2026-07-30, 09:39
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Hur likställer dom den med svenska flaggan?
Genom att ha en svensk flagga och en regnbågsflagga på bussarna såklart.
Vad annars?
Detsamma gäller för SVT:s "Allsång på Skansen", med sina flaggstänger under senaste avsnittet. Det skickar tydliga men felaktiga, politiska och polariserande signaler.
Citera
2026-07-30, 09:47
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ett foto kan manipuleras. 10+ bilder tagna och publicerade av journalister anser du alltså vara större chans att det är fake?

Nu hatar jag hela journalistkåren, men du verkar inte vara så smart du heller.

Edit: Om du hade läst tråden finns det fler som skrivit att SL själva sagt att svenska flaggan inte ska köras samtidigt som Pride-flaggan.
Citat:
Ett foto kan manipuleras. 10+ bilder tagna och publicerade av journalister anser du alltså vara större chans att det är fake?
Vad vill du säga med det egentligen?
Vem har ens nämnt fotografernas påstådda bakgrund, förrän du gjorde det?
Alla foton kan väl i såfall manipuleras!?

Du har ju redan bekräftat att du hade fel, så vart vill du komma?
Om du bor i huvudstaden så kan du väl enkelt beskåda bussarna där?
Citat:
Nu hatar jag hela journalistkåren, men du verkar inte vara så smart du heller.
Vad fick dig att hata hela journalistkåren då?
Jag är tillräckligt smart för att förstå att du är ett korkat troll, som skiftar fokus, m.m.

Citat:
Edit: Om du hade läst tråden finns det fler som skrivit att SL själva sagt att svenska flaggan inte ska köras samtidigt som Pride-flaggan.
Vika fler?
Jag har läst tråden.
Har du?
Du verkar lida av, i bästa fall, minnesbrist, eftersom du tidigare medgav att du hade fel.
Senast redigerad av Bur-q-ua12 2026-07-30 kl. 09:50.
Citera
2026-07-30, 09:56
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Åker sällan buss men vidriga SL kör ju runt överallt och sprider denna äckliga psy op-propaganda vid sidan om svenska flaggan. 😤 Åter igen, hur fan kan det tillåtas!
Har du kontaktat de ansvariga?
Citera
2026-07-30, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Vad vill du säga med det egentligen?
Vem har ens nämnt fotografernas påstådda bakgrund, förrän du gjorde det?
Alla foton kan väl i såfall manipuleras!?

Du har ju redan bekräftat att du hade fel, så vart vill du komma?
Om du bor i huvudstaden så kan du väl enkelt beskåda bussarna där?

Vad fick dig att hata hela journalistkåren då?
Jag är tillräckligt smart för att förstå att du är ett korkat troll, som skiftar fokus, m.m.

Vika fler?
Jag har läst tråden.
Har du?
Du verkar lida av, i bästa fall, minnesbrist, eftersom du tidigare medgav att du hade fel.

Chansen är större att du är en samma individ som bråkar mig mer fast från annat konto.
Citera
2026-07-30, 19:11
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Jaha, så det finns alltså en koppling mellan det ena och det andra?
Det ena utesluter inte det andra under ditt segertåg? Äter du även "88":an ibland och känner segerns sötma?

Fist-Heilar min pojkvän också till tonerna av Pluton Svea.
Citera
2026-07-31, 08:08
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Fist-Heilar min pojkvän också till tonerna av Pluton Svea.
Hur är "Fist-Heilande" att föredra i ditt tycke, framför reguljärt?
Några särskilda toner du tänker på?
Tidningen Expressen har ju annars gjort reklam för "Nu drar Stormavdelningen ut", en låt, som väl enbart kan överträffas av Bad Boo Band:s klassiker i samma anda.
Senast redigerad av Bur-q-ua12 2026-07-31 kl. 08:12.
Citera
2026-07-31, 08:14
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Chansen är större att du är en samma individ som bråkar mig mer fast från annat konto.
Chansen är större än vadå?
Citera
2026-07-31, 08:43
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
En intressant men samtidigt konstig artikel, från 29:e juli 2020.
Ur artikeln:
Citat:
Denna vecka ska SL:s bussar prydas med regnbågsflaggor, men när en resenär ifrågasatte varför hans busslinje inte hade flaggor fick han ett kränkande bemötande.

– Chauffören sa att han inte vill ha några ”fikusflaggor”, berättar passageraren.
Redan där blir det konstigt!
Vem var resenären?
Vem var föraren?

