Citat:
Ursprungligen postat av
Jordgubbe
Det fanns stråk i budskapet i Pride (fyller 40 enl
Wikipedia) om att "alla skall accepteras". Började som en reaktion i det militära och skola i USA (om man läser på wikipedia). Men nu har det inte bara urvattnats, utan det kan börja bli mer intressant med en motreaktion. Handlar om mer än sexualitet.
Budskapet med Pride tycks vara att "allt är normalt och alla konstigheter skall bejakas fullt ut". Tyvärr är det en del av vad som är fel i samhället nu. För nej allt är inte normalt, rimligt och vettigt. Den här "paniken" över att saker faktiskt kan ha ett normalläge ... har nu i sig skapat nya problem (medicinskt mm).
Kids får nu alldeles för många konstigheter nedkörda i halsen som fullt "normalt" och dessutom full tillgång till internets alla konstigheter. Vore bra för kidsen och samhället påminna om vad som är normalläge. Vad skulle kunna bli en "normalitetens flagga", att vifta med. En helgrå? Skulle göra sig snyggt på fasader mm.
Räcker gott med svenska flaggan.
Jag hatar inte bögar eller pride, men kan väl säga jag undviker det i möjligaste mån. undviker även 1 Maj, skolavslutning och att semestra i Åre under sportlovet/Påsk. Detta för att slippa demonstrationståg och folksamlingar på vägarna, folk som är i vägen. Åker aldrig buss och särskilt då inte i Sthm, så mig rör det inte i ryggen, de kan ha lösbröst och kaninöron på sina bussar vad mig anbelangar.