2026-07-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du vet att man kan vara vän med sitt ex även fast det är slut va? Lite skillnad på det och att lägga till random bikinibrudar.

Skillnad för vem?

En tjej tycker inte det spelar nån roll att hon har sina ex på instagram, men hennes nuvarande kille har problem med det.
En kille tycker inte det spelar någon roll att han lägger till några snygga tjejer på instagram eller gillar deras halvnakna bilder, men hans flickvän har problem med det.

Du tycker inte båda dom två sakerna är respektlösa mot ens partner?
När det är slut med en person så är det slut, man lägger fan inte till dom på sociala medier när man sen är i en ny relation.
Jag som kille vet ju vad den andre killen tänker då, han tänker att han kanske ska få knulla och att flickvännen fortfarande kanske är lite intresserad fortfarande.
Citera
2026-07-27, 13:11
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Skillnad för vem?

En tjej tycker inte det spelar nån roll att hon har sina ex på instagram, men hennes nuvarande kille har problem med det.
En kille tycker inte det spelar någon roll att han lägger till några snygga tjejer på instagram eller gillar deras halvnakna bilder, men hans flickvän har problem med det.

När det är slut med en person så är det slut, man lägger fan inte till dom på sociala medier när man sen är i en ny relation.
Jag som kille vet ju vad den andre killen tänker då, han tänker att han kanske ska få knulla och att flickvännen fortfarande kanske är lite intresserad fortfarande.
Att du inte klarar av att se skillnaden, innebär inte att vi som inte är fucktards inte kan göra det.
Vi har inga som helst problem i att se det problematiska att börja följa random snygga brudar när man är i ett förhållande.
Citera
2026-07-27, 13:13
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Räckte med att veta att ni använder instagram för att vara helt jävla värdelösa och efterblivna.

Jag blir rädd över att folk använder snapchat, instagram och vad nu mer man använder sig utav. Ska sånt folk verkligen få rösta tex? Få ha körkort? Djur, Barn?

Man har flashback och det bara.
Citera
2026-07-27, 13:13
Medlem
Slut p.g.a. svartsjuka? Det finns ju alltid en anledning till att det tar slut och för att det ska funka att börja om krävs det nog en förändring av något slag om inte historien ska upprepas.
Citera
2026-07-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Att du inte klarar av att se skillnaden, innebär inte att vi som inte är fucktards inte kan göra det.
Vi har inga som helst problem i att se det problematiska att börja följa random snygga brudar när man är i ett förhållande.

Varför är det ett problem?
Är du en sån som tycker det är okej så länge en tjej gör nåt?

Sen får du väl ändå inse att chansen att något skulle hända mellan en kille och en random bikinibrud är rätt jävla liten, en sån brud får säkert 100 nya killar varje dag som försöker ha sex med henne.
Däremot är chansen betydligt större att din flickvän träffar sitt ex över en fika, dom råkar hamna i hans lägenhet och sen blir det knulla av, men det förstår inte du.
Citera
2026-07-27, 13:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Hej

Jag blev nyligen tillsammans igen med mitt ex, vi gjorde slut i januari. Så nu säger hon att hon har lagt till ett gammalt ex från 6,7 år tidigare på instagram, de har bara pratat nån gång vänskapligt. inget mer. Jag stör mig på detta då jag under tiden vi var tillsammans fått min partner att radera detta ex, och personen har alltså lagt tillbaka exet under tiden vi var ex. Kan jag säga till henne att jag villl hon raderar exet?

Ja det kan du. Men då behöver du lägga upp det snyggt så hon inte bara avfärdar det som att du vore svartsjuk.

Eftersom det är ett ex skulle jag rekommendera att säga ungefär såhär. "Just nu är vårat förhållande på prövning med tanke på hur det blev i Januari. (baserat på vem det var som gjorde slut..) Så när du kommer nu och berättar för mig att du har lagt till något gammalt ex igen. Så känner jag att du inte respekterar mig som partner eller att det här kanske inte är så seriöst?
Jag skulle behöva att du tar bort ditt ex, om du vill att jag ska ge det här någon mera tanke. Jag orkar inte gå runt och vara orolig över att du skriver med något gammalt ex bakom ryggen på mig. Eller tycker du det här låter något oresonligt?

Efter det så är du bara tyst om det inte är en direkt ursäkt.. Finns en channs att hon försöker att stå på sig lite.. (hennes egna lilla ego battle, tack vare vad samhället faktiskt lyckats lurat i henne...) Är hon en bra person så kommer hon att fatta det och inte ge så mycket motstånd. Kanske ge dig ett svar om att "nej, det låter bra! förlåt älskling". Har hon goda intentioner så händer det aldrig någonsin igen.
Senast redigerad av Kanonen56 2026-07-27 kl. 13:28.
Citera
2026-07-27, 13:31
Medlem
Citat:
Skillnad för vem?

Det finns en rätt stor skillnad. I alla fall om vi antar att kravet att ta bort sitt ex från IG inte är begränsat till enbart IG, utan generellt handlar om att bryta kontakten med sitt ex. Så då jämför du att bryta en vänskap med att dregla över bikinibrudar.

Om din tjej skulle ha problem med att du umgås med din manliga barndomsvän, skulle du bryta upp det för hennes skull?

Citat:
Ah, du är en sådan som tror du kan uttala dig om hur samtliga män känner? Lyckligtvis är inte alla män sådana som du, som bara ser kvinnor som knullobjekt.

Jag har bra kontakt med mitt ex, och även hennes nya pojkvän. Inga problem alls.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-07-27 kl. 13:39.
Citera
2026-07-27, 13:32
Medlem
ILoveKnarks avatar
Om du vill ha en tjej som inte knullar sina ex det första hon gör efter ni gjort slut så skaffa inte en tjej som knullar sina ex det första hon gör efter ni gjort slut, simple as that.

Ta ett snack med henne, säg att "det finns en dealbreaker"... Om hon vill behålla sin dealbreaker ja då vet du att du inte kan vara med henne.
Citera
2026-07-27, 13:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Skillnad för vem?

Skillnaden är att de random bikinibrudarna har du ingen relation till och därför finns det ingen anledning för dig att följa dem utöver att du tycker att de är snygga. Ens ex kan man däremot fortfarande ha en vänskaplig relation med. Det betyder inte att man tänker hoppa i säng med personen. En bättre jämförelse hade varit om tjejen la till en massa random muskelknuttar i badbyxor på sin IG. Det hade varit mer problematiskt.
Citera
2026-07-27, 13:47
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Nej. Det kan du inte.
Men du kan berätta hur du känner för henne. Hoppas då att hon förstår att problemet är hos dig och något du behöver jobba med.
Sedan kan du läsa på om svartsjuka på nätet.
Problemet försvinner inte av att hon tar bort honom...
Citera
2026-07-27, 13:52
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Hej

Jag blev nyligen tillsammans igen med mitt ex, vi gjorde slut i januari. Så nu säger hon att hon har lagt till ett gammalt ex från 6,7 år tidigare på instagram, de har bara pratat nån gång vänskapligt. inget mer. Jag stör mig på detta då jag under tiden vi var tillsammans fått min partner att radera detta ex, och personen har alltså lagt tillbaka exet under tiden vi var ex. Kan jag säga till henne att jag villl hon raderar exet?

Ja visst kan du göra det men vad fan har du med hennes vänner att göra, ta tag i din egna svartsjuka istället för att försöka bestämma över din tjej!
Citera
2026-07-27, 13:55
Medlem
Citat:
Folk som har kontakt med sitt ex när dom är i en ny relation är fan efterblivna.

De kanske har det för att de inte släppt sina ex helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in