2026-07-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Kanske genom att de likställer den med "Pride"-flaggan.
Det bidrar till ett polariserande parallellsamhälle.
Ser du inte det?

Hur likställer dom den med svenska flaggan?
Citera
2026-07-29, 12:21
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Skulle vilja veta sanningen.

Vågar SL köra med prideflaggor i områden som dessa eller gör de undantag ?

Husby, Rinkeby, Tensta,Alby, Fittja, Hallunda/Norsborg, Ronna, Geneta, Hovsjö?

Skulle inte förvånad om man kör i innerstan men vågar inte reta muslimerna.

Om inte så lär stenkastning förekomma dagligen.

Så fram med sanningen SL. Kör ni överallt med flaggorna ???

Jag vet att många förare som kör Rinkeby/Tensta inte flaggar. Säkerhetsrisk.
eget initiativ av förarna, inte SL policy
Citera
2026-07-29, 12:22
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo1973
Ingen tror naturligtvis på riktigt att alla människor har lika värde. Det inkluderar även dig, även om du säkert tror att du tycker det.

Det får stå för dig!
Citera
2026-07-29, 13:00
Medlem
Tjabo1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det får stå för dig!

Nej, det gäller alla människor. Det finns ytterst få som på riktigt är så empatistörda att de verkligen på riktigt tycker att "alla har lika värde".
Citera
2026-07-30, 02:32
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Det är på väg att vända. JO:s beslut att ett pride-event på en skola inte var okej ger en viktig signal. Nu hoppas vi att alla berörda beslutsfattare förstår att det inte längre går att låtsas som att det är någon neutral grej. Det har varit ett billigt sätt för politiker att ge sig själva sociala poäng men nu är folk less. Det är en politisk rörelse och den ska inte särbehandlas på det sätt som sker och skett under många år. En verklig subversiv rörelse har aldrig den här särställningen utan ses snarare med stark misstro av överheten...
Har du beslutsnumret?
Citera
2026-07-30, 02:39
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Haha jag är absolut inte bevisad lögnare då jag gett dig +10 bilder. Hade du taggat mig i ditt inlägg med bilden hade jag inte missat den.

Ser att du har rätt och att dom verkar köra med både Pride och svensk flagga. Så jag får väll äta upp min hatt att dom gör det numera.
Tragiskt
Citat:
Haha jag är absolut inte bevisad lögnare då jag gett dig +10 bilder.
Ursäkta men var gav du någon bilder?
Ett foto, som någon själv har tagit, med verkligheten som motiv, har väl högre bevisvärde än hänvisningar till "googlade" bilder?
Citera
2026-07-30, 02:42
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakirosmother
"åh nej vad synd det är om stockholmare som fått prideflaggan på SLbussar"

seriöst vem bryr sig
Tydligen bryr sig SL och initiativtagarna om att flaggorna sitter där men betydligt mindre om hur det uppfattas.
Citera
2026-07-30, 02:47
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Underbart. Vi bögar ska ta över världen. Ett rövhål åt gången.

GAY PRIDE WORLD WIDE
Jaha, så det finns alltså en koppling mellan det ena och det andra?
Det ena utesluter inte det andra under ditt segertåg? Äter du även "88":an ibland och känner segerns sötma?
Citera
2026-07-30, 02:49
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ja det är många med självskadebeteende i HBTQ!
Intressant kommentar.
Vad rekommenderar du dem då?
Citera
2026-07-30, 02:53
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Stör mig också på det, det har gått alldeles för långt. Kommuner och myndigheter borde inte få pracka på folk regnbågsflaggor och Pride överallt, och framför allt inte trycka ut det i skolan till barnen. Låt folk göra vad de vill privat, men sluta tvinga på andra denna propaganda. Obehagligt att detta sker i demokratier..
Citat:
Obehagligt att detta sker i demokratier..
Du menar inte: i bananrepubliker?
Atl.: i demokraturer?
Citera
2026-07-30, 03:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det fanns stråk i budskapet i Pride (fyller 40 enl Wikipedia) om att "alla skall accepteras". Började som en reaktion i det militära och skola i USA (om man läser på wikipedia). Men nu har det inte bara urvattnats, utan det kan börja bli mer intressant med en motreaktion. Handlar om mer än sexualitet.

Budskapet med Pride tycks vara att "allt är normalt och alla konstigheter skall bejakas fullt ut". Tyvärr är det en del av vad som är fel i samhället nu. För nej allt är inte normalt, rimligt och vettigt. Den här "paniken" över att saker faktiskt kan ha ett normalläge ... har nu i sig skapat nya problem (medicinskt mm).

Kids får nu alldeles för många konstigheter nedkörda i halsen som fullt "normalt" och dessutom full tillgång till internets alla konstigheter. Vore bra för kidsen och samhället påminna om vad som är normalläge. Vad skulle kunna bli en "normalitetens flagga", att vifta med. En helgrå? Skulle göra sig snyggt på fasader mm.
Räcker gott med svenska flaggan.
Jag hatar inte bögar eller pride, men kan väl säga jag undviker det i möjligaste mån. undviker även 1 Maj, skolavslutning och att semestra i Åre under sportlovet/Påsk. Detta för att slippa demonstrationståg och folksamlingar på vägarna, folk som är i vägen. Åker aldrig buss och särskilt då inte i Sthm, så mig rör det inte i ryggen, de kan ha lösbröst och kaninöron på sina bussar vad mig anbelangar.
Citera
2026-07-30, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Ursäkta men var gav du någon bilder?
Ett foto, som någon själv har tagit, med verkligheten som motiv, har väl högre bevisvärde än hänvisningar till "googlade" bilder?

Ett foto kan manipuleras. 10+ bilder tagna och publicerade av journalister anser du alltså vara större chans att det är fake?

Nu hatar jag hela journalistkåren, men du verkar inte vara så smart du heller.

Edit: Om du hade läst tråden finns det fler som skrivit att SL själva sagt att svenska flaggan inte ska köras samtidigt som Pride-flaggan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in