2026-07-30, 18:37
Medlem
NoTruces avatar
Det här ligger helt i linje med PS vilja och agenda. Varför ens bli förvånad nuförtiden? Det sparar jag till den dagen Judéens Gosskör (omskurna under särkarna givetvis!) framför Hava Nagila framför storbildsskärm där Ebba Busch och Alice Teodorescu saxar och åmar sig i IDF-tishor.
Citera
2026-07-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det här ligger helt i linje med PS vilja och agenda. Varför ens bli förvånad nuförtiden? Det sparar jag till den dagen Judéens Gosskör (omskurna under särkarna givetvis!) framför Hava Nagila framför storbildsskärm där Ebba Busch och Alice Teodorescu saxar och åmar sig i IDF-tishor.

Det vore något, men ja..det lär inte ske inom närmaste framtiden.

Här i huvudstaden hade Vänskapsförbundet Sverige-Israel ett eget program i Öppna Kanalen Stockholm (vilket jag noterade för många år sedan. De kanske fortfarande kör det? Länge sedan jag kollade på ÖKS) Det är det närmaste man kommer i svensk TV (nöj dig med public-access istället för public-service )
Citera
2026-07-30, 23:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Ja, det är verkligen för jävligt att inte någon på SVT kan se in i framtiden i ett direktsänt program och veta i förväg att någon ska ropa "Free Palestine" i rutan på bästa sändningstid! Obegripligt!!

Detta är droppen; nu måste SVT omedelbart sluta med alla direktsända program! Helst igår, annars idag och senast imorgon! Annars kanske vi får höra "Sieg Heil" i rutan nästa gång...

Det går att göra med fördröjning på kanske 30 sek. -Tittarna märker inget av det.
FCC, USA, ändrade det som standard att direktsändningar ska inte sändas direkt, utan viss fördröjning. Det som låg bakom det hela var när Janet Jackson råkade visa tutten i Super Bowl. Se här:
https://www.youtube.com/watch?v=rw9wJqYy7M8
Citera
2026-07-31, 00:03
Medlem
kraftfoders avatar
Har ingen reagerat på att utsändningen bara har mick-ljud på den/de som sjunger?
-De kan ju inte sjunga alls!

https://www.svtplay.se/video/KqPPYVg/allsang-pa-skansen/stor-fanny-avonne-familjen-the-soundtrack-of-our-lives?video=visa&position=1461
Citera
2026-07-31, 01:12
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Tvåstatslösningen är död.

Det är helt absurt att gapa om sånt där i SVT familjeprogram. Helt verklighetsfrämmande.

Narkomaner såklart.
Citera
2026-08-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Ser inget större problem med detta.
Hela samhället gick i verbalt upplopp mot Sydafrika under apartheid, trots att de största massakrerna involverade några tvåsiffriga dödsfall på 60-talet, men när israeliska kolonisatörer fördriver miljoner och slaktar tiotals- och potentiellt hundratusentals av ursprungsbefolkningen så tycker högerliberaler, Israelvänner, och USA-medlöpare att det är "helt OK".

Sånger är däremot ett stort problem för ifrågavarande folkmordsentusiaster.
Vad jag vet, så har inte en enda gaza-fan klagat på sången. Eller tänker du på andra sånger?
Citera
2026-08-02, 12:08
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Vad jag vet, så har inte en enda gaza-fan klagat på sången. Eller tänker du på andra sånger?

Det är förstås helt OK när judar begår massmord. Spelar ingen roll om det är under ryska revolutionen eller i Gaza. Högerliberaler, evanglikaner osv tycker alltid att det rätta folket får begå brott mot mänskligheten och det är helt acceptabelt.
Citera
2026-08-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Det är förstås helt OK när judar begår massmord. Spelar ingen roll om det är under ryska revolutionen eller i Gaza. Högerliberaler, evanglikaner osv tycker alltid att det rätta folket får begå brott mot mänskligheten och det är helt acceptabelt.
Då får du berätta när de gör det, så får jag ta ställning då.
Citera
2026-08-02, 16:46
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Då får du berätta när de gör det, så får jag ta ställning då.

Nog är de olika judiska ledarna inom de olika kommunistiska rörelserna, och masslakten av tiotals miljoner människor väldokumenterat.

Och "never again"- och "mångkultur är fantastiskt"-folket har inget problem med att först kolonisera och fördriva ursprungsbefolkingen i sin religions namn, och sedan slakta minst tiotusentals, potentiellt hundratusentals, med godkännande från USA och Europas högerliberaler.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_genocide
Citera
2026-08-02, 20:47
Medlem
Gaza ör en tredjedel så stort som öland. 90% av alla palestinier i Nakmö är Egyptier som "tappat passet". De är islamister från Muslimska Brödraskapet/Hamas som är totalförbjudna i Egypten pga av dessa extremism.

Gaza är stort som en tredjedel av öland och hade 28 sjukhus!! De hade sjukhusen då de fick bidrag från Europa. Det finns "palestinier" i horder runt om i världen. Alla dessa kommer ifrån några ynka kvadratkilometer. Ingen som undrar hur i helvete många "palestinier" det finns. Var kommer de ifrån? Kloner de sig eller är det utslängda islamistiska lögnare från hela arabvärlden?
Citera
2026-08-07, 21:55
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Fast det var ju inte länge sedan SVT beslutade att inte sända programmet (*) där Nick Alinia skulle medverka.

Jag tycker snarare problemet är att SVT inte är konsekventa. Det hade dok varit hel ok att dom inte va det om de inte samtidigt hävdade att de var opartiska.
(*) programmet: IFS är ett toppenprogram, jag ger dem full konstnärlig frihet att bjuda in vem de vill, när de vill.
Ahmed Behran är rolig.
Citera
2026-08-15, 01:56
Medlem
KaptenDilberts avatar
Allsång på Skansen började tv-sändas med Bosse Larsson 1974 , då
hade man mig veterligen inga skandaler liv, men någon äldre här på FlashBack kanske minns något?

här, lite orelaterat (men om "Free Palestine") om att få reda på att ens advokat är svensk:
https://www.youtube.com/watch?v=uGkLjfPWqeI

Skansens programledare:
Bosse Larsson och TV (1974–1993)
Lasse Berghagen (1994–2003)
Anders Lundin (2004–2010)
Måns Zelmerlöw (2011–2013)
Petra Marklund (2014–2015)
Sanna Nielsen (2016–2022)
Pernilla Wahlgren (2023–)
Citera
  • 7
  • 8