2hu-hNE0
Citera
2026-07-28, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Du kan väl berätta lite mer om din ande som följer dig. Låter inte som det är exorcism du behöver iallafall. Så beskriv gärna vad du upplever.

Exorcism behövs sällan det är endast om någon tagit sig in inuti ditt frekvens område. Dvs du har jobbiga mardrömmar om tortyr, alltid trött, svarta ringar under ögonen, etc.

Om någon bara hemsöker dig är det något annat du behöver så snälla beskriv

Fråga innan jag svarar på dina frågor, har du själv varit med om de alt är kunnig i området? För de finns väldigt mycket så kallade experter som själv inte har någon erfarenhet med sånt.

Ena prästen jag får träffa nu har varit med och gjort exorcismer tidigare och fått se folk shapeshiftat till andra former och klättrat på väggar och mm.

Hade problem med en ande förut som följde mig under 15 års tid som jag blev kvitt tack vare ett medium. Sen råkade jag dra på mig 1 alt några fler.
Mardrömmar är ju relativt milt, har ”tyvärr” lyckats få nye anden på bild när han shapeshifta mitt ansikte till någon annan, såg de på bilden i efterhand.
De blir liksom ett wTF när man kollar på en bild på sigsjälv och undrar ”vem fasiken är de där”?

Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Lyssna gärna på en exorcism-bön på latin - https://www.youtube.com/watch?v=jiY2hu-hNE0

Amen! Min präst pratade på latin under bön/ritualen dom gjorde på mig i nästan 30min.

- Allt väl Anders
Citera
2026-07-28, 01:27
Medlem
Kam du berätta hur du nu har bjudit in honom? Och vad för händelser som har skett efter detta?
Citera
2026-07-28, 02:38
Avstängd
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Kam du berätta hur du nu har bjudit in honom? Och vad för händelser som har skett efter detta?

Kanske fungerar som för vampyrer:

Uttryck tillåtelse: Man måste säga eller visa att hon är välkommen in.

Fysisk spärr: Om hon inte blir inbjuden hejdas hon av en osynlig kraft vid dörren.

(fast vid andar då mer än psykisk spärr)
Citera
2026-07-29, 23:36
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersande
Hej hopp kära flashbackare!

Har hängt här på flashback i snart 8 månaders tid och stött på många troende och inte troende på de övernaturliga. Nu undrar jag om någon här på flashback varit med om en exorcism/andeutdrivning?

Har som sagt haft min "problematik" med de övernaturliga och har nu kontakt med två präster i min hemstad. Vi har gjort en ritual med böner men inte lyckats bli av med min nya ande som följer mig för de är tydligen jag själv som bjudit in honom, det är väldigt omständigt och komplicerat alltihopa.

- AndersAnde
Vare sig man tror på andar och exorcism eller inte så finns gott om information på nätet om hur katolska kyrkan hanterar detta, de är den kristna kyrka som har mest utarbetade rutiner för när och hur exorcism utförs.

Har du fått psykologiska eller psykiatriska problem uteslutna av psykiatriker? Du måste ju börja där.

Så som jag har förstått hur katolikerna arbetar med detta så är det inget konstigt om upprepade exorcismer utförs innan du anses vara fri.
Citera
2026-07-31, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Var ju som sagt förföljd av en tidigare Ande under 15 års tid och ett medium hjälpte mig med första men sen "råkade" jag dra på mig en ny. För om du någonsin varit kontakt med den spirituella världen så kan du lätt för kontakt med de igen.

Vad för händelser? Ja, asså. Det pågår dygnet runt och det är som jobbigast nattetid kan jag lugnt säga eller som tex nu när man sitter och skriver här på flashback så känner man hur någon eller något står precis bakom en och ibland pratar ur ens egna kropp.

Man måste själv uppleva sånt här för att förstå sig på de. För ett år sedan var jag totalt emot övernaturliga fenomen och kallade andra idioter som upplevt något overkligt ^^.

Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Kanske fungerar som för vampyrer:

Uttryck tillåtelse: Man måste säga eller visa att hon är välkommen in.

Fysisk spärr: Om hon inte blir inbjuden hejdas hon av en osynlig kraft vid dörren.

(fast vid andar då mer än psykisk spärr)
Kristi blod skyddar dig emot onda andar.

Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Vare sig man tror på andar och exorcism eller inte så finns gott om information på nätet om hur katolska kyrkan hanterar detta, de är den kristna kyrka som har mest utarbetade rutiner för när och hur exorcism utförs.

Har du fått psykologiska eller psykiatriska problem uteslutna av psykiatriker? Du måste ju börja där.

Så som jag har förstått hur katolikerna arbetar med detta så är det inget konstigt om upprepade exorcismer utförs innan du anses vara fri.

Jupp, jag gick till den offentliga psykiatrin när jag var i 20 års åldern. Under 6 års tid gick jag på psykos-enheten i tron att jag var psykotisk pga mina upplevelser, slutade gå dit när vi inte kom någonstans eller dom hittade inget psykotiskt, fick testa alla deras psykos mediciner och de var ett helvete kan jag lugnt säga.
De var förra året, ca 15 år senare som jag gick hjälp av ett medium som hjälpte anden till ljuset. 2år innan jag fick hjälp av mediumet gick jag hos en privatpraktiserande psykolog som lurade fram Anden. Han satt faktiskt och pratade med honom ett par gånger, väldigt intressant och komiskt för jag har ingen aning vad dom pratade om.
En Ande måste man som sagt "lura fram" för dom vill egentligen inte vara framme.
Dom vill få en att må dåligt eller försöka få dig att ta livet av dig själv eller ta livet av dina nära och kära.

Tack att du skriver.

- AndersAnde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in