Citat:
Ursprungligen postat av
Joe89
Jo, det är dock lite för lite. Jag körde 1 år med 4-5 set per muskel, fast var 5-6:e dag beroende på jobb och höll bra, sen så ökade jag till 6 och pang! Jag var även dum och införde hack squats med full rörelsebana utan att stegra mig in i den, så det blev två snabba förändringar på en gång där, vilket senor hatar.
Hur såg/ser passet ut? Kör du 4-5 set per muskel så är det ju bra? Runt 2 set per övning för en muskel. Max 2 bröst tex. Men beroende på split.
Något som är väldigt bra och som speciellt är bra när man närmar sig 40 är som sagt maximal återhämtning. Och kör du max 4 set per muskel per pass och så kör du 3 helkropp i veckan. Eller ännu bättre du kör uppe/nedre/uppe och nästa vecka nedre/uppe/nedre och så roterar du så.
Det som sker är att du ska jobba med kvalitet och du kommer få fantastisk återhämtning. Och med det kan du köra lika bra varje pass. Och du ska i set 1 ha max 1 rep kvar i tanken. Set 2 ska du knappt få upp sista. Där är du klar.
Om du kör 3-4 set per övning och du kör 2-3 övningar bröst. Det är upp till 12 set. Då kan man fundera på hur de första 10 seten var? Hur kan du orka köra 12? De första 10 var uppvärmning i stort sett.
Prova minska. Prova köra hårdare och återhämta dig.
Sen lägger du all fokus på rätt övning och inte massa lull