Citat:
Nu fördömer jämställdhetsministern Åsa Lindhagen händelsen.
Med vilken rätt?

Citat:
I veckan märkte han att flera bussar i hans område inte hade satt upp regnbågsflaggor på taket. Han bestämde sig därför under en bussresa att fråga chauffören varför flaggan saknades.

– Chauffören sa att han inte vill ha några ”fikusflaggor” på sin buss.

– Jag blev helt chockad av hans svar. Det är djupt kränkande för alla hbtqi-personer att få ett sånt här svar.

Jämställdhetsministern: ”Oacceptabelt”
När delar av regeringen mötte pressen på torsdagen, kommenterade jämställdhetsminister Åsa Lindhagen Expressens artikel.

– Det är oacceptabelt.
Sade en minister!?

Citat:
– Det här handlar om att vi ska stå upp för allas lika värda. Och det kan man göra på många sätt, exempelvis genom att hissa regnbågsflagan. Det är ett tydligt ställningstagande för hbtq-personers rättigheter och mänskliga rättigheter överlag, säger hon.

Flera bussar saknar flagga
Resenären som bor i Rinkeby, i norra Stockholm, säger att flera busslinjer i hans område saknar regnbågsflaggan.
Em engagerad Rinkebybo men vem?

Citat:
I norrort är det transportbolaget Arriva som ansvarar för SL:s busstrafik.
Tillhör Rinkeby norrort?
Citat:
Den berörda resenären ska nu ha tagit kontakt med SL angående det som har hänt.

– Jag kontaktade SL:s kundtjänst och berättade vad jag hade varit med om. Berättade också att flera bussar inte har flaggan. Jag fick ett jättefint bemötande och de skulle ta detta vidare, fick jag höra.

Expressen kontaktade Arriva på torsdagen, då hade de nyss fått uppgifter om händelsen från kundtjänst. I nuläget kommer de inte vidta åtgärder – då chauffören inte går att identifiera.
Hoppsan!
Hur är det möjligt?

Citat:
”Det går inte att identifiera föraren baserat på informationen, tyvärr”, skriver Arrivas kommunikationschef Christer Ekelund i ett sms.
Som sagt: hur är det möjligt, eller var, år 2020?
En s.k. nyhetsanka, hela artikeln?

Citat:
”Inget beslut som chaufförerna kan ta”
När Expressen tog kontakt med SL presstjänst hade de inte nåtts av informationen.

– Detta är nytt för mig. Men det är självklart inte ett okej bemötande mot en passagerare och jag förstår att man blir upprörd, säger Johan Nordgren, presskontakt på SL.
.

Det konstigaste är nog det uppenbara ministerstyret.
Citat:
Ministerstyre är en term som innebär att en minister i vissa länder har rätt att detaljstyra den del av förvaltningen som lyder under ministern, ungefär som en verkställande direktör i ett företag. När ministerstyre råder är ministern den som har det yttersta ansvaret för alla beslut och handlingar som företas inom sitt departement eller ministerium (ministerförvaltning) inför den lagstiftande församlingen, regeringschefen eller statschefen; till exempel kan en minister gå in i enskilda ärenden, åsidosätta underlydande tjänstemän och fatta slutgiltiga beslut.

I de flesta länder, till exempel Danmark, Norge, Storbritannien och USA råder ministerstyre som norm. Finland och Sverige har dock regler som förhindrar ministerstyre i enskilda ärenden. Begreppet används i Sverige i inhemskt sammanhang som en negativ term såsom en anklagelse om politisk misskötsel när den riktas mot svenska ministrar.

I de flesta rättsstater finns förbud mot ministrar att direkt styra domstolars utslag. De länder som tillåter detta brukar vara diktaturer, och även där görs sådant ofta bakom kulisserna. Det finns exempel när diktaturer skickar motståndare i fängelse för påhittade brott eller genom retroaktiv lagstiftning.
Vem minns ens att det fanns en "jämställdhetsminister" kallad Åsa Lindhagen (Mp)?
Citera
2026-08-01, 09:16
Medlem
zebra121s avatar
Läste i tråden att en hade mejlat SL och frågat varför de gör så här med flaggorna. Bra gjort.

