Haha jag är exakt likadan ! Mark scannen är igång, Sen att man har golfbana som gränsar till naturområde med hjortar kan man bara vara tacksam för! Kan säsongen bara starta haha😁
En störig detalj är att en överblommad och torr vitklöver påminner lite lite om en toppis (ljus men mörkare nedtill) för min svamp-jagande hjärna. Men det är bara att slå bort det, jag vet ju att det fortfarande är ett tag kvar till man kan hitta äkta vara.
Inte igång ännu i Norrbotten men borde vara nära nu. Varit ganska kallt och regnat mycket senaste veckorna. Vanligtvis brukar det väl vara i september? Men tänkte att det skulle komma tidigare med tanke på vädret. Men det är första gången jag letar faktiskt så jag gissar bara
Det har vart skapligt varmt på dagarna här i gävleborg, men kvällarna börjar bli kalla, mellan 8 - 16c så ska nog tralla ut snart och leta inom några dagar just in case
Ni som bor i Norr/Västerbotten. Har ni börjat få ännu? Temperaturerna är nästan perfekt. Det enda som saknas är regn på det här så borde det bli mycket skörd.