2026-08-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fit4Fight
Haha jag är exakt likadan ! Mark scannen är igång, Sen att man har golfbana som gränsar till naturområde med hjortar kan man bara vara tacksam för! Kan säsongen bara starta haha😁

En störig detalj är att en överblommad och torr vitklöver påminner lite lite om en toppis (ljus men mörkare nedtill) för min svamp-jagande hjärna. Men det är bara att slå bort det, jag vet ju att det fortfarande är ett tag kvar till man kan hitta äkta vara.
Citera
2026-08-06, 13:19
Medlem
Igång i Jämtland
Citera
2026-08-08, 16:01
Medlem
Inte igång ännu i Norrbotten men borde vara nära nu. Varit ganska kallt och regnat mycket senaste veckorna. Vanligtvis brukar det väl vara i september? Men tänkte att det skulle komma tidigare med tanke på vädret. Men det är första gången jag letar faktiskt så jag gissar bara
Citera
2026-08-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Escheren
Igång i Jämtland

Yeay!
Bor själv i skåne så får nog vänta nån vecka till fortfarande ganska varmt
Citera
2026-08-10, 20:43
Medlem
Det har vart skapligt varmt på dagarna här i gävleborg, men kvällarna börjar bli kalla, mellan 8 - 16c så ska nog tralla ut snart och leta inom några dagar just in case
Citera
2026-08-11, 22:44
Moderator
kvm3s avatar
Frågor om identifiering hänvisas vänligen men bestämt till (FB) FAQ: Toppslätskivling (Psilocybe Semilanceata) (officiell identifieringstråd)

OT raderat.

/Mod
Citera
2026-08-11, 23:48
Medlem
Förlåt! Trodde det var ok i denna tråd!

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Frågor om identifiering hänvisas vänligen men bestämt till (FB) FAQ: Toppslätskivling (Psilocybe Semilanceata) (officiell identifieringstråd)

OT raderat.

/Mod

Citera
2026-08-13, 20:31
Medlem
Ni som bor i Norr/Västerbotten. Har ni börjat få ännu? Temperaturerna är nästan perfekt. Det enda som saknas är regn på det här så borde det bli mycket skörd.
Citera
2026-08-16, 22:40
Medlem
Tradens avatar
Var inte beredd på att hitta toppisar nu men råkade faktiskt se några i hagen?! Nåväl, vädret har väl varit ganska passande. Norra Svealand.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in