Varför gör inte ni andra samma sak och agerar istället för att gnälla ut på Flashback? Uppenbarligen vill ni inte ha dessa bögflaggor på bussarna - men se då till att göra något åt det eller ställa frågan till ansvariga för att vara konsekvent.
Citera
2026-08-01, 09:55
Medlem
Fettsugnings avatar
Tycker nog det är snäppet värre att brandstationer har skiten i flaggstången.
Citera
2026-08-01, 16:45
Medlem
Jag älskar hur nazisterna, smyghomos och övrigt primitivt pack stör sig på pridefärgerna. Dom hatar verkligen mänskliga rättigheter, vetenskapen, typiska obildade fascistsvin.

Sorgliga människor som inte fått en uppfostran och därav saknar medmänsklighet eller empatisk förmåga. Sociopater och narcissister hela bunten är nazisterna som ska sprider lögner och smutskasta demonisera LGBT hela tiden. Brist på bra förebilder leder också till hjärntvätt av högerextremas propaganda om homosexualitet, trans o.s.v.

Nazister är 100% som extremist islamister. Helt otroligt att högerextrema tror sig vara bättre och peka finger, se er själv i spegeln jäkla hycklare.

Flashback är numera nazisternas propagandakanal, helt förstört forum. Så mycket politiska lögner, fascism, hat och brainwash. Finns många bra här också, men tyvärr är stället helt infiltrerat av nazistisk agenda som många andra märkt varit en trend på sistone. Det handlar främst om pengar, men även ondska, att lura folket till mörker och kaos, hopplöshet samt skapa ett beroende av dessa fascister som lyckats ta sig upp på höga poster med hjälp av lögnerna.

Wake up era obildade får.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2026-08-01 kl. 16:51.
Citera
2026-08-03, 12:21
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Jag älskar hur nazisterna, smyghomos och övrigt primitivt pack stör sig på pridefärgerna. Dom hatar verkligen mänskliga rättigheter, vetenskapen, typiska obildade fascistsvin.

Sorgliga människor som inte fått en uppfostran och därav saknar medmänsklighet eller empatisk förmåga. Sociopater och narcissister hela bunten är nazisterna som ska sprider lögner och smutskasta demonisera LGBT hela tiden. Brist på bra förebilder leder också till hjärntvätt av högerextremas propaganda om homosexualitet, trans o.s.v.

Nazister är 100% som extremist islamister. Helt otroligt att högerextrema tror sig vara bättre och peka finger, se er själv i spegeln jäkla hycklare.

Flashback är numera nazisternas propagandakanal, helt förstört forum. Så mycket politiska lögner, fascism, hat och brainwash. Finns många bra här också, men tyvärr är stället helt infiltrerat av nazistisk agenda som många andra märkt varit en trend på sistone. Det handlar främst om pengar, men även ondska, att lura folket till mörker och kaos, hopplöshet samt skapa ett beroende av dessa fascister som lyckats ta sig upp på höga poster med hjälp av lögnerna.

Wake up era obildade får.

Jag noterar att du fördömer hat, demonisering och propaganda – samtidigt som hela ditt inlägg består av just hat, demonisering och propaganda.

Du kallar människor för "primitivt pack", "sociopater", "narcissister", "obildade får" och "fascistsvin". Sedan anser du dig stå på den moraliska höjden därför att du säger dig försvara mänskliga rättigheter. Om dina värderingar är så starka, varför måste de då bäras upp av personangrepp och kollektiv skuldbeläggning?

Du verkar ha bestämt dig för att alla som inte delar din världsbild är nazister. Det är en intellektuell genväg som gör verkligheten enklare, men inte sannare. Om ordet "nazist" används om varje meningsmotståndare urholkar du dess betydelse och gör det svårare att identifiera verklig extremism.

Du påstår dessutom att Flashback är infiltrerat av en nazistisk agenda vars syfte är att skapa "mörker och kaos". Det är ett extraordinärt påstående, men du presenterar inga extraordinära bevis – bara svepande anklagelser. Att ersätta argument med konspirationer är inte kritiskt tänkande, det är ett sätt att slippa pröva sina egna föreställningar.

Det mest slående är ändå ironin. Du anklagar andra för att vara hjärntvättade, samtidigt som du själv delar in människor i goda och onda, tillskriver hela grupper samma motiv och avfärdar alla avvikande uppfattningar som propaganda. Det är inte ett uttryck för öppenhet, utan för dogmatism.

Du avslutar med "Wake up". Jag skulle säga detsamma – men med en skillnad: Börja med att granska din egen retorik. Den spegel du uppmanar andra att titta i skulle sannolikt säga mer om dig än om dